fbpx

יונדאי איוניק 6 בישראל: עד 614 ק״מ של טווח

כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, משיקה היום את האיוניק 6, עם שלוש גרסאות ושש רמות גימור, טווח נסיעה של 614 קילומטרים, ומחיר התחלתי של 213,900 שקלים. כל מה שצריך לדעת על הדגם החדש.

אחרי ההצלחה של האיוניק 5, יונדאי ממשיכה עם המותג החשמלי החדש, איוניק, ומנסה לכבוש גם את סגמנט רכבי הסדאן עם איוניק 6, שעיצובה מבוסס על רכב הקונספט פרופסי, וצפויה להיות המתחרה העיקרית של טסלה מודל 3 בקטגורית רכבי הסדאן החשמליים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

האיוניק 6 מבוססת על אותה הפלטפורמה עליה מבוססת האיוניק 5 (וגם קיה EV6), פלטפורמה שמצליחה להביא את הרכבים החשמליים של יונדאי-קיה לקדמת הבמה, בעיקר בכל מה שקשור לטווח הנסיעה ויכולות הטעינה של הרכב.

כמו באיוניק 5, נראה שיונדאי בחרו להיות נועזים בכל מה שקשור לעיצוב – האיוניק 6 נראת עתידנית, לפחות בעיצוב החיצוני – עם תאורת הפיקסלים, עם יותר מ-700 ״פיקסלים״, מהתאורה הקדמית, ועד לפס ה״פיקסלים״ שנמתח לאורך החלק האחורי של הרכב.

בין אם אתם אוהבים את הלוק העתידני או בין אם תעדיפו את הישן והמוכר, יש דבר אחד שאפשר להגיד בוודאות על האיוניק 6 – היא תופסת את העין.

תאורת פיקסלים בחלק האחורי של האיוניק 6

טווח, סוללה והנעה

יונדאי איוניק 6 נמכרת בישראל במספר גרסאות, עם שתי גדלי סוללות, טווח סטנדרטי עם סוללה של 58 קוט״ש, וגרסאות טווח ארוך עם סוללה של 77 קוט״ש, שנמכרת עם הנעה אחורית או הנעה כפולה. גרסת הטווח הסטנדרטי מדורגת בטווח של 449 קילומטרים לפי התקן, וצפוי לתת טווח של 330 קילומטרים בפועל.

גרסאות הטווח הארוך, המצוידת בסוללה של 77 קוט״ש, ומציעה טווח נסיעה העומד על 583-613 קילומטרים לפי התקן כתלות בהנעה (אחורית או כפולה), טווח לו הרכב זוכה בשל הסוללה הגדולה יחסית, יחד עם מרכב הסדאן. טווח הנסיעה בפועל צפוי להיות באיזור ה-450 קילומטרים לטעינה, כך שהיא מתאימה למי שנמצא הרבה על הכביש.

מבט צד על האיוניק 6

מעבר לטווח הגבוה של הרכב, אחד הדברים שהאיוניק 6 מצטיינת בו הוא מהירות הטעינה. עם טעינה מהירה בהספק של 350 קילוואט, תוכלו לטעון 80% מהסוללה ב-18 דקות, או לקבל טווח נסיעה נוסף של מאה קילומטרים בפחות מחמש דקות בלבד.

אך אליה וקוץ בה, כיום יש עמדה אחת בארץ של 350 קילוואט, ורוב הסיכויים שאם תרצו לקבל טעינה מהירה, תאלצו להתחבר לאחת מהעמדות הפרוסות בארץ שיכולות לספק 180 קילוואט. מדובר בקוץ שבקושי תרגישו, כי גם בעמדה של 180 קילוואט תוכלו לקבל עוד מאה קילומטרים ב-8 דקות בלבד.

חשוב לציין שגרסת הטווח הסטנדרטי מאפשר טעינה מהירה בהספק של 175 קילוואט, בניגוד לשאר הגרסאות ורמות הגימור שתומכות במהירות הטעינה המקסימלית.

גרסת ההנעה האחורית מצוידת במנוע בהספק של 228 כוחות סוס, עם 35.6 קג״מ, ותאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-7.4 שניות, או בגרסת הנעה כפולה בהספק של 325 כוחות סוס.

הרכב תומך גם ב-V2L, אספקת חשמל מתוך הסוללה, כך שניתן להתחבר גם לשקע 220v הממוקם בחלק האחורי של הרכב, כך שניתן לחבר לרכב מחשב נייד ואפילו קומקום אם אתם נמצאים בשטח. בנוסף ניתן להטעין רכב חשמלי אחר, בהספק יחסית נמוך – 3.6 קילוואט, ישירות משקע הטעינה של הרכב.

