fbpx

קיה מציגה דגמים חשמליים חדשים

יצרנית הרכב מקוריאה חושפת שלושה דגמים חשמליים חדשים - וגם מבטיחה דגם חשמלי קטן במחיר זול, ומה הקשר לפטריות?

אירוע ה-EV Day של קיה שנערך לאחרונה מביא איתו חדשות חשובות לענף הרכב החשמלי.

לקיה יש ליין שלם של דגמי רכבים חשמליים שעושים שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP אותה היא חולקת עם יונדאי, ובתוך שלוש שנים בלבד מרגע השקתו של ה-EV6 ועד לכתיבת שורות אלו, המשפחה מונה כבר שלושה דגמים: EV5, EV6, EV9 ועוד שני רכבי קונספט – EV3, EV4 – מקומות 8 ו-9 עדיין פנויים, ומעניין לראות אם וכיצד מתכננים בקיה למלא אותם. טנדר חשמלי? רכב סטיישן? על פי קיה, ליין הדגמים החשמליים שלה צפוי לכלול אופציות מגוונות, במחירים של החל מ-30,000 ועד 80,000 דולר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בקיה לא חושפים אבל מצהירים שהם יציגו בקרוב גם דגם חשמלי קטן, EV2, שמחירו יעמוד על אזור ה-30,000 דולר – ידיעה שצריכה להלחיץ בעיקר את טסלה ופולקסווגן, שמדברות כבר שנים על כך שהן מעוניינות להציע דגם שכזה בגזרת המחיר הזו.

לצד דגמי משפחת ה-EV נבנו מלכתחילה כרכבים חשמליים ועושים שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP המתקדמת, לא שכחנו את הדגמים החשמליים הנוספים של קיה, הנירו, הסול והריי שמבוססים על דגמי בעירה פנימית.

בעוד שה-EV3 וה-EV4 מוגדרים כדגמי קונספט ואין עליהם יותר מידי פרטים, קיה EV5, אחיו הקטן של ה-EV9 שיכול להסיע עד 7 נוסעים, הוצג כבר בחודש שעבר בתור קונספט והיום אנחנו מגלים עליו יותר. 

רכב פנאי בגודל בינוני, קרוסאובר, סדאן – בואו נכיר את הדגמים החשמליים החדשים של קיה: 

קיה EV3

מבט חיצוני על רכב הפנאי הקומפקטי החשמלי קיה EV3

ה-EV3 הוא רכב פנאי קומפקטי, מקביל במימדיו לדגם הסלסטוס של היצרן, שעושה שימוש במנוע בעירה פנימית ומשתייך לסגמנט ה-C-SUV. ל-EV3 יש יכולות V2L (הרכב משמש כספק אנרגיה למקור חיצוני – רכב אחר, או מוצריח חשמל, שקע ייעודי בתא המטען לטעינה של אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, מסך תצוגה ארוך, בין 4 ל-5 מקומות ישיבה וקונסולה מרכזית שעשיה מתפטיר, שזה בייסיקלי שורשים של פטריות – יותר שעשוע של קיה מאשר פיצ'ר שיגיע לייצור סדרתי.

פנים הרכב של רכב הקונספט החשמלי קיה EV3

קיה משתמשת בתאורת אווירה מרגיעה ועיצוב נקי כדי ליצור תא נוסעים שמקדם "Emotional Wellbeing", לדברי אנשי החברה, ה-EV3 "מציע למשתמשים את הטכנולוגיה, הפרקטיות והעיצוב של דגם הפנאי הבכיר של קיה, ה-EV9, בצורה קומפקטית ונגישה", כך נכתב בהודעת היצרנית.

מתחרים אפשריים: פולקסווגן ID.3, שברולט בולט EUV, יונדאי קונה EV

קיה EV4

רכב הסדאן החשמלי קיה EV4

ה-EV4 הוא "משב רוח מרענן" בליין ה-EV של קיה, שמרבית דגמיו מוגדרים כרכבי קרוסאובר או רכבי פנאי. ה-EV4 סדאן מציעה עיצוב נועז מבפנים וגם מבחוץ וגם כאן, כפי שראינו במקרה של ה-EV3, אפשר למצוא כל מיני חומרים מהטבע כמו קליפות אגוזים ושורש מאדר.

מתחרים אפשריים: יונדאי איוניק 6, טסלה מודל 3, ניו ET5

קיה EV5

קיה EV5 רכב פנאי חשמלי

בניגוד לשני הדגמים הקודמים, בקיה מרחיבים על ה-EV5 באופן משמעותי. השיווק של רכב הפנאי החשמלי, שבקיה מגדירים אותו כ"רכב פנאי לרכב למשפחות מילינאליות" יחל בקוריאה וסין, ושם בלבד, לפחות נכון לזמן כתיבת שורות אלו. ה-EV5 ש"שואב השראה נוספת מרכב הפנאי הגדול יותר EV9 שהושק לאחרונה, מציע חלל פנימי נרחב שקרוב יותר בקונספט ובביצוע לטרקלין ביתי מאשר תא רכב מסורתי", יהיה זמין בשלוש גרסאות – שתיים עם הנעה אחורית ואחת בעלת הנעה כפולה.

