fbpx

רויאל אנפילד חושפת הימליאן חשמלי

אורח מיוחד גנב את תשומת הלב של הנוכחים באירוע ההשקה לדגם ההימליאן 450 החדש של יצרנית האופנועים ההודית.

אמ;לק

רויאל אנפילד, יצרנית האופנועים ההודית חושפת כי היא עובדת על גרסה חשמלית לדגם ההימליאן הדו-שימושי שלה, HIM-E שמה.

בהרחבה

ההיסטוריה של מותג האופנועים ההודי רויאל אנפילד מתחלקת לשניים. רבים לא מודעים לכך שהאופנוע הראשון של רויאל (שהיה דומה יותר לאופניים עם מנוע מאשר לאופנוע) יוצר כבר בשנת 1901 – מה שהופך אותה למעשה לאחת מיצרניות האופנועים הוותיקות בעולם שעומדת בשורה אחת עם מותגי-על כמו הארלי דיווידסון ואינדיאן.

בשנת 1932 נחשף הבולט (Bullet), הדגם האלמותי של רויאל אנפילד שתאמינו או לא, מיוצר ונמכר גם היום, יותר מ-90 שנה לאחר שנחשף לראשונה. ההישג הזה הוא גם מה שהקנה לבולט את התואר הדגם העתיק ביותר שעדיין נמצא בייצור סדרתי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשנת 1955 החליטה ממשלת הודו כי מזמינה כ-800 אופנועי רויאל אנפילד בולט לטובת משימות סיור בגבולות – האופנועים נשלחו מבריטניה מפורקים בקרטונים והיה צורך במי שירכיב אותם ולשם כך הוקמה חברה ייעודית – מדרס מוטורס. הבולט הפך לכל כך פופולרי וכך נפלה ההחלטה לעבור מייבוא לייצור מקומי תחת חברה חדשה, אנפילד אינדיה, מיזוג של רויאל אנפילד הבריטית ומדרס מוטורס ההודית.

כיום רויאל אנפילד היא חברה 100% הודית שנמצאת בבעלות הודית ומייצרת את האופנועים בייצור מקומי. 

למרות שהדגמים שלה התמודדו עם כל תא שטח שהוא, סלול או לא סלול, ברויאל אנפילד מחליטים להכנס לסגמנט הדו-שימושי עם דגם ההימליאן שהושק בשנת 2015.

כעת, אחרי כ-8 שנות שירות מקבל ההימלאין שדרוג מתבקש – ממנוע סינגל מקורר אוויר בנפח 411 סמ"ק ולמנוע סינגל מקורר נוזל בנפל 452 סמ"ק. למרות השדרוג, גם הדגם החדש שומר על גישת ה-"כל מה שצריך, ובלי שום דבר שלא צריך", שאימצו ביצרן.

רוכב אופנוע חשמלי של רויאל אנפילד רוכב בשטח הררי

לצד ההימליאן 450 החדש, מי שזכה ללא מעט תשומת לב באירוע ההשקה שנערך, איך לא, בהימאליה, הוא ה-HIM-E, גרסת קונספט חשמלית של האופנוע הדו-שימושי של רויאל אנפילד, האופנוע החשמלי הראשון בהיסטוריה שלה. באירוע קיבלו העיתונאים הזדמנות לרכב על האופנוע הדו-שימושי חשמלי ושמעו מספר דברים מפי בי גובינדרג'אן מנכ"ל רויאל אנפילד שחשף שיש צוות שלם שכל זמנו ומרצו מוקדש אך ורק לפיתוח האופנוע החשמלי, שהוא חלק מתוכנית גדולה שתכלול פיתוח של עוד דגמים ופיתוח של פתרונות חדשים בתחום הטעינה.

ה-HIM-E מוגדר כאמור כדגם קונספט ולכן לא נחשפו עליו שום פרטים רשמיים – כל מה שנותר לנו לעשות זה לנסות ללמוד עליו מהתמונות. 

נראה שגם בגרסה החשמלית ההימליאן ממשיך לשמור על פשטות – רדיאטור אין כאן כך שאפשר להעריך שהמנוע של ה-HIM-E של רויאל אנפילד מתבסס על האוויר לטובת קירור, יש מזלג קדמי שמנמן עם מהלך ארוך, מיגון רוח, מושב שנראה די נוח, שרשרת כהינע סופי ומה שנראה מהתמונות כמו רגלית הילוכים. 

מידע על ההספק או טווח הרכיבה לא בנמצא – את הקלפים האלו שומרים אנשי צוות "התחבורה החשמלית" של רויאל אנפילד קרוב קרוב לחזה.

סגמנט אופנועי האדוונצ'ר / דו-שימושיים חשמליים רושם התעוררות מסוימת בחודשים האחרונים. אנחנו עדיין לא יודעים כמה יעלה ה-HIM-E של רויאל אנפילד אבל יש מצב שהוא יוכל להוות חלופה זולה יותר לדגמים כמו ה-DSR/X של זירו או האקספריה של אנרג'יקה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button