fbpx

אאודי חשפה את גרסת הייצור של האאודי Q4

רכב הפנאי מוצג בשתי גרסאות, רגילה וגרסת ספורטבק - קופה

משפחת האי-טרון של אאודי מתרחבת בשני אחים חדשים – אי-טרון Q4, ואי-טרון Q4 ספורטבק. מדובר באותו Q4 שנחשף כקונספט בתערוכת ז'נבה בשנת 2019, כאשר גרסת הייצור הסופי נראית זהה לגרסה המקורית. מהתמונות זה אולי לא משתקף, אך ה-Q4 הוא למעשה דגם קטן יותר (מקביל לדגם ה-Q3 של אאודי בעל מנוע הבעירה הפנימית) מהאי-טרון שנמכר כבר בישראל. אאודי אי-טרון Q4 החדש מבוסס על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, שכידוע משמשת ועוד תשמש כבסיס לדגמים חשמליים נוספים – גם ממותגים אחרים.

אאודי Q4 אי טרון 50 בגרסת ייצור , מבט בחוץ בזמן שקיעה

אאודי תציע את האי-טרון Q4 החדש במספר גרסאות – 35, 40 ו-50 קוואטרו, ובשני גדלי סוללה – סוללה קטנה בנפח של 55 קוט"ש, וסוללה גדולה בנפח של 82 קוט"ש, כאשר טווחי הנסיעה נעים מ-341 ק"מ, ועד ל-520 ק"מ  – טווח הנסיעה המקסימלי לפי תקן WLTP. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כמו ה-ID.4 של פולקסווגן והאניאק של סקודה, צמד רכבי פנאי חשמליים המבוססים גם כן על פלטפורמת ה-MEB, האי-טרון Q4 גם הוא מציע הספק טעינה מקסימלי של 125 קילוואט (בגרסאות ה-40 וה-50) – בהספק זה, תטען הסוללה מ-5% ל-80% בתוך פחות מ-40 דקות. 

יכול לעניין אותך:

מבחינת ביצועי מנוע, גרסת ה-35 היא הבסיסית ביותר, עם הספק של כ-125 קילוואט (כ-170 כ"ס) ומומנט של 31.6 קג"מ, בגרסת ה-40 ההספק עולה כבר ל-150 קילוואט (כ-204 כ"ס) ובגרסת הקוואטרו, ההספק מזנק ל-220 קילוואט שהם כמעט 300 כ"ס. 

פנים הרכב של האאודי Q4 החשמלית החדשה

גרסת הספורטבק זהה מבחינת הנתונים לגרסה הרגילה, והעיצוב האירודינמי אמור לשפר את היעילות במעט. ה-Q4 החדש אמור להגיע לאולמות התצוגה באירופה באזור יוני 2021 (ובהמשך גם לישראל), כאשר המחיר אמור להתחיל מאזור ה-42,000 יורו. גרסת הספורטבק צפויה לעלות כ-2,000 יורו יותר מהגרסה הרגילה. 

נתונים

גרסה35 e-tron40 e-tron50 e-tron quattro
מנוע (קילוואט)125150220
מנוע (כ״ס)170204299
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות)9.08.56.2
טווח נסיעה (משולב, ק״מ)341520488
טעינה מהירה (קילוואט)100125125
טעינה רגילה (קילוואט)7.21111
סוללה (קוט״ש)527777

הזווית שלנו 

סגמנט הקרוסאוברים (או רכבי פנאי קטנים, מה שזורם לכם…) החשמליים כבר לוהט, וה-Q4 החדש של אאודי בהחלט מוסיף עוד שמן למדורה. בחו"ל מחכה לרכב הפנאי תחרות לא פשוטה מול טסלה מודל Y, פולקסווגן ID.4, סקודה אניאק, ב.מ.וו iX3 ועוד, אך בישראל, אליה עדיין לא מיובאים הרכבים האלו, ה-Q4 עשוי ליהנות מחיים קלים יחסית, במידה ויגיע לפה עוד לפני אלו המוזכרים למעלה. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button