fbpx

ניו מציגה אופנוע דו-שימושי חשמלי חדש

החברה הסינית הציעה עד כה מוצרים לרכיבת כביש בלבד - ה-XQi3 הוא הניסיון הראשון שלה בסגמנט הדו-שימושי חשמלי.

על חברת ניו (NIU) שאת הקטנועים החשמליים שלה בחנו ואהבנו, עוד לא יצא לנו לדבר בהקשר של דגמים דו-שימושיים המתאימים לרכיבת שטח וכביש. והנה עכשיו זה קורה עם החשיפה של ה-XQi3, האופנוע הדו-שימושי חשמלי הראשון של החברה הסינית.

ליין המוצרים של ניו כולל עשרות דגמים – קטנועים, קורקינטים, אופניים וגם אופנוע אחד – כולם חשמליים. לאחרונה הציגו בחברה את סדרת ה-F – צמד קטנועים חשמליים שעושים שימוש בטכנולוגיית החלפת הסוללות (Battery Swap), שהכרנו מהקטנועים החשמליים של גוגורו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

המוצרים של ניו מיובאים ומשווקים בישראל על ידי חברת MEU, החטיבה הדו-גלגלית חשמלית של חברת מאיר, שמייבאת לישראל בין היתר את המותגים פולסטאר ולינק & קו.

סגמנט בעלייה

בתקופה האחרונה היו לנו לא מעט חדשות על אופנועים דו-שימושיים ואופנועי שטח חשמליים. לצד דגמי מוטוקרוס חשמליים שמיועדים לרכיבה תחרותית, כמו ה-CR Electric Proto של הונדה ואופנוע המוטוקרוס החשמלי ש-CF מוטו מפתחת עם רוכב הפריסטייל רוני ראנר, אנחנו רואים גם עלייה בדגמים נוספים, "פליי-בייקס" כמו האקספלורר של בטא, אנדורו כמו ה-eMR של ריאחו ואפילו דגמים דו-שימושיים שרוצים להיות אדוונצ'ר כמו ה-HIM-E, הגרסה החשמלית של ההימליאן של רויאל-אנפילד והאוריג'ין של קאן-אם.

הרשימה המצורפת מציינת רק דגמים שנחשפו או הוצגו לאחרונה – הרשימה המלאה של אופנועים החשמליים מהסגמנטים המוזכרים גדולה יותר.

ניו XQi3

ניו XQi3 בשטח

כאמור, ה-XQi3 הוא הניסיון הראשון של ניו לייצר אופנוע שמתאים לשימוש בשטח ובכביש ומצפייה בתמונות, בסרטונים ובמפרט העשיר של ה-XQi3, נראה שיצא להם לא רע בכלל.

ה-XQi3 של ניו יהיה זמין בשתי גרסאות, סטריט (Street) ו-וויילד (Wild) והן מציעות מפרט כמעט זהה. ההבדל העיקרי ביניהן בא לידי ביטוי במהירות המירבית- 45 קמ"ש ו-75 קמ"ש בהתאמה.

שני אופנועים של ניו XQi3 בשטח מושלג

ה-XQi3 עושה שימוש במנוע בהספק של 8 קילוואט (כ-11 כ"ס) שניו מייצרת בעצמה. לשם ההשוואה, ה-RR125 של בטא שעושה שימוש במנוע בנזין 4 פעימות בנפח 125 סמ"ק מציע הספק של כ-15 כ"ס. ההספק אולי נראה צנוע אבל לרשות ה-XQi3 מומנט זמין של יותר מ-36 קג"מ (36.4) שבא לידי ביטוי בצורת כח זמין – בתרחישים רבים, במיוחד ברכיבת שטח בסינגלים / רכיבה טכנית, הכח הרבה יותר חשוב ממהירות.

את המנוע החשמלי ואת סוללת הליתיום-יון בנפח של 2.3 קוט"ש עוטפת שלדה אלומיניום קלילה – הסוללה נשלפת וניתן להטעין אותה בנפרד מהאופנוע אבל משקלה לא קל – 15.4 ק"ג לאופנוע שהמשקל הכולל שלו עומד על 76 ק"ג בלבד. טעינה מלאה של סוללת ה-XQi3 תיארך מעט יותר מ-5 שעות.

למרות שמדובר בכלי קטן וזול יחסית, בניו לא חסכו על המפרט של ה-XQi3. האופנוע הדו-שימושי חשמלי מצויד במזלג קדמי ובולם אחורי יחיד מתוצרת KKE, שניהם מציעים מגוון אפשרויות כיוונון, בלם דיסק מקדימה (230 מ"מ) ומאחורה (203 מ"מ) רגליות רוכב רחבות, רגלית צד, שקע טעינה מובנה, מתג השבתה למנוע וצמיגי שטח.

