לידיעת ילדי הפרחים לשעבר וחובבי הסביבה בהווה, בפרט אלו שגרים באמריקה – הרכב שהיה הסמל לחופש ולשחרור יגיע, אך מאוחר מהצפוי. ה-ID Buzz, גלגולו החשמלי של המיניבוס האהוב של פולקסווגן, מתעכב ויגיע למכירות עולמיות רק בעוד שנתיים.
אלו אכן בשורות קשות למדי, שכן מדובר ברכב שהפך לאייקון תרבות והציפיה אליו מרקיעת שחקים. אך ככל הנראה מדובר על עיכוב של מספר חודשים, אולי שנה, שמגיעה כנראה בזכות ההצלחה והביקוש הגבוהים של רכבי הדגל של פולקסווגן – ID.3 ו-ID.4 שהופכים לכוכבים של אירופה.
הפצצה שוברת הלב נפלה בראיון שנעשה לאחרונה באוטומוטיב ניוז עם המנכ״ל של הזרוע האמריקאית של פולקסווגן, סקוט קוך, בו הוא ציין כי ה-ID Buzz נדחה לזמן כלשהו בשנת 2023: ״הלוואי שהוא היה מגיע בשנה הבאה״ אמר, ״אבל הוא לא יגיע מוקדם כל כך, הוא יגיע קצת מאוחר יותר.״
משנה מקום, משנה מזל
הסיבה לדחייה, כך על פי פולקסווגן, היא ההחלטה להעביר את הייצור של ה-Buzz למפעל של החברה בהנובר, במקום הייצור המתוכנן בצוויקאו, שם מיוצרים דגמי ה-ID.3 וה-ID.4 שצוברים פופולריות בגרמניה ובאירופה.
בהנובר מתוכנן הייצור של רכבים מסחריים, ובמקביל ל-ID Buzz ייוצר שם גם ואן חשמלי מסחרי. המפעל עוד לא עבר הסבה לפסי ייצור חשמליים, כך שרק בשנה הבאה יוכל להתחיל הייצור בקנה מידה מסחרי של הדגמים הללו. ככל הנראה, בגרמניה הרכב יתחיל להימכר כבר בשנה הבאה.
ה-ID Buzz, בדומה לסדרת ה-ID כולה ורכבים חשמליים נוספים, מבוסס על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, שהפכה לאחד הסיפורים הגדולים בתולדות התחבורה החשמלית ומאפשרת לפולקסווגן להביא לשוק דגמים חדשים במהירות.
כעת מעדיפים בפולקסווגן להתמקד בייצוא של ID.4 לארה״ב, גם במחיר של עיכוב בהגעת ה-Buzz. הדגם, שעומד ראש בראש מול הטסלה מודל Y, צפוי להצליח בגדול גם באמריקה, וחשוב לקדם את מכירותיו עוד לפני שהזירה תהפוך לצפופה מדי – כי פרט לטסלה, גם פורד החלה במכירות של המוסטאנג החשמלית, שקורצת לאותם לקוחות.
גם עם העיכוב, ההתרגשות סביב ID Buzz אינה מוטלת בספק, וקוך ציין כי הוא מקבל כבר עכשיו עשרות פניות מיבואנים ומסוכנויות רכב בנוגע למיניבוס. ״התגובה אדירה, אנחנו חייבים להביא אותו הנה״ אמר קוך בראיון ואשרר את הנוסטלגיה, יחד עם הכמיהה של כולנו (כן, כולנו) לראות רכבים גדולים יותר בגזרה החשמלית, שתהפוך את הגעת הרכב למבורכת גם אם תקרה ב-2023.