תערוכת IAA מוביליטי (תערוכת הרכב של פרנקפורט שעברה למינכן) ממשיכה לספק לנו חומר מעניין ואחרי ה- EQE, הסדאן החשמלי החדש של מרצדס, הפעם אנחנו מדברים על ה-ID. LIFE, החברה החדשה (והקטנה ביותר) במשפחת דגמי ה-ID החשמליים של פולקסווגן.
בפולקסווגן אומרים שה-ID הקטנה תציע תג מחיר אטרקטיבי – בין 20 ל-25 אלף יורו, אך יחד עם זאת טווח נסיעה ראוי של 400 ק"מ על פי התקן – זאת הודות לסוללת 62 קוט"ש. פולקסווגן לא הייתה יכולה לבנות את ה-ID. LIFE על בסיס אותה פלטפורמת MEB עליה בנויים הדגמים הגדולים יותר (החל מ-ID.3 ומעלה), לכן היו צריכים לייצר סוג של גרסה מקוצרת עליה תבוסס המכונית החשמלית הקטנה.
ה-ID.LIFE תצויד במנוע (כנראה קדמי) בהספק של 172 קילוואט, שאמור לייצר תאוצה מ-0 ל-100 בתוך פחות מ-7 שניות. על פי הנתונים שפורסמו על ידי היצרן, תוכל ה-ID הקטנה להוסיף לטווח הנסיעה שלה כ-160 ק"מ בתוך כ-10 דקות טעינה בלבד.
תג המחיר הצפוי להיות אטרקטיבי רומז לנו כי בפולקסווגן רוצים למשוך גם קהלים צעירים שיתעניינו ברכב החשמלי הקטן – שמציע שילוב של חומרים ממוחזרים ותכנון / עיצוב מתקדם – יש לו גג פריק שעשוי מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים, מושבים קדמיים מתקפלים, מסך תצוגה שיוצא מתוך הדשבורד (שהופך את תא הנוסעים לבית קולנוע קטן), כניסה לרכב דרך זיהוי פנים ועוד.
תא הנוסעים מינימליסטי, חף ממסכי תצוגה גדולים או כפתורים מיותרים ועם "חצי" הגה – מבפנים ה-ID.LIFE נראה הרבה יותר כמו איזה גאדג'ט מתקדם מאשר מכונית.
שטחי האחסון הרבים (עד 1,285 ליטרים מקדימה ומאחורה) וההצהרות של פולקסווגן שה-ID.LIFE תוכל כנראה גם לרדת לשטח (מרווח גחון של 190 מ"מ), רומזים על כך שלא מדובר במכונית מיני זולה כמו שאנחנו חושבים עליה, אלא על קרוסאובר עירוני קטן מידות.
מחיר המטרה של 20-25 אלף יורו אליו רוצה להגיע פולקסווגן עם ה-ID.LIFE שלה לא מקרי בכלל – גם טסלה הודיעה שהיא עובדת על מודל חדש, קטן וזול יותר מהמודלים הקיימים, שצפוי לעלות גם הוא בסביבות ה-25-30 אלף דולר, כך שדי ברור ששתי היצרניות שמות עין אחת על השנייה.
אגב בתא הכפפות יש מיני פיצוציה חחחחח
אני רק מקווה שאף אחד לא יצא בנסיעה תוך כדי צפיה חח. אני אהבתי את מה שהוא מציע . החשמל הביא איתו תעוזה לשנות את כל המוכר לנו אשכרה העולם צועד לשלב הבא מכל הבחינות בתחבורה