לוח המחוונים של הניו XQi3

רוכב ה-XQi3 יחבר את הטלפון החכם שלו דרך בלוטוס אל מסך התצוגה הצבעוני שבמרכז הכידון של ה-XQi3 דרכו ניתן לראות שיחות טלפון נכנסות ואף לענות, לעקוב אחרי מפת הדרך או מהירות הרכיבה ואפילו לעקוב אחרי זמני הקפה – מידע שמופיע גם באפליקציה התואמת.

ניו XQi3 מול סור-רון אולטרה-בי מול בטא RR125-T

כדי לקבל מושג טוב יותר על הניו XQi3 הצבנו אותו אל מול שני מתחרים – הסור-רון אולטרא-בי החשמלי והבטא RR125-T בעל מנוע בעירה פנימית:

דגםניו XQi3סור-רון אולטרא ביבטא RR125-T
מנוע חשמליחשמלי בנזין, 125 סמ"ק 4 פעימות 
הספק 10.7 כ"ס 16.5 כ"ס14.9 כ"ס 
טווח רכיבה עד 90 ק"מ 140 ק"מ ברכיבה במהירות של 40 קמ"ש7.5 ליטר נפח מיכל דלק
שלדהאלומיניום אלומיניום פלדה
תמסורת אוטומטיתאוטומטיתידנית, 6 הילוכים 
משקל 76 ק"ג85 ק"ג 107 ק"ג 
גובה מושב 875 מ"מ 910 מ"מ 920 מ"מ 
גודל גלגלים (קדמי+אחורי) 19, 20 אינטש 19 אינטש 21, 18 אינטש 
דרגת רישיון A2A2A2
מחיר טרם פורסם 38,900 ש"ח 29,985 ש"ח 

יתרונות וחסרונות של אופנוע דו-שימושי חשמלי

היתרונות העיקרים של אופנוע חשמלי הם פשטות, חסכון בעלויות תחזוקה, משקל נמוך של הכלי וכמובן – השקט. החסרונות מתבטאים בעיקר במחיר גבוה ובטווח רכיבה מוגבל.

בלי החלפת שמן / מים, פחות חלקים מכניים – פחות תקלות, ואפילו השקט – לאופנוע חשמלי דו-שימושי יש לא מעט יתרונות. לצד היתרונות, ישנם גם חסרונות – טווח הרכיבה מוגבל והמחיר גבוה יותר – שניהם באופן יחסי. יחד עם זאת, יש דרכים להתמודד עם החסרונות האלו או להסתכל עליהם באופן אחר – למשל ההבנה שההפרש במחיר בא לידי ביטוי בסופו של דבר בעלויות התחזוקה ורכישה של סוללה נוספת שתאפשר לכם להמשיך לרכב גם אחרי שהסוללה הראשונה נגמרת, כך שבמקרים מסויים אפשר להגדיל את הטווח.

כשרכבנו על אופנוע האנדורו החשמלי של סור-רון (בגרסה הישנה שלו), סוללת ה-4.6 קוט"ש הספיקה לנו ל-3 שעות של אנדורו במסלולים של חורשן, וזה כולל רכיבה בכביש ובשבילים אל השטח מה שחיסל את הסוללה בצורה די מהירה – אם משנעים את הכלי אל השטח ולא בנסיעה, טווח הרכיבה הזה יכול לגדול עוד.

אנחנו בדעה ששלוש – ארבע שעות (נטו) של סינגלים זה מספיק לרוב רוכבי ההובי, כך שלא היינו חושבים להביא איתנו עוד סוללה.

למי זה מתאים? 

ה-XQi3 של ניו יכול להתאים לקהל גדול ומגוון של רוכבים: 

  • רוכבי הובי שמחפשים כלי פשוט ושקט, שלא מצריך הרבה תחזוקה, בעיקר לרכיבת סינגלים או רכיבת שבילים רגועה.
  • רוכבי אופניים שרוצים לטעום את עולם האופנועים.
  • רוכבים שמחזיקים אופנוע גדול – אדוונצ'ר, טורינג או ספורט שרוצים להעמיד כלי קל יותר לצד הכלי הראשי, כלי שני בבית.
  • רוכבים צעירים (על הניו XQi3 ומקביליו אפשר לרכב מגיל 16 ומעלה) 
  • או רוכבים שמחפשים כלי קל ונמוך.

למי זה לא מתאים? 

ה-XQi3 של ניו לא מתאים לקהלי היעד הבאים: 

  • רוכבים שנמצאים זמן רכב בכביש או בשטח.
  • רוכבים שמחפשים כלי לטיולים ארוכים. 
  • רוכבים שצריכים לרכב מרחק גדול על הכביש כדי להגיע לשטח.
  • רוכבים שחושבים ש "החשמלי הזה לא יתפוס" 🙂

לסיכום 

ה-XQi3 של ניו רק הושק בחו"ל ועדיין לא נמכר בארץ. באירופה, תג המחיר נקבע על 5,999 אירו. אפשר להעריך כי בארץ הוא יתומחר באזור ה-30+ אלף ש"ח.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button