fbpx

קטנועי גוגורו בארץ, עם החלפת סוללה ב-15 שניות

החלפת סוללות ב-15 שניות ושני דגמים - בתור התחלה. הקטנועים החשמליים של היצרנית הטאיוונית יעלו בישראל החל מ-16,985 ש"ח.

אחרי תקופה של מספר חודשים, זה סוף סוף קורה – מטרו משיקה רשמית את הקטנועים החשמליים של חברת גוגורו.

קטנועי גוגורו מביאים לארץ משהו חדש לחלוטין, טכנולוגיית החלפת סוללות שעדיין לא ראינו כאן בישראל – Swap & Go, החלף וסע, בשיתוף עם חברת פז.

למעשה, הטעינה של סוללות קטנועי הגוגורו לא מתבצעת בצורה הקלאסית של חיבור מטען לחשמל, אלא על ידי "כוורת" טעינה ייעודית עם כמה עשרות תאים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בכוורות אלו, שהם חלק מתשתית טעינה שנקראת Gogoro Network, ו"יושבות" במקומות נגישים לציבור הרוכבים (במקרה של ישראל, בתחנות הדלק של פז) הסוללות נמצאות בטעינה מתמדת – רוכב שסוללת הקטנוע שלו עומדת להגמר, ייגש לתחנה, יוציא מהכוורת סוללה טעונה במלואה, יכניס את הסוללה הכמעט-גמורה שלו לכוורת, וזו תטען לרוכב הבא בתור – כך עובד מעגל הקסם הזה.

עד כה, הוטמעו 9 עמדות החלפת סוללות ייעודיות במתחמי התדלוק של פז בתל אביב וברחבי גוש דן, כמו גם בשני סניפים של מטרו מוטור בתל אביב. בהמשך השנה, תורחב פריסת עמדות ההחלפה לאזורים נוספים.

פריסת התחנות הנוכחית של גוגורו בתחנות פז בארץ ספטמבר 2022

לקוחות אשר ירכשו קטנוע גוגורו, יצטרפו לתוכנית המינויים של תשתית Gogoro Network בעלות חודשית קבועה סך 129 ש"ח, המקנה 870 אמפר/שעה המספקים טווח רכיבה של כ-1000 ק"מ בממוצע.

לרגל ההשקה, תיתנן הטבה ייחודית – 180 יום רכיבה ללא עלות שימוש (החלפת הסוללות) עבור אלו אשר ירכשו את הכלים עד סוף אוקטובר.

תחנות מתוכננות ל-2022 של גוגורו בישראל

בגוגורו, יציעו, בתור התחלה, שני קטנועים חשמליים בטכנולוגיית ה-Swap & Go:

גוגורו S2 ABS

מצויד במנוע חשמלי GS-2 7.2 קילוואט המפיק הספק של כ- 9.5 כ"ס עם טווח נסיעה של כ-80 עד 130 ק"מ, מהירות האצה מ-0 ל-50 ב-3.8 שניות ומהירות מרבית של 95 קמ"ש. לדגם 2 סוללות נשלפות. הדגם מוצע בשני צבעים הניתנים לבחירה, אפור גרפיטי או ספקטרום אינדיגו.

מחירו של ה-Gogoro S2 ABS הוא 19,985 ש"ח.

גוגורו פלוס 2

מצויד במנוע חשמלי G2 6.4 קילוואט המפיק הספק של כ-8.5 כ"ס עם טווח נסיעה של כ-80 עד 130 ק"מ, מהירות האצה מ-0 ל-50 ב-4.2 שניות ומהירות מירבית של 90 קמ"ש. הדגם מוצע בשני צבעים הניתנים לבחירה, אפור או לבן.

מחיר של הגוגורו פלוס 2 הוא 16,985 ש"ח.

קטנוע של גוגורו בישראל
צילום: אור גפן

בנוסף להחלפת הסוללות, הקטנועים החשמליים של גוגורו מציעים עוד כמה פיצ'רים מעניינים: הנעה ללא מפתח באמצעות אפליקציה ייעודית או כרטיס "חכם", מסכי נגיעה מקושרים לאפליקציה דרכה ניתן לבצע לא מעט פעולות כמו: קבלת מיקום הקטנוע, שליטה על רגישות הבלימה, קבלת מידע לגבי מאפייני הנסיעה, צריכת האנרגיה ועוד.

תא מטען בעל קיבולת של 25 ליטרים שימוש במיוחד ליום סידורים בעיר. 

״השקת המותג GOGORO, יחד עם הטמעת עמדות החלפת הסוללות הייעודיות בשיתוף עם חברת פז, הן אבן דרך בענף התחבורה בישראל.״ אומר תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור, ״המהלך תואם את החזון של מטרו מוטור למובילות והתחדשות עם הרחבת פעילותה החשמלית, וכך נמשיך בעתיד." 

בהצהרה של מטרו בחודש ינואר 2022 מטרו חשפה את התוכניות להביא לארץ את המכונית החשמלית של קארמה – לאחר שפגשנו בה פנים אל פנים בפעם הראשונה בתערוכת Electrify Expo בניו יורק, אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

הזווית שלנו 

הבשורה שמביאים איתם קטנועי גוגורו החשמליים היא בעיקר בשורה של נוחות – ואנשים אוהבים נוחות, ולא אכפת להם לשלם בעבורה. הכוורות מייתרות למעשה את הצורך בטעינה ביתית מסורבלת וארוכה ואם אפשר להכנס לתחנת פז או לסניף של מטרו ולקחת סוללה טעונה במלואה בלי לסחוב סוללה גדולה וכבדה הביתה או לחכות שעות לטעינה – אז למה לא?!

תשלום חודשי של 129 שקלים (שהם 1,548 ש"ח בשנה) הוא לא נמוך אבל גם לא גבוה לדעתנו, ולטעמנו, יהיה זניח לעומת הנוחות שמקבלים.

לדעתנו, מטרו עשתה טוב בכך שהיא שומרת על התמחור של הקטנועים החשמליים של גוגורו באותה רמה של המתחרות הישירות (הקטנועיים החשמליים של ניו למשל), למרות העדיפות הטכנולוגית שבקלות הייתה יכולה להיות מתורגמת מבחינת היבואן להעלאה במחיר של המוצר ללקוח הסופי.

הקטנועים החשמליים של חברת גוגורו נכנסים לנישה שהולכת וגדלה מידי חודש של קטנועים חשמליים אבל מציעים משהו שאין לאחרים – טכנולוגיית החלפת הסוללות היא בהחלט "קלף חזק" שגוגורו תוכל לנצל אל מול המתחרות שלה.

(תמונות כתבה: אור גפן)

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. אין ספק הקטנוע עצמו צריך להיות זול משמעותית

  2. קטנוע בלי יכולת הטענה עצמית (אם הבנתי נכון) ומחיר בשמים לביצועים מוגבלים ועיצוב חנוני שממש לא מושך צעירים (אולי צעירות אבל הן לא הרוב תכלס), אין כאן בשורה מרעישה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button