דיברנו כאן רבות באחרונה בכתבות שעוסקות באופנועי שטח חשמליים, ועל ההצלחה של הסטארק וורג, אופנוע מוטוקרוס חשמלי חזק במיוחד, שנדמה שהוא הראשון שגרם לרוכבים להסיט את מבטם מאופנועי הבעירה הפנימית שלהם אל עבר כלי חשמלי. מי שעוקב אחרי העולם הזה ירגיש שהסטארק וורג נמצא פשוט בכל מקום – במוטוקרוס, במוטוקרוס-פעלולים, אצל רוכבי הובי ואפילו בטיולי אופנועים.
אנטון וואס (Anton Wass), המנכ"ל המייסד של סטארק פיוצ'ר, התחיל את דרכו הדו-גלגלית כאחד מהמייסדים של אתר 24MX, אחת החנויות המקוונות היותר מוכרות לרכישת ציוד דו-גלגלי וכיום המטרה שלו היא לייצר מוצרים שיהיו בחוד החנית של תעשיית האופנועים העולמית.
סוס מנצח לא מחליפים וכעת, שלוש שנים אחרי שהציגו את הדגם הראשון שלהם, השוודים מתכוונים למנף את ההצלחה של דגם המוטוקרוס עם הצגתו של דגם אנדורו מורשה כביש (בניגוד למוטוקרוס שאמור להיות בשימוש רק במסלולים מוגדרים) – סטארק וורג EX.
דגם האנדורו החשמלי של סטארק פיוצ'ר בא בתזמון מושלם, במקרה או שלא (כנראה שלא), זמן קצר לאחר ההודעה של ליגות מרוצי השטח המובילות בעולם שהן מתכוונות לשלב אופנועי שטח חשמליים במרוצים שלהן וכעת רוכבי האנדורו שרוכבים ועוד כאלו שירכבו בהמשך על אופנוע שטח חשמלי של סטארק פיוצ'ר יוכלו לעמוד על קו הזינוק עם אופנוע אנדורו חשמלי כשר למהדרין ולא שעטנז.
יש לנו הרגשה שבעתיד הקרוב אנחנו הולכים לראות כמה החתמות נוצצות ופרצופים מוכרים מהענף מאחורי הכידון של הסטארק וורג EX. תזכרו שאמרנו.
אחד הפיצ'רים המרכזיים שהפכו את הסטארק וורג לכה מבוקש היא האפשרות לבחור, בהינף אצבע דרך האפליקציה שמותקנת על הטלפון הנייד, בהספק המקסימלי דרך 5 מצבים שונים, מהספק מקסימלי של 10 כ"ס ועד 80 כ"ס, הכל בסטארק פיוצ'ר קוראים לזה All-In-One, כל האופנועים באופנוע אחד.
הספק של 80 כ"ס גבוה יותר באופן משמעותי מ-ק.ט.מ 450 SX, אופנוע המוטוקרוס הבכיר של החברה, כפול מההספק המירבי של ק.ט.מ 500 או ק.ט.מ 690, יותר מימאהה טנרה 700 וכ-25 כ"ס פחות מק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R – בקיצור, אתם כבר מבינים כמה שהכלי הזה חזק.
כמו בדגם המוטוקרוס החשמלי, גם הסטארק וורג EX יוצע בשתי גרסאות. הגרסה הבכירה, זו שמציעה הספק מירבי של 80 כ"ס נקראת אלפא, ויש גם גרסה צנועה יותר, גרסת סטנדרט, שמציעה הספק מירבי של "רק" 60 כ"ס.
למרות ההספק המירבי הגדול שאפשר למצוא בדגמים חזקים הרבה יותר ממנו, הסטארק וורג EX עדיין "נופל" תחת קטגוריית A1 ובמדינות מסוימות באירופה לא נדרש אפילו רישיון ייעודי לאופנוע על מנת לרכב עליו.
חיצונית, וחוץ מהתוספת של מערכת תאורה ומגיני ידיים, שני הדגמים, המוטוקרוס החשמלי והאנדורו החשמלי נראים כמעט זהים, מה שגרם לנו לחשוב בהתחלה שמדובר באיזה פרויקט עצמאי ולא בדגם רשמי – עד שיצאה ההודעה של החברה. למרות זאת, כש"צוללים" פנימה מגלים שיש לא מעט הבדלים בין הסטארק וורג מוטוקרוס החשמלי והסטארק וורג אנדורו החשמלי.
