fbpx

העתיד נראה טוב: אאודי Skysphere

רכב קונספט חשמלי עם בסיס גלגלים מתכוונן ויכולות אוטונומיות מלאות.

לא יוצא לנו לכתוב הרבה על רכבים עתידניים, כי הרבה יותר רלוונטי לדבר על מה שכאן ועכשיו – ויש כל כך הרבה. אבל יש דגמים שפשוט אי אפשר להתעלם מהם – אחד כזה הוא ה-Skysphere, קונספט חשמלי סופר מתקדם חדש של אאודי.

מי שמכיר את ההיסטוריה של עולם הרכב, ודאי ישים לב שהאחראים על העיצוב ביקשו ליצור קו מחבר בין רכב הקונספט לדגמי היוקרה של אאודי משנות ה-30, כמו לדוגמא ה-920, עם ה"אף" הארוך והזנב הקצר. מגניב לראות את האגדות המוטוריות האלו חוזרות לחיים בגרסאות עתידניות-חשמליות.

מי שלא מכיר, שיקליד בגוגל Audi 920 : )

אאודי 920 שחורה משנות השלושים של המאה הקודמת במוזיאון אאודי בגרמניה
אאודי 920 (צילום: Rudiecast / Shutterstock.com)

בדומה למכוניות ההן, גם ה-Skysphere נקראת מכונית גרנד-טורינג – יעני רכב נוח ומפנק לנסיעות ארוכות במיוחד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בדרך כלל שמדברים על רכב חשמלי מתחילים קודם כל באזכור של טווח הנסיעה / זמן הטעינה – אבל אלו לא הביצועים החשמליים של האאודי Skysphere שמעניינים אותנו יותר מכל, לא אדוני. ה-Skysphere מיוחד בראש ובראשונה בגלל הטכנולוגיה הייחודית שהוא מציע.

ל-Skysphere שני מצבי נהיגה – ספורט ו'גרנד טורינג', כאשר החלפה ביניהם מקצרת / מאריכה את בסיס הגלגלים של הרכב, מה שקורה תוך כדי נסיעה. במצב גרנד טורינג, ההגה, הקונסולה המרכזית והדוושות מתקפלים פנימה, וה-Skysphere הופכת למכונית אוטונומית (רמה 4) לחלוטין – כך שהנהג והנוסע יכולים ליהנות מנסיעה של דורשת מהם שום התערבות וממסך תצוגה צבעוני ענק שמציע אינסוף פונקציות.

מסך התצוגה של האאודי Skysphere
בורר מצבי הנהיגה של האאודי סקייספיר קונספט

המטרה של אאודי ב-Skysphere הייתה לייצר מכונית שמתאימה את עצמה באופן מושלם לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה. רוצים לנסוע בנוחות מקסימלית? אין בעיה – אאודי Skysphere תרחיב את בסיס הגלגלים שלה ליותר מ-5 מטרים. רוצים "לתת בראש" בחוויית נהיגה ספורטיבית? קיבלתם! אאודי Skysphere תקרב את מושב הנהג ותקצר את בסיס הגלגלים שלה ב-250 מ"מ כדי לשפר את התנהגות הרכב. ויש אפילו תא ייעודי לכפפות.

קלאסי, כבר אמרנו – לא?

רכב הקונספט החשמלי אאודי Skysphere

בסיס הגלגלים המתכוונן חייב את אאודי למקם את סוללת ה-80 קוט"ש מאחורי מושבי הנוסעים – גישה שונה לחלוטין מהפלטפורמות החשמליות שהופכות לפופולריות יותר ויותר – אבל זה בסדר, כי ה-Skysphere הוא רכב ייחודי שלא צריך לשים דגש על פרקטיות. באאודי מדברים על טווח נסיעה של כ-500 ק"מ על פי התקן.

המנוע יושב גם הוא מאחורה – מייצר הספק של כ-620 כ"ס והאצה מ-0 ל-100 בתוך כ-4 שניות – לא רע לרכב ששוקל כמעט 2 טונות.

אין ספק שה-Skysphere מרשימה – אך האם היא תגיע אי פעם לייצור? אין לדעת. בכל אופן מדובר בקונספט מגניב לחלוטין.

מאמרים נוספים

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button