fbpx

מרצדס חשפה את ה-EQS החשמלית

מרצדס חשפה את ספינת הדגל החשמלית שלה, עם טווח נסיעה של 770 קילומטרים, טעינה מהירה שמאפשרת לטעון 300 קילומטרים ברבע שעה, ועיצוב פנים מפואר ברמה שעוד לא הכרנו. המרצדס EQS צפויה להגיע לישראל בחודשים הקרובים.

אחרי טיזרים ופרטים חלקיים ששוחררו בתקופה האחרונה, מרצדס חשפה היום את רכב הדגל החשמלי של החברה – המרצדס EQS. ה-EQS היא סדאן יוקרה חשמלי, ולמרות הפרטים שנחשפו עד כה, בהשקה חשפו לראשונה את העיצוב החיצוני של הרכב.

מרצדס EQS בנסיעה על כביש בינעירוני

ה-EQS מגיעה בשתי גרסאות. גרסת ה-450+ עם הנעה אחורית, מנוע של 245 קילוואט (330 כוחות סוס), וגרסת ה-580 4MATIC עם הנעה כפולה, מנוע של 385 קילוואט (520 כוחות סוס) וטווח נסיעה של 770 קילומטרים. שתי הגרסאות תומכות בטעינה סופר מהירה של 200 קילוואט, ומגיעות למהירות מקסימלית של 210 קמ״ש.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

פנים הרכב באמת יוצא דופן, ונראה שפנים הרכב עמוס בטכנולוגיה ובפיצ׳רים שעוד לא ראינו ברכבים אחרים. ה-EQS מצוידת במסך מולטימדיה ענק, שמשתרע לאורך 56 אינטש (ולמעשה בנוי משלושה מסכים שונים), ועמיד בפני טביעות אצבעות ובפני שריטות, ובמערכת מוטלמדיה המתקדמת של מרצדס, ה-MBUX.

ה-MBUX תומכת בהתאמה אישית לכל נהג – המערכת תתאים את ממשק המשתמש שלה לפי דפוסי השימוש של הנהג. שתי הגרסאות מצוידות גם בגג שמש פנורמי, מערכת סאונד של Burmester, מסך לנוסע הקדמי, ועוד שני מסכים לנוסעים היושבים מאחור.

מסך ה-MBUX Hyperscreen של המרצדס EQS

ה-EQS תומכת בנהיגה אוטונומית בדרגה 3 (תוכלו למצוא מידע נוסף על דרגות האוטונומיה של רכבים כאן), סביר להניח שהיא תוכל להתנייד בכבישים מהירים ללא צורך בהתערבות של הנהג.

סוללה טווח וטעינה

טווח הטעינה של גרסת ה-580 עומד על 770 קילומטרים לפי תקן WLTP, הודות לסוללה של 108 קוט״ש. בנסיעה בין עירונית טווח הנסיעה הריאלי צפוי להיות באיזור ה-600 עד 650 קילומטרים. במדינה קטנה כמו שלנו, זה אומר שכנראה תראו מטען מהיר לעתים רחוקות.

כפי שכתבנו שתי הגרסאות תומכות בטעינה סופר מהירה של 200 קילוואט. לפי היצרן ניתן לטעון 300 קילומטרים של טווח ב-15 דקות. מעבר להספק הטעינה הגבוה, הנתון הזה נובע בין היתר ממקדם גרר נמוך מאוד (0.20, נמוך יותר משל טסלה מודל S), שהופך את ה-EQS לאחד הרכבים היעילים ביותר מבחינה אווירודינמית.

מרצדס EQS מחוברת לעמדת טעינה מהירה של IONITY

באירופה בעלי ה-EQS יוכלו להנות מרשת עמדות הטעינה המהירה IONITY, רשת מקבילה לסופרצ׳ארג׳רים של טסלה, שהוקמה על ידי מספר יצרניות אירופאיות בינהן גם מרצדס (דיימלר), שתומכות בהספקי טעינה של עד 350 קילוואט. מעניין לראות האם נזכה לראות עוד מותג רכב שמקים בישראל רשת של עמדות מהירות כדי לשפר את חווית הלקוחות של המותג.

נתונים

גרסה450+580 4MATIC
מנוע (קילוואט)245385
מומנט (קג״מ)57.987.2
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות)6.24.3
מהירות מקסימלית (קמ״ש)210210
טעינה מהירה (קילוואט)200200
אורך (מ״מ)5,2165,216
רוחב (מ״מ)1,9261,926
גובה (מ״מ)1,5121,512
נפח תא מטען (ליטר)610610

הזווית שלנו

המרצדס EQS מבוססת על פלטפורמה חדשה וייעודית לרכבים חשמליים מבית מרצדס, ועם נתונים כאלו היא צפויה לנגוס בנתח השוק של הרכבים החשמליים המתקדמים ביותר, בינהם הטסלה מודל S פלייד ופלייד+ והלוסיד אייר. התחרות בגזרה הזו מתחילה להתחמם, והיא לא תהיה קלה.

ה-EQS נראת מבטיחה מאוד (על אף תג מחיר גבוה באירופה), והיא תקרוץ ללא מעט אנשים שמחפשים רכב בקטגוריות המחיר הזו. נקווה שנראה את הטכנולוגיה שלה מחלחלת גם לשאר הדגמים ממשפחת ה-EQ.

החברה שמה דגש רב על פנים הרכב, נוחות הנסיעה ומערכת המולטימדיה והמסך המרכזי, כך שאין ספק שחווית הנהיגה תהיה יוצאת דופן (וגם החוויה של הנוסעים). מצד שני, למרות שמערכת האינפוטיינמנט של ה-EQS היא ללא ספק מתוחכמת ומרשימה מאוד, התחכום הזה יכול לפגוע בפשטות ובנוחות של המערכת.

המרצדס EQS צפויה להגיע לישראל במחצית השניה של השנה.

מאמרים נוספים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button