סטארק וורג EX מקבל עדכוני שלדה שאמורים לתרום לחוויית רכיבה משופרת – כך על פי אנשי החברה. למרות התוספת של מערכת התאורה, המשקל נשאר כמעט זהה – 118 ק"ג בדגם המוטוקרוס החשמלי ו-119 ק"ג בדגם האנדורו החשמלי.
באתר של סטארק פיוצ'ר נכתב כי סוללת ה-6.5 קוט"ש של הסטארק וורג מוטוקרוס החשמלי תספק עד ל-6 שעות רכיבה, ובדף החדש של דגם האנדורו החשמלי כבר מופיעה חלוקה ברורה יותר:
ברכיבת אנדורו (שטחים פתוחים וצפופים גם יחד) יוכל הרוכב המתחיל להוציא כ-4 שעות רכיבה מהסטארק וורג EX, רוכב חובב (רמה אחת מעל המתחיל) יוכל להוציא כ-2.5 שעות רכיבה ורוכב מקצועי יוכל להוציא כ-2 שעות רכיבה. ברכיבת הארד אנדורו (שטחים צפופים יותר, רכיבה איטית יותר) יוכל הרוכב החובב להוציא כ-6 שעות רכיבה מהסטארק וורג EX בעוד והרוכב המקצוען יוכל להוציא 3.5 שעות רכיבה.
עבור 90% מהרוכבים, בין 4-5 שעות רכיבת אנדורו זה בהחלט די והותר. בסטארק ביקשו להמחיש את נושא הטווח ולשם כך הושיבו מאחורי הכידון של אופנוע השטח החשמלי את טדי בלזוסיאק, כוכב האנדורו הפולני, שהצליח להשיג זמן רכיבה של שעה ועשרים דקות כשאופנוע השטח החשמלי מכוון להספק מירבי של 48 כ"ס – ואם כל 20 דקות של טדי בלזוסיאק הן כמו שעה וחצי של רוכב אנדורו ממוצע, אז תעשו לבד את החשבון.
בורר מפות ההצתה של אופנוע המוטוקרוס החשמלי מתרחב בצורה משמעותית בדגם האנדורו החשמלי וכעת מצטרפים אליו גם מתג אורות, איתותים וצופר – כיאה לאופנוע שאמור לנוע גם על הכביש הציבורי. היחידה עצמה עמידה בפני רטיבות ולכלוך וכבל החשמל של הבורר הוסלק בתוך כידון האופנוע כדי לשמור על מראה נקי יותר ועל מנת למנוע בעיות פוטנציאליות.
שני הדגמים, המוטוקרוס החשמלי והאנדורו החשמלי מגיעים בולמים מבית קאייאבה, מקדימה מזלג בקוטר 48 מ"מ עם מהלך של 300 מ"מ באנדורו מול 310 מ"מ במוטוקרוס, שני הדגמים מגיעים עם בלמים של ברמבו, זמן הטעינה זהה בשני הדגמים – כשעתיים שידרשו למילוי הסוללה. יש גם הבדל קל בגובה המושב – 95 ס"מ במוטוקרוס מול 99 ס"מ בדגם האנדורו.
בשורת המחיר ישנו גם כן הבדל קטן בין שני הדגמים כאשר מחירו של אופנוע המוטוקרוס החשמלי עומד על כ-11,000 דולרים ומחירו של אופנוע האנדורו החשמלי עומד על כ-13,000 דולרים.
ראשית, אופנוע מדהים, הנדסה מדהימה.
אך חשוב לא ליפול בטריק השיווקי שלהם,
האופנוע לא בעל מנוע 80 כוחות סוס.
שימו לב, בשום מקום לא כתוב הספק מנוע, רק ניוטון מטר, וגם זה רק לגלגל האחורי.
הם מציגים 80HP power. ולא כתובה המילה מנוע.
הסוללה מייצרת עד 80 כוחות סוס. ומכן ההטעיה.
כלומר 60KW Peak.
נומינלי 6.5KW עם תאים מסוג 10C.
זה דרך מאוד שיווקית ומטעה להציג כוחות סוס כהספק סוללה, כאשר אצל אנשים נתפס ככוחות סוס, מדד של מנוע בלבד.
אבל אם האנרגיה החשמלית עוברת כולה למנוע אז זה ההספק (עם קצת איבודי אנרגיה)
תקן אותי אם אני טועה