אחד הכלים הכי מגניבים שהוצג בתערוכת EICMA השנה הוא הפלאטום אי-מופד 500 (Platum E-Moped 500) – חברת פלאטום מציעה פתרונות "מיקרו-מוביליטי" חשמליים, קורקינטים ואופניים, ולתערוכת מילאנו הם הגיע עם קטנוע חשמלי מעוצב במיוחד.
מי שאחראית על העיצוב היא, לא פחות ולא יותר, סדנת העיצוב האיטלקית פינינפארינה, שחתומה על העיצוב של עשרות מדגמי המותגים הנחשקים ביותר בהיסטוריה המוטורית המודרנית – דגמים כמו אלפא ספיידר, פיאט 124 ספיידר, מזראטי גראן-טוריזמו, פרארי F40, פרארי אנזו, פיג'ו 504, קאדילק אלנטה ועוד ועוד.
תחשבו מה זה שיום אחד אתה מעצב פרארי F40 ויום אח"כ קטנוע חשמלי.
חברת פלאטום כבר עשתה פרויקטים עם יצרנים גדולים ומוכרים, כמו למשל קורקינט מתקפל של אפריליה, אופניים חשמליים של דוקאטי ואופניים חשמליים של ג'יפ.
הדבר שהכי מעניין במקרה של ה-Platum E-Moped 500 זה העיצוב החיצוני שלו, שמנסה להדמות כמה שיותר לגרסה הארבע גלגלית של פיאט 500 החשמלית. אם זה בכל זאת חשוב לכם, נספר לכם שהקטנוע החשמלי הזה מסוגל להגיע למהירות של כ-80 קמ"ש ויש לו סוללה נשלפת שטובה לטווח רכיבה של כ-115 ק"מ.
אין ספק שמילאנו זה ה-מקום לחשוף קטנוע חשמלי חדש ומעוצב, אבל עם הפנסים העגולים האלו, החישוקים המעוצבים שעטופים בצמיגי White Walls, מושב העור והצבע הכחול-מט הזה, אין ספק שהוא יראה טוב גם בתל אביב הקטנה.
אם אתה מצליח לקרוא את הרשום על החולצה סימן שהדובה נפלה… חסר לו דיאדרל קטן בקצה המושב שיחזיק אותה…
אם אתה מצליח לקרוא את הרשום על החולצה סימן שהדובה נפלה… חסר לו דיאדרל קטן בקצה המושב שיחזיק אותה…
והמחיר?
כלים חשמליים יש לרוב, ועדיין הרוכב הישראלי,לא מבין למה צריך בכלל לקנות קטנוע חשמלי מוגבל קילומטרים עם טעינה של מספר שעות שאתה תקוע ללא כלי,לעומת 125 בנזין שעושה 1/50.
אז משהו מיוחד אין לו,והוא עירוני נטו,אפילו פחות בהרבה מכל קימקו 125 בנזין.
רק המחיר יקבע אם שווה יהיה לרכוש אותו,או שהוא יזרק לפח הזבל של ההיסטוריה המוטורית.