עד היום הכרנו רק רכבים חשמליים גדולים יחסית מבית פולקסווגן – כשהקטן ביניהם היה הפולקסווגן ID.3, שהוא פחות או יותר במידות של הגולף. אבל כדי למכור מכוניות בכמויות עצומות באמת, אתה צריך להציע גם אופציות קומפקטיות וזולות – וזה בדיוק מה שעושה יצרנית הרכב הגרמנית, כשהיא מודיעה שהיא מתכננת להשתמש בפלטפורמת ה-MEB החשמלית שלה לדגם חדש – ID.1 שמו, ויש אפילו תוכניות להציג אותו בהמשך גם בגרסת קרוסאובר, שתקרא ID.2.
ה-ID.1 יהיה מקביל במימדיו לפולקסווגן פולו המוכר בעל מנוע הבעירה הפנימית, ויציב תחרות לפיג'ו e-208 ולאופל קורסה e התאומות, להונדה e ולכל מיני חשמלית שתבוא בהמשך.
התכנון של פולקסווגן הוא להציג מכוניות חשמליות קטנות, בלי הרבה פיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים, על מנת לוודא שהמחיר לצרכן נשאר זול – אבל זה לא בהכרח אומר שטווח הנסיעה יפגע – באירופה אנשים גומאים מרחקים גדולים גם עם מכוניות קטנות, ולכן טווח הנסיעה צריך להישאר עדיין גדול.
בפולקסווגן בונים גם על טכנולוגיית הסוללות, שמציגה שיפור כל שנתיים – שלוש, המתבטא בעלייה ביעילות לצד ירידה במחירי העלות ללקוח הקצה. כך אומר ד"ר פרנק וולש, חבר מועצת המנהלים של מחלקת הפיתוח הטכני בקונצרן פולקסווגן.
בפולקסווגן, שרוכשת כיום סוללות מיצרנים כמו סמסונג, LG, CATL ואחרים, מתכננים להציג לא פחות מ-70 דגמים חשמליים עד סוף העשור הנוכחי, עם הערכה למכירות של מעל ל-20 מיליון רכבים בתוך כ-10 שנים. יש תוכנית גם להיכנס בעתיד לייצור סוללות, ואף לבחון את טכנולוגיית ה'סוליד-סטייט', שלא נעלמה מעיניהם של אנשי הקונצרן.
קופרה בורן
רכב חדש נוסף שיבנה על בסיס פלטפורמת ה-MEB הוא הבורן של קופרה – הדגם החשמלי הראשון של המותג הספורטיבי ששייך לסיאט הספרדית. הייצור יחל במחצית השנה הנוכחית במפעל של פולקסווגן בעיר צוויקאו שבמדינת סקסוניה בגרמניה, לא רחוק מהעיר דרזדן. הבורן ייוצר לצד ה-ID.3 ואמור להיות מוצע בשני גדלי סוללה – 77 או 82 קוט"ש – הגדולה מביניהן תציע תספק טווח נסיעה מקסימלי של כ-500 ק"מ (לפי תקן WLTP).
מותג קופרה הוא מותג צעיר, ועברו בסה"כ 3 שנים מאז שהוא הוכרז כמותג עצמאי על ידי חברת האם סיאט. עם זאת, הגידול מהיר, ולא פחות מ-65,000 רכבי קופרה כבר נמכרו מאז הושק המותג. הבורן הוא הרכב החשמלי הראשון של קופרה, ובהמשך נראה מן הסתם עוד דגמים חשמליים ממותג זה – כמו ה-SUV הספורטיבי שהוצג לקראת סוף שנת 2019 כדגם קונספט תחת השם Tavascan
וגם הוא, מבוסס על פלטפורמת ה-MEB החשמלית של פולקסווגן.