משפחת האי-טרון של אאודי מתרחבת בשני אחים חדשים – אאודי Q4 אי-טרון, ואי-טרון Q4 ספורטבק. מדובר באותו Q4 שנחשף כקונספט בתערוכת ז'נבה בשנת 2019, כאשר גרסת הייצור הסופי נראית זהה לגרסה המקורית. מהתמונות זה אולי לא משתקף, אך ה-Q4 הוא למעשה דגם קטן יותר (מקביל לדגם ה-Q3 של אאודי בעל מנוע הבעירה הפנימית) מהאי-טרון שנמכר כבר בישראל. אאודי אי-טרון Q4 החדש מבוסס על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, שכידוע משמשת ועוד תשמש כבסיס לדגמים חשמליים נוספים – גם ממותגים אחרים.
אאודי תציע את האי-טרון Q4 החדש במספר גרסאות – 35, 40 ו-50 קוואטרו, ובשני גדלי סוללה – סוללה קטנה בנפח של 55 קוט"ש, וסוללה גדולה בנפח של 82 קוט"ש, כאשר טווחי הנסיעה נעים מ-341 ק"מ, ועד ל-520 ק"מ – טווח הנסיעה המקסימלי לפי תקן WLTP.
כמו ה-ID.4 של פולקסווגן והאניאק של סקודה, צמד רכבי פנאי חשמליים המבוססים גם כן על פלטפורמת ה-MEB, האי-טרון Q4 גם הוא מציע הספק טעינה מקסימלי של 125 קילוואט (בגרסאות ה-40 וה-50) – בהספק זה, תטען הסוללה מ-5% ל-80% בתוך פחות מ-40 דקות.
יכול לעניין אותך:
- מרצדס EQA החשמלית בישראל
- פולקסווגן הופכת למפלצת חשמלית עם שישה מפעלים חדשים
- סקודה השיקה את האניאק iV החשמלית
מבחינת ביצועי מנוע, גרסת ה-35 היא הבסיסית ביותר, עם הספק של כ-125 קילוואט (כ-170 כ"ס) ומומנט של 31.6 קג"מ, בגרסת ה-40 ההספק עולה כבר ל-150 קילוואט (כ-204 כ"ס) ובגרסת הקוואטרו, ההספק מזנק ל-220 קילוואט שהם כמעט 300 כ"ס.
גרסת הספורטבק זהה מבחינת הנתונים לגרסה הרגילה, והעיצוב האירודינמי אמור לשפר את היעילות במעט. ה-Q4 החדש אמור להגיע לאולמות התצוגה באירופה באזור יוני 2021 (ובהמשך גם לישראל), כאשר המחיר אמור להתחיל מאזור ה-42,000 יורו. גרסת הספורטבק צפויה לעלות כ-2,000 יורו יותר מהגרסה הרגילה.
נתונים
גרסה | 35 e-tron | 40 e-tron | 50 e-tron quattro |
---|---|---|---|
מנוע (קילוואט) | 125 | 150 | 220 |
מנוע (כ״ס) | 170 | 204 | 299 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 9.0 | 8.5 | 6.2 |
טווח נסיעה (משולב, ק״מ) | 341 | 520 | 488 |
טעינה מהירה (קילוואט) | 100 | 125 | 125 |
טעינה רגילה (קילוואט) | 7.2 | 11 | 11 |
סוללה (קוט״ש) | 52 | 77 | 77 |
הזווית שלנו
סגמנט הקרוסאוברים (או רכבי פנאי קטנים, מה שזורם לכם…) החשמליים כבר לוהט, וה-Q4 החדש של אאודי בהחלט מוסיף עוד שמן למדורה. בחו"ל מחכה לרכב הפנאי תחרות לא פשוטה מול טסלה מודל Y, פולקסווגן ID.4, סקודה אניאק, ב.מ.וו iX3 ועוד, אך בישראל, אליה עדיין לא מיובאים הרכבים האלו, ה-Q4 עשוי ליהנות מחיים קלים יחסית, במידה ויגיע לפה עוד לפני אלו המוזכרים למעלה.