ה"חור" בין ה-ID.4 ל-ID.6 של פולקסווגן, יתמלא בקרוב. תמונות רשמיות חדשות של ה-ID.5 – רכב פנאי / קרוסאובר חשמלי בעיצוב 'קופה' בגרסת GTX ספורטיבית עלו לאחרונה ברשת, ויחד איתן הודיעה פולקסווגן שהרכב בגרסת הייצור הכמעט-סופי, יוצג ב-7.9 בתערוכת IAA MOBILITY שתתקיים במינכן, גרמניה.
כמו שאר הדגמים במשפחת ה-ID החשמלית של פולקסווגן, גם ה-ID.5 יושב על פלטפורמת ה-MEB החשמלית, זו שמאפשרת לפולקסווגן ולכל המותגים שתחתיה (סקודה, סיאט, אאודי וכו') ליהנות מבסיס גמיש על גבו אפשר לבנות מגוון גדול של דגמים – קטנים, בינוניים וגדולים.
כיאה לגרסת GTX ספורטיבית, ששואפת לחבר את הקהל של פולקסווגן שמעוניין ברכב חשמלי עם דגמי ה-GTI המיתולוגיים בעלי מנועי הבעירה הפנימית, מקבל ה-ID.5 GTX שני מנועים חשמליים – המספרים המדויקים לא נחשפו, אך ההספק אמור להיות זהה לזה של ה-ID.4 GTX שמצויד באותם מנועים, ומציע הספק של כ-299 כ"ס.
סוללת ה-77 קוט"ש של ה-ID.5 GTX אמורה לייצר טווח נסיעה של כמעט 500 ק"מ בין טעינות – מעט יותר מזה של ה-ID.4 GTX שחולק עם ה-ID.5 GTX את אותם המנועים וגודל הסוללה. ההבדל לטובת ה-5 טמון כנראה בעיצוב האווירודינמי שלה.
נכון להיום, מונה משפחת ה-ID החשמלית של פולקסווגן 3 דגמים:
בעתיד צפויה המשפחה החשמלית להתרחב בעוד שני דגמים לפחות, ובינהם ה-ID.1 או ID.2 – מכונית חשמלית קטנה וה-ID.Buzz – הוואן המיתולוגי של פולקסווגן שיחזור לחיים בגרסה חשמלית.
לצערנו, לישראלים עדיין אין את האפשרות ליהנות מהרכבים שמבוססים על פלטפורמת ה-MEB החשמלית. הרכב הראשון שאמור להגיע הוא הסקודה אניאק, אחיו של ה-ID.4.
ומה לגבי הדגמים של פולקסווגן? נכון להיום אין צפי להגעה של הדגמים החשמליים של פולקסווגן לישראל.
מכוער טילים.