פנים הרכב ואבזור

אחד היתרונות של פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי היא בסיס הגלגלים הגדול שהיא מאפשרת. לאיוניק 6 בסיס גלגלים של רחב מאוד של 2,950 מ״מ, קצר במעט מזו של האיוניק 5 (3,000 מ״מ), וארוך במעט מזו של המודל 3 (2,875 מ״מ). יחד עם העובדה שאין תעלת הינע שחוצה את הרכב מאחור, מדובר על רכב מרווח מאוד ביחס לקטגוריה.

פנים הרכב ומערכת המולטימדיה של יונדאי איוניק 6

פנים הרכב ומערכת המולטימדיה משדרים חדשנות מצד אחד, אך עמוסים בכפתורים ביחס לרכבים חשמליים אחרים. שני מסכים של 12 אינטש נמתחים ממרכז הרכב אל הנהג, אחד משמש כלוח מחוונים, והשני כמסך של מערכת המולטימדיה.

אפל קארפליי מוצג על מסך המולטימדיה של יונדאי איוניק 6
אפל קארפליי באיוניק 6

מערכת המולטימדיה של האיוניק 6 לא מרשימה, ודי פשוטה, אך היא תומכת באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ללא צורך בכבל, כנראה שאלו יהיו האפשרויות המועדפות על רוב הנהגים.

תא המטען של האיוניק 6 מציע 401 ליטרים של אכסון, צנוע ביחס לקטגוריה, אך כיאה לרכב חשמלי לאיוניק 6 יש גם תא מטען קדמי בנפח של 15 ליטרים.

עלויות אחזקה וטעינה

עלות טעינה של האיוניק 6 עומד על 45 שקלים בלבד, בטעינה מעמדה ביתית, כך שעם טווח הנסיעה שלה, עלות הנסיעה לקילומטר תעמוד על כ-10 אגורות בלבד, זאת לעומת כ-45 אג׳ של דלק, ברכב סדאן מקביל.

בנסיעה של 20 אלף קילומטרים בשנה תשלמו 2,000 שקלים חשמל בשנה, לעומת 9,000 שקלים הוצאות על דלק, כך שבאחזקה של חמש שנים תוכלו לחסוך כמעט 50 אלף שקלים רק על הוצאות אנרגיה. יחד עם אגרת רישוי שעומדת על 558 שקלים בלבד – החסכון צפוי להיות אף גדול יותר.

איוניק 6 מחוברת לעמדת טעינה לרכב חשמלי

שגרת הטיפולים של הרכב היא כל שנתיים או 30,000 קילומטרים. בנוסף לרכב אחריות של 5 שנים או ל-100,000 קילומטרים , יחד עם אחריות סוללה לשבע שנים או 150,000 קילומטרים.

אגרת הרישוי השנתית עומדת על 558 שקלים.

מחירים, גרסאות ורמות גימור

גרסה ורמת גימורהנעהטווח (ק״מ)מחיר
טווח סטנדרטיאחורית429213,900 ש״ח
טווח ארוךאחורית614237,900 ש״ח
טווח ארוך לקשרי 2×4אחורית614258,900 ש״ח
טווח ארוך לקשרי 4×4כפולה583284,900 ש״ח
ארוך לימיטד 2×4אחורית614259,900 ש״ח
ארוך לימיטד 4×4כפולה583284,900 ש״ח

הזווית שלנו

אפשר לומר שהמתחרה העיקרית של האיוניק 6 היא הטסלה מודל 3, אבל כנראה שהשוק העיקרי שהרכב ייקח ממנו מכירות הוא שוק רכבי הבנזין – הרכב משדרג את חווית הנסיעה, עם נסיעה שקטה יותר, ועם טעינה בבית – נוחות מקסימלית לנהגים ולמשפחה.

ועדיין מי שיבחר בסדאן חשמלי באיזור המחירים המדובר, כנראה יאלץ לבחור בין שני הדגמים המוזכרים כאן. לשתיהן טווח נסיעה דומה, באותה תצורה, ופנים מרווח. האיוניק 5 נהנת ממהירות טעינה מהירה יותר, לפחות על הנייר, אך עם מחיר גבוה בכעשרים אלף שקלים, לטסלה מודל 3 יש בין היתר את היתרון של פריסת עמדות הטעינה הסופר מהירות של טסלה, שבשלב הזה נגישות רק לבעלי טסלה.

כפי שכבר כתבנו בעבר על האיוניק 5, יונדאי עשו משמעותית בכל מה שקשור לעולם החשמל ולמותג ״איוניק״ המחודש. הפלטפורמה של היצרן מאפשרת לספק רכבים בטוחים ומרווחים, ולייצר רכבים בכל הסגמנטים, והתוצאה הזו נראת גם באיוניק 6.

מאמרים נוספים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button