fbpx

טסלה סין על הכוונת – ניו מציגה סדאן חדשה עם טווח של 1,000 ק"מ

ה-ET5 של ניו מוצגת ב-3 גרסאות סוללה, בנוסף לגרסה בעלת טכנולוגיה להחלפת סוללות.

כולן רוצות להיות כמו טסלה, אבל יש אחת, ניו, שממש לקחה את זה צעד קדימה. ליצרנית הרכבים החשמליים הסינית יש אפילו NIO DAY, ממש כמו יום ה-AI של טסלה ועכשיו יש לה גם רכב שמטרתו ליצור איום רציני ביותר על ההצלחה של המודל 3 בסין, וגם במדינות אחרות בהן NIO תמכור בעתיד.

האיום הזה הוא ה-ET5, רכב סדאן חדש שהציגה NIO לאחרונה, עם טווח מבטיח של 1,000 ק"מ – אם כי חשוב לציין שהנתון הזה נקבע על ידי תקן CLCT – תקן סיני "מפרגן" במיוחד. בכל מקרה גם אם אנחנו מדבר על טווח שקטן ב-30% ואפילו 40% מהמוצהר, עדיין מדובר על טווח של 600-700 ק"מ בין טעינות וזה טווח מרשים בהחלט.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אבל יכול להיות שטווח בכלל לא מהווה בעיה כאן – ל-ET5 יש משהו שלמודל 3 של טסלה אין – לא בסין ולא בכלל, ולא רק למודל 3 – לאף דגם של טסלה אין את הטכנולוגיה הזו – היכולת להחליף סוללות בתחנות החלפה ייעודיות (בטר פלייס, זוכרים?). NIO מריצה את הטכנולוגיה הזאת בסין כבר לא מעט זמן (וגם בוחנת אותה כבר בנורווגיה) כך שהסדאן החדשה תוכל לעשות בה גם שימוש.

מבט צד על הניו ET5

למעשה, ה-ET5 מוצגת ב-4 גרסאות שונות: 

  • סוללה בנפח 75 קוט"ש עם טווח נסיעה של כ-550 ק"מ (CLTC)
  • סוללה בנפח 100 קוט"ש עם טווח נסיעה של כ-700 ק"מ (CLTC)
  • סוללה בנפח של 150 קוט"ש עם טווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ (CLTC)
  • וגרסה בעלת טכנולוגיה להחלפת סוללות 

ה-ET5 הוא כנראה אחד הרכבים הכי טכנולוגיים על הכביש: לטענת החברה הוא מגיע מוכן לנהיגה אוטונומית מלאה – בגוף הרכב מוטמעים חיישנים, חלק מה-NAD (מערכת הנהיגה האוטונומית של היצרן) ומערכות מתקדמות נוספות כמו NIO Aquila Super Sensing ומחשב ה"על" NIO Adam Super Computing – ברגע שתקבל אישור מהממשל הסיני לשימוש בהן, תציע היצרנית הסינית את המערכות הללו במנוי חודשי בעלות של 107 דולרים.

פנים הרכב של ניו ET5 החשמלית

בתא הנוסעים של ה-ET5 הותקן PanoCinema "קוקפיט דיגיטלי" המספק יכולות AR ו-VR מובנות. NIO משתפת גם פעולה עם חברת NREAL, חברת הזנק סינית (בה NIO גם משקיעה) יחד הן עובדות על משקפי AR (מציאות רבודה) ייחודיות ל-NIO שמקרינות מסך של 201 אינטש ברוחב 6 מטרים לעיניי הנהג.

להשלמת האווירה, נוספה גם תאורת אווירה עם 256 צבעים ומערכת שמע היקפית Atmos 7.1.4 מבית דולבי. 

ה-ET5, שהוא אח קטן של ה-ET7, ספינת הדגל החשמלית של NIO, מבוסס על הגרסה החדשה של הפלטפורמה החשמלית הייעודית של היצרן – NIO Technology Platform 2.0.

המסירות של ה-ET5 אמורות להתחיל בחודש ספטמבר 2022 וזה לא הכל – וויליאם לי, מנכ״ל החברה הודיע ב-NIO DAY כי המסירות של ה-ET7 אמורות להתחיל באירופה ב-2022 כמתוכנן – בתחילה בנורווגיה ובגרמניה, ואח"כ גם בשוודיה ודנמרק – כאשר המטרה היא להתרחב ל-25 מדינות בהן משווקים הרכבים החשמליים של NIO עד שנת 2025.

האם ישראל היא אחת מהמדינות האלו? יש לנו הרגשה שכן.

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. הציגו עכשיו במרצדס, מרצדס EQXX עם טווח של מעל ל-1000 ק"מ עם סוללה בקיבולת של פחות מ 100kWh .ומקדם גרר של 0.17-ממש נמוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button