fbpx

חדשה בישראל: לקסוס UX300e

הנציגה ה-100% חשמלית הראשונה של המותג עושה עלייה, החל מ-258,000 ש"ח ואופציה לאחריות מורחבת על הסוללה ל-10 שנים או מיליון ק"מ (!)

לקס מוטורס, יבואנית מותג לקסוס לישראל, השיקה את ה-UX300e – קרוסאובר חשמלי יוקרתי. ה-UX300e מסמל את כניסתה של לקסוס לעולם החשמלי – זהו הדגם הראשון ה-100% חשמלי ולא היברידי של המותג. 

ה-UX300e מבוסס על אחיו ההיברידי, ה-UX250h, כך שבמידה רבה, הפלטפורמה כבר הייתה קיימת ולא נדרש יותר מדי מאמץ מצד לקסוס כדי "לחשמל" את הדגם. 

לקסוס UX 300e החשמלית בצבע כחול על הכביש

לפי שנצלול לפרטים, ישנו נתון אחד ששווה להתעכב עליו – לקסוס תציע חבילת אחריות מורחבת לסוללה של ה-UX החשמלי עם אפשרות לעד 10 שנים אחריות או מיליון ק"מ. מכובד בהחלט. 

הלקסוס UX300e מצויד במנוע חשמלי יחיד המפיק הספק של 150 קילוואט (204 כ"ס) ומומנט של כ-30 קג"מ. סוללה בנפח 54 קוט"ש מייצרת טווח נסיעה מוצהר של 315 ק"מ לפי תקן WLTP, מה שאומר שאנחנו צריכים לצפות לטווח "אמיתי" של כ-250 ק"מ – סביר, אבל היינו מצפים ליותר מקרוסאובר שעולה קצת יותר מרבע מיליון שקלים.

זמני הטעינה די שגרתיים, כשבטעינה רגילה בעמדת טעינה ביתית בהספק של 6.6 קילוואט הלקסוס UX300e יטען בכ-8 שעות, ובשימוש במטען מהיר בהספק של עד 50 קילוואט, הסוללה תתמלא ב-80% בתוך כ-50 דקות. זה נשמע טוב על הנייר, אך חשוב לשים לב שמדובר בהספק נמוך יותר מעמדות הטעינה החשמליות החזקות יותר שמותקנות נכון להיום בישראל. 

לקסוס UX 300e החשמלית בצבע כחול על הכביש

לקסוס בטוחה בסוללה שלה ומעניקה 8 שנות אחריות לכל רוכש, ביטחון שמגיע בעיקר הודות למערכת הקירור הייחודית שלה שעובדת על קירור אוויר ולא נוזל – זו אמורה לשפר בצורה ניכרת את האמינות ואת אורך חיי המוצר, כך לדבר אנשי החברה. 

בפנים עיצוב לקסוס אופייני – יוקרתי אבל לא כזה שמחדש יותר מידי. ל-UX300e יש הגה מחומם, תצוגה עילית לנהג, פד מגע לשליטה על המסך המרכזי עם אופציה לפקודות קוליות ועוד. 

פנים הרכב של הלקסוס UX 300e

הלקסוס UX300e מגיע ארצה בשתי רמות גימור – לאקשרי ופרימיום, שתיהן מדורגות בדרגת בטיחות 7 (מתוך  8 אפשריות). הרכב מגיע עם אפליקציה תואמת (Lexus Link) שמאפשרת להפעיל טעינה מרחוק, מציגה מפה של עמדות טעינה, מסייעת לזיהוי מהיר של הרכב בעמדת טעינה, מפיקה דוחות שימוש ועוד. מחירה של רמת הגימור לאקשרי נקבע על 257,900 ש"ח, בעוד שמחירה של רמת הגימור פרימיום נקבע על מ-292,900 ש"ח. 

סביבת הנהג של הלקסוס החשמלית

הזווית שלנו 

מבחינתנו, כל רכב חשמלי חדש שמגיע ארצה הוא מבורך, בלי קשר למותג. בלקסוס אומרים כי הם שריינו כבר כ-100 רכבי UX300e לשוק הישראלי, כך שאין ספק שמדובר בבשורה משמחת.

מבחינת תג המחיר שלו, ה-UX החשמלי מתמקם שלב אחד מתחת ליגואר I-PACE, לאודי אי-טרון ולמרצדס EQC היקרים ממנו, ומציע אופציה במחיר "שפוי" יותר לאלו המעוניינים ברכב חשמלי יוקרתי אך ידם אינה משגת להשקיע חצי מיליון שקלים. 

ה-UX החשמלי עולה כמעט 40,000 ש"ח יותר מהגרסה ההיברידית, ואין ספק שזה סכום לא מבוטל. אך עם הבדל משמעותי בעלויות תחזוקה (שיכול להגיע גם לסכומים של עשרות אלפי שקלים) לטובתו של הדגם החשמלי, והאחריות הנדיבה שמציעה לקסוס על הסוללה של הרכב – שהיא למעשה החלק הכי יקר בו, יש פה בהחלט אופציה מעניינת. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button