fbpx

משפחת ה-ID.4 מתרחבת: פולקסווגן מציגה גרסת GTX חדשה

כצפוי, גרסת הנעה כפולה מצטרפת לגרסאות של רכב הפנאי החשמלי שכבר נמכרות היום

עד עתה, הציעו בפולקסווגן את רכב הפנאי החשמלי שלהם במגוון רמות גימור, אך בתצורת הנעה אחורית בלבד. היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שנפגוש גם גרסאות כפולות הנעה, כי הרי פלטפורמת ה-MEB החשמלית עליה מבוסס ה-ID.4 מאפשרת גמישות גדולה. עכשיו זה מגיע, בדמות ה-ID.4 GTX – שמה של גרסה כפולת הנעה, מעט מעוצבת יותר מה-ID.4 כפי שהכרנו אותו עד היום. GTX הוא השם האירופאי של גרסה זו, כשבארה"ב היא צפויה להיות זהה, אך להימכר תחת שם אחר. 

פולקסווגן ID.4 GTX

פולקסווגן ID.4 GTX החדשה בצבע אדום

צמד המנועים של ה-ID.4 GTX מפיק יחד הספק חשמלי של 220 קילוואט, שהם כ-299 כ"ס. עם הספק שכזה, צפוי ה-GTX לזנק מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך קצת יותר מ-6 שניות – לא רע לרכב ששוקל 2.1 טונות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ההבדל בהספק משמעותי – גרסת ההנעה האחורית החזקה ביותר של ה-ID.4 מגיעה להספק של 204 כ"ס בלבד. גודל הסוללה נותר זהה – 82 קוט"ש עם 77 קוט"ש זמינים לניצול – טווח הנסיעה המוצהר עומד על 480 ק"מ (WLTP), כך שאנחנו צפויים לקבל טווח נסיעה בינעירוני 'אמיתי' של 350 עד 400 קילומטרים. זמן הטעינה בהספק המקסימלי (125 קילוואט) עומד על חצי שעה ל-80% סוללה. 

הפנס הקדמי של הפולקסווגן ID.4 GTX

כדי למקסם את ביצועי צמד המנועים, ולהוציא מהם את המירב, ציידה פולקסווגן את ה-ID.4 GTX במערכת ניהול 'חכמה' – והיא מחליטה כמה כח להעביר, לאיזה מנוע, ומתי. רוב הזמן, המנוע האחורי פועל לבד, כאשר המנוע הקדמי אמור להתערב בעיקר במצבים של איבוד אחיזה. יש מספר מצבי 'שחזור' אנרגיה, או בלימה רגנרטיבית – במצב D זה יתבצע כאשר הנהג לוחץ על דוושת הבלם, ובמצב B, שחזור האנרגיה מתחיל עם שחרור דוושת ההאצה. ל-ID.4 GTX, כמו ל-ID.4 הרגיל – אין אפשרות לנהיגה עם דוושה אחת. 


יכול לעניין אותך:


יש גם כמה שדרוגים מבחינה עיצובית מבחוץ ומבפנים – גג וספוילר אחורי בצבע שונה מצבע הרכב, פגושים בעיצוב ספורטיבי יותר, מיתוג GTX, חישוקים גדולים, תא נהג כהה ועוד. 

טכנולוגיה ואבזור

פנים הרכב של הפולקסווגן ID.4 GTX

באגף הטכנולוגי, מקבל ה-GTX תאורת אווירה עם 30 צבעים לבחירה, הגה מחומם, מושבי עור עם תפרים אדומים, מסך תצוגה לנהג ומסך תצוגה מרכזי בגודל 10 אינטש, מערכת ניווט מובנית, הפעלה קולית 'הלו ID', מערכת סיוע לשמירה על נתיב, בלימה אוטומטית ועוד. הלקוחות יוכלו לשדרג את הרכב עם מסך גדול יותר (12 אינטש), תצוגת מציאות רבודה, מערך מצלמות היקפי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. חלק מהפיצ'רים האלו זמינים כמובן גם בגרסאות ההנעה האחורית של ה-ID.4. 

ל-ID.4 GTX יש 5 מצבי נהיגה – כולל מצב 'אינדיבידואל' ומצב 'אחיזה' – כשהמצב הראשון נועד להתאמה אישית והשני לנהיגת שטח. יש גם חבילת ספורט פלוס שמנמיכה את בולמי הרכב ב-15 מ"מ (מישהו אמר טסלה פרפורמנס?), מתלים אדפטיביים, הגה עם תגובות חדות יותר ועוד.  

מה הצפי להגעה של ה-ID.4 GTX לישראל וכמה הוא יעלה? אנחנו עדיין לא יודעים – מבטיחים לעדכן ברגע שיהיה בידינו מידע אמין.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button