fbpx

יונדאי מציגה קונה מעודכנת, תגיע לאולמות התצוגה ב-2024

ארוכה יותר, ועם עיצוב שמיישר קו עם שאר דגמי IONIQ - ויש גם הצהרה מעניינת של היצרן.

חמש שנים אחרי שהוצגה לראשונה, חוזרת הקונה של יונדאי, אחד מ-5 רבי המכר של המותג, בדגם חדש, דור שני, שיגיע לאולמות התצוגה כדגם 2024 ויציע עיצוב חדש לחלוטין שמישר קו עם שאר דגמי המותג, ומימדים מעודכנים.

במשך השנים ייצרה יונדאי את הקונה בשלוש גרסאות שונות – חשמלית, היברידית ובנזין, מגמה שתימשך גם בדגם המעודכן אבל מה שמעניין כאן במיוחד לדעתנו היא העובדה שלדברי הקוריאנים, הפעם הגרסאות הלא חשמליות נבנו על בסיס הגרסה החשמלית ולא להיפך – כפי שהתרגלנו עד עכשיו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בדרך כלל, דגמי הבעירה הפנימית הם אלו שהופכים לחשמליים כך שאנחנו עדים כאן לסוג של שינוי מגמה מעניין שמוכיח לנו שהרכבים החשמליים דוחקים הצידה את רכבי הבעירה הפנימית.

יונדאי קונה החדשה 2024 בשטח

הקונה הוא קרוסאובר חשמלי, אח קטן לאיוניק 5 שמבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP של החברה. עוד לפני שהאחרון הוצג, היו צריכים ביונדאי פתרון מהיר לרכב חשמלי, וכך יצא שהקונה קיבלה גם גרסה ללא מנוע בעירה פנימית.

הקונה החדשה לא מציגה רק מראה מעודכן ומשודרג, אלא גם נמתחת לרוחב – תוספת של כ-25 מ"מ ולאורך – תוספת של כמעט 150 מ"מ לאורך הכללי וכ-60 מ"מ לבסיס הגלגלים, כך שהקונה החדשה לא רק נראית טוב יותר, היא גם צפויה גם להיות מרווחת יותר בצורה משמעותית בעבור הנוסעים.

פנים הרכב של יונדאי קונה חשמלית 2024
פנים הרכב

העיצוב המיושן יחסית של הדגם היוצא מוחלף בעיצוב מעודכן ועדכני, עם תאורת לד קדמית "פיקסל" סטייל שנמתחת לכל אורכו של הרכב. תא הנוסעים של הקונה החשמלית החדשה זוכה גם הוא לעדכון מקיף ומתבקש – עם צמד מסכי תצוגה 12.3 שמתאחדים יחד ויוצרים מסך אחד רחב.

בישראל, אנחנו מכירים את הקונה החשמלית בגרסה הפחות-מחמיאה שלה – עם סוללה קטנה יחסית בנפח של 39 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה צנוע של 305 ק"מ בלבד על פי תקן WLTP – כך שבפועל יוצא שמדובר בטווח נסיעה "אמיתי" של פחות מ-300 ק"מ. לא ממש מרשים.

הקונה החשמלית בגרסת הסוללה הקטנה הייתה יכולה להתאים אולי כרכב שני בבית, אבל תג מחיר לא זול במיוחד שעומד על כ-149,000 ש"ח מקשה עלינו לראות אותה ממלאת את התפקיד הזה בהצלחה.

בחו"ל נמכרת גרסה נוספת של הקונה, בעלת סוללה בנפח 64 קוט"ש שמציעה טווח נסיעה של 484 ק"מ על פי תקן WLTP – רלוונטי הרבה יותר לקטגוריה בה נמצאים רכבים כמו ה-MG4 (טווח נסיעה של 450 ק"מ), ה-BYD ATTO 3 (420 ק"מ), קיה נירו (483 ק"מ), ג'ילי ג'יאומטרי C (460 ק"מ) וה-MG ZS EV החדשה (440 ק״מ).

אנחנו מקווים שהקונה החדשה בעלת העיצוב המעודכן תגיע לישראל עם סוללה גדולה יותר וטווח נסיעה גבוה, דבר שבהחלט עשוי למשוך אליה לא מעט לקוחות.

מאמרים נוספים

3 תגובות

    1. מציע שתלך דחוף לאופטומטריסט אולי רופא עיניים. אתה רואה מטושטש כנראה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button