fbpx

המשימה: דקאר

מרוץ השטח שנחשב לקשה בעולם מהווה כר פורה לבחינה של טכנולוגיות חדשות ואנרגיות חלופיות.

רבים מכירים את ראלי דקאר כמרוץ השטח שנחשב לקשה והמאתגר בעולם. בכל שנה בחודש ינואר עולים אל הרגל מאות משתתפים ברכבי שטח קלים, באופנועים, בטרקטורונים ובמשאיות, ממתחילים שנלחמים בכוחות עצמם ועד למקצוענים שמגיעים עם פמליה אדירה, לכולם מטרה אחת העומדת לנגד עיניהם ופנסי רכבם – לקחת חלק במרוץ השטח הכי מפורסם בעולם.

במקביל לאירוע התחרותי שמושך את מרבית תשומת הלב, מתקיימת לה גם "חממת" מחקר של חברות מכל מיני תחומים, בין אם יצרניות רכב או חברות המפתחות טכנולוגיות חדשות, ש"מנצלות" את התנאים המאתגרים כדי לבדוק את המוצרים והטכנולוגיות שלהן.

לשם כך הוקמה בשנת 2024 יוזמת Mission 1000, בה יקחו חלק רכבים העושים שימוש בסוללות ומנועים חשמליים, רכבים העושים שימוש במנועי מימן ורכבים היברידיים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בעוד שאנשי הראלי לא מחשיבים את קטגוריית ה-Mission 1000 כקטגוריה תחרותית, הרכבים שמשתתפים בה כן יאלצו להתמודד עם תנאי שטח קשוחים לא פחות מאלו שיפגשו הנהגים והרוכבים בקטגוריות התחרותיות, ב-10 סטייג'ים (מקטעים) שאורכם הכולל מגיע לאורך של לא פחות מ-1000 ק"מ, וכן יוכלו להפסיד או להרוויח נקודות.

למשל, רכב שלא יסיים את הסטייג' או יבצע אותו באופן חלקי יאבד נקודות, ורכב שינהג במהירות מסוימת יוכל להרוויח נקודות. למשתתפים בקטגורייה תינתן גם האפשרות לחלוק את סיפורם במדיות החברתיות השונות, ובכך להרוויח עוד נקודות מהקהל.

הנושאים שנמצאים במרכז תשומת הלב של היצרנים שמריצים את הרכבים שלהם בקטגוריית ה-Mission 1000 הם אמינות, טווח נסיעה וביצועים – מתוך הבנה שמסע שטח של 1000 ק"מ במהירות גבוהה בתנאי שטח סופר קשוחים יחשוף את כל הבעיות הפוטנציאליות ויספק את כל האינפורמציה הנדרשת, יחד עם הרצון לעורר מודעות גדולה יותר בקרב הציבור לפתרונות אנרגיה חלופיים (בדקאר צופים עשרות אלפי אנשים מכל רחבי העולם, אם לא יותר).

כמו לא מעט חברות וגופים אחרים, גם בראלי דקאר שואפים להגיע לראלי נטול פליטות עד שנת 2030.

קטגוריית Mission 1000 של ראלי דקאר תכלול השנה 8 רוכבים, נהגים ואנשי צוות – אותנו מעניינים בעיקר שלושה רוכבי קבוצת סגווי, שיצאו לראלי על גבי אופנועי שטח חשמליים – מאורע חסר תקדים בראלי שעדיין נשלט על ידי רכבים העושים שימוש במנועי בעירה פנימית.

בעבור השלושה, ג'יאנהאו שו ו-ג'יה יאנג הסינים ובנחמין פסקל הארגנטיני, תהיה זו הפעם הראשונה שהם לוקחים חלק במרוץ השטח המפורסם בעולם. צמד הרוכבים הסינים יצא אל 1000 הק"מ של קטגוריית ה-Mission 1000 על אופנוע ראלי חשמלי של סגווי עם מנוע בהספק מירבי של 60 קילוואט ובמשקל של 240 ק"ג ופסקל הארגנטיני יעשה זאת על אופנוע ראלי חשמלי של סגווי עם מנוע חשמלי בהספק מירבי של 50 קילוואט ומשקל של 230 ק"ג.

האם ההשתפות של סגווי בדקאר על אופנועי ראלי חשמליים אומר שבעתיד הלא רחוק היא תשיק דגם שכזה המיועד לשוק הציבורי? אנחנו מקווים שכן. בינתיים נמשיך לדמיין איך זה לרכב על אופנוע שטח חשמלי על הדיונות האימתניות של ערב הסעודית. חוויה מחשמלת, שקטה ומסעירה בו-זמנית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button