fbpx

פולקסווגן ID.3 עם טוויסט: קופרה מציגה את הבורן החשמלית

זהו הרכב החשמלי הראשון של המותג הספרדי. יגיע לאולמות התצוגה ב-2022

בעולם מנועי הבעירה הפנימית, השם קופרה מתחבר בדרך כלל למכוניות קטנות-בינוניות חזקות ומהירות. כעת, קופרה, שענה לשם סיאט קופרה בתחילת חייו, ואח"כ התפצל למותג עצמאי, רוצה להביא את אותה הרוח גם לעולם התחבורה החשמלית. הקופרה בורן הקטנה היא רק הסנונית הראשונה, כשבהמשך אנחנו צפויים לקבל עוד דגמים חשמליים מבית קופרה – בין השאר גם קרוסאובר שרירי. 

הנעה אחורית, הספקים גבוהים

קופרה בורן החשמלית החדשה בצבע כחול מבט מצד הרכב

גם סיאט וגם קופרה, שתיהן שייכות לקונצרן פולקסווגן, מה שאומר שיש כבר פלטפורמה חשמלית שאפשר להתבסס עליה – ואכן, כמו הפולקסווגן ID.3, גם הבורן נבנה על בסיס ה-MEB. קופרה מציעה את הבורן במספר וריאציות: יש שלושה נפחי סוללה: 45, 58 ו-77 קוט"ש ושלושה סוגי מנועים – 110 קילוואט (147 כ"ס), 150 קילוואט (201 כ"ס) ו-170 קילוואט e-boost עם הספק של 227 כ"ס. גרסאות ה-170 קילוואט יהיו זמינות עם סוללת 58 / 77 קוט"ש עם מומנט מכובד של 31 קג"מ.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

טווחי הנסיעה נעים מ-340 ק"מ עם סוללת ה-58 ועד ל-540 ק"מ מרשימים (WLTP) בגרסת ה-77 עם חבילת ה-e-range. זמן הטעינה אמור להיות קצר במיוחד – מ-5% ל-80% בתוך כ-35 דקות בהספק טעינה של 125 קילוואט.

סביבת הנהג בקופרה בורן החשמלית החדשה

בקו העיצוב הכללי ניתן בהחלט למצוא נקודות שמזכירות את התאום מבית פולקסווגן, אבל אין ספק שהמראה של הקופרה כן מצליח לשדר ספורטיביות ושריריות, בין השאר על ידי שימוש בחישוקים גדולים (לבחירה בין 18 ל-20 אינטש). גם בפנים יש לא מעט דמיון בין השניים – מסך תצוגה מרכזי ועוד, אך ישנם גם מספר מאפיינים ייחודיים לקופרה כמו הגה ומושבים ספורטיביים.


יכול לעניין אותך:


בגזרת הטכנולוגיה, צמד הדגמים חולק את מרבית הפיצ'רים – בקופרה בורן, כמו ב-ID.3 יש תצוגת מציאות רבודה, תאימות אלחוטית לאפל קאר פליי או אנדרואיד אוטו, הפעלה קולית (הולה הולה – אמיתי לגמרי), יכולות נהיגה סמי-אוטונומיות ועוד.

חישוקי הגלגלים של קופרה בורן

מחירים רשמיים עדיין אין, אך אפשר להעריך שהם יפורסמו בעתיד הקרוב. קופרה בורן אמור להגיע לאולמות התצוגה בתחילת 2022, ולא מן הנמנע שנראה אותו מגיעה גם לישראל. ומי שבכל זאת רוצה חשמלית שרירית ומתעקש שהיא תהיה 100% פולקסווגן, יוכל להחזיק אצבעות שפולקסווגן כן תחליט לייצר את ה-ID.X – גרסה ספורטיבית של מותג פולקסווגן ל-ID.3, שבפולקסווגן אמרו שהם לא מתכוונים לייצר.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. למה קופרה לא כמו טסלה מייצרת אותה עם שני מנועים, ואז זה באמת רכב ספורטיבי, גם לפולסוואגן לא זר עניין ההנעה של ארבע על ארבע. בעידן של רכבים חשמליים, שמנוע גדול לא בהכרח מחייב תא מנוע גדול, אין בעיה לחזק את הרכבים ולעשות סטנדרטים אחרים לגמרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button