גרסההנעהסוללה (קוט״ש)טווח נסיעה (ק״מ)
סטנדרט ריינג' אחורית64530
לונג ריינג' אחורית88720
לונג ריינג' AWDכפולה88650

חשוב לציין כי טווחי הנסיעה של ה-EV5 המובאים כאן הם על פי תקן CLTC, הפרש של עשרות אחוזים למטה מטווח הנסיעה ה"אמיתי". זמן הטעינה עומד על כ-27 דקות מ-30% ל-80% – מרשים? כבר ראינו מהירים ממנו.

מבט צד של הקיה EV5 החשמלי

רכב הפנאי החשמלי החדש של קיה תומך בעדכונים דרך האוויר, מצויד במערכת מולטימדיה עם מסך תצוגה מרכזי בגודל 12.3 אינטש, תצוגה עילית לנהג, מערכת HDA2 המסייעת לנהג בנהיגה בכביש מהיר, הנעה מרחוק, נסיעה אחורה ללא התערבות נהג, יכולות V2L (הרכב כספק אנרגיה לרכב אחר / גנרטור / בית), מושבי עיסוי עשוים מחומרים ממוחזרים, ספסל מושבים קדמי, מושבים אחוריים שמתקפלים למצב שטוח לחלוטין כך שאפשר לישון מאחורה ואפילו מקרר / מחמם מובנה. 

מתחרים אפשריים: פולקסווגן ID.4, סקודה אניאק, פיג'ו E-3008

"קיה מתמקדת מאוד במתן פתרונות לחששות שממשיכים לגרום להססנות בכל הנוגע לרכישת EV. אנו נעמוד בציפיות הלקוחות על ידי הצעת ליין-אפ מלא של רכבי EV בנקודות מחיר שונות ונשפר את זמינות תשתית הטעינה", אמר הו סונג סונג, נשיא ומנכ"ל. "כספקית פתרונות ניידות בני קיימא, המעבר של קיה לרכב חשמלי הוא חובה, לא אופציה. על ידי פיתוח טכנולוגיית הרכב החשמלי המתקדמת, עיצוב נועז ושירותים אינטואיטיביים, והחלתם על כל מערך ה-EV שלנו, המטרה הסופית שלנו היא לספק את הערך הייחודי של קיה לכמה שיותר אנשים. ההאצה לקראת חשמול מתחילה עכשיו".

פנים הרכב של קיה EV5

המותג גם חשף תוכניות לשיפור הצעות חווית לקוח שונות. זה כולל ייעול פונקציות שונות לאפליקציית סמארטפון ידידותית למשתמש, הצגת שירותים חדשים במיקומם הפיזי, ומתן ללקוחות שירותי בינה מלאכותית (AI) בתוך הרכב.

"קיה שואפת לספק פתרונות ניידות ברי קיימא ולמלא את הצרכים של הלקוחות שלנו על ידי ביטול קשיים נתפסים. אנחנו רוצים להפוך את כל מסע הלקוח, מדיגיטל לא מקוון ועד לאינטראקציות בתוך הרכב, ללא מאמץ ומהנה ככל האפשר. זה כולל את השלבים של קדם רכישה, רכישה ואחרי רכישה", אמר צ'ארלס ריו, ראש חטיבת מותג וחווית לקוחות.

"נמשיך למלא את הצרכים של הלקוחות שלנו באמצעות פלטפורמות וטכנולוגיות דיגיטליות חדשות כדי שנוכל להמשיך למצוא דרכים טובות יותר להתקדם. כי בליבת ה-DNA של קיה טמונה ההבטחה שלנו להציע פתרונות ניידות ברי קיימא מתקדמים יותר המשפרים את חייהם של אנשים".

מטרת המותג היא להשיג יעד מכירות שנתי של מיליון כלי רכב חשמליים עד 2026 ולהגדיל אותו ל-1.6 מיליון יחידות בשנה עד 2030, מונע על ידי המוצרים והיוזמות שנחשפו היום.

החל משנת 2024 יקבלו לקוחות קיה גישה לאפליקציה ייעודית דרכו יוכלו ליהנות ממגוון פיצ'רים ועדכונים עם שילוב של טכנולוגיות בינה מלאכותית, מציאות רבודה ועוד. 

לצד חשיפת הדגמים החדשים והעבודה על דגמים נוספים שיחשפו בעתיד הקרוב, בקיה משקיעים גם משאבים בשיפור תשתית הטעינה. בארה"ב, קיה הודיעה כי היא תאמץ את סטנדרט הטעינה האמריקני (NACS) שפותח על ידי טסלה, מה שיאפשר לבעלי רכבים חשמליים של קיה גישה לכ-12,000 עמדות טעינה מהירות של טסלה. אליהן מתכננת קיה להוסיף עוד 30,000 תחנות טעינה מהירות, עד שנת 2030.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button