
פיג׳ו חשפה באופן רשמי את הדגם הראשון של המותג שיתבסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה של סטלנטיס, פלטפורמה הקרויה STLA Medium, והיא חלק מתכנית החשמול של הקונצרן. זו גם הגרסה הראשונה של ה-3008 שהיא 100% חשמלית, שנמכרה עד היום בגרסאות דלקיות או PHEV.
- עיצוב חדש לרכב הפנאי של פיג׳ו.
- מבוסס על פלפטורמה חשמלית חדשה מבית סטלנטיס.
- טווחי נסיעה שנעים בין 525 ל-700 ק״מ.
- טעינה מהירה בהספק של 160 קילוואט.
- יגיע לארץ במחצית השניה של 2024.
עד כה מותג פיג׳ו מכר רכבים חשמליים עם סוללות קטנות יחסית, שיכולו להתאים לרכבים קומפקטיים, כמו ה-208 או ה-2008, אך לא לרכבי פנאי גדולים יותר. זו כנראה אחת הסיבות שהחשמול של ה-3008 מגיע עם הפלטפורמה החדשה, שמציעה סוללות גדולות. מעבר לעיצוב החדש והמודרני, ה-E-3008 זוכה גם לתצורת פאסטבק, שצפוי לשפר את האווירודינמיות שלו ולתרום להגדלת הטווח.

למרות העיצוב המודרני והמעודכן, חלקו הקדמי של הרכב עדיין לא מגלה לנו האם מדובר ברכב חשמלי לגמרי או לא, עם לוגו מעודכן שנמצא במרכזו של ״גריל״ מעוצב, כנראה סוג של רמז לגרסאות ההיברידיות שצפויות להגיע בהמשך. משני צדדיו תאורת טופרי האריה המוכרת הממשיכה את מהפנסים הקדמיים של הרכב.

טווח, סוללה והנעה
במקרה של ה-E-3008, הדגם יוצע עם שני גדלי סוללה, לגרסאות הבסיס עם 73 קוט״ש וטווח נסיעה מוצהר של 525 ק״מ, וגרסת טווח ארוך עם 98 קוט״ש וטווח נסיעה מוצהר של 700 ק״מ. בעולם האמיתי טווחי הנסיעה צפויים להיות נמוכים יותר, אך מדובר בטווחים גבוהים שכנראה ינועו בין 380 ק״מ ל-500 ק״מ ויותר.
מעבר לטווחי הנסיעה הנדיבים, ה-E-3008 תתמוך בטעינה מהירה בהספק של 160 קילוואט, שתאפשר לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% ב-32 עד 36 דקות (כתלות בגודל הסוללה), או לחלופין לקבל טווח נוסף של 100 ק״מ בקצת פחות מעשר דקות של טעינה.
בסך הכל הדגם יוצע בשלוש גרסאות, גרסת בסיס וגרסת הנעה כפולה עם סוללה של 73 קוט״ש, וגרסת טווח ארוך עם סוללה של 98 קוט״ש. ה-3008 מצוידת גם במשאבת חום, שיכולה לחסוך אנרגיה בימים קרים בהם הרכב דורש חימום.

גרסת הבסיס והטווח הארוך מצוידות בהנעה קדמית בהספק של 210 או 236 כ״ס בהתאמה, לעומת גרסת ההנעה הכפולה עם 320 כוחות סוס (210 כ״ס למנוע הקדמי, ו-110 כ״ס למנוע האחורי).
ה-E-3008 החדשה תומכת ב-V2L, באמצעותו ניתן לספק חשמל למכשירים חשמליים, לטעון את המחשב הנייד, או לספק את צרכי החשמל כשאתם בטיול בשטח (ניתן לספק חשמל ב-220 וולט עד 16 אמפר), ואף לטעון באמצעותו רכב חשמלי אחר.
בנוסף הרכב יאפשר לתזמן את הטעינה, כך שהיא תתבצע בשעות שבהן עלות החשמל זולה יותר. בישראל האופציה הזו יכולה להיות שימושית למי שמטעין בבית משותף, שלעתים משלם לפי תעריף תעו״ז.
פנים הרכב ואבזור

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נחשפים לעיצוב הפנימי של הרכב, שנחשף כבר ביולי השנה. הרכב מצויד במסך רחב בגודל 21 אינטש, שנמתח מאיזור לוח המחוונים ועד למרכז הרכב והוא ישמש כלוח המחוונים, מערכת הניווט ומערכת המולטמידה של הנהג. מערכת המולטימדיה תומכת אלחוטית באנדרואיד אוטו ובאפל קארפליי. מערכת השמע של הרכב מצוידת בעשרה רמקולים, ופיג׳ו תציע את האופציה לשדרג את החלונות הקדמיים לזכוכית רבודה, שצפויה לשפר את בידוד הרעשים.

מתחת לפתח האוורור במרכז הרכב נמצא מסך קטן המאפשר לנווט בין הפונקציות השונות של מערכת המולטימדיה, ולצידו בורר מצבי הנהיגה וכפתור הפעלה וכיבוי של הרכב. ההגה שומר על המראה הקטום, והחלק הקדמי ופנים הדלתות מכוסים בחומר עשוי בד.
למרות הפלטפורמה החדשה, הרכב מציע בסיס גלגלים סביר של 2,730 מ״מ, רחב יותר מהדגם הנוכחי, אך מדובר בנתון לא גבוה ביחס לרכבים פנאי חשמליים אחרים, כמו לדוגמה הסקודה אניאק (2,765 מ״מ) והאיוניק 5 (3,000 מ״מ) שמציע מרווח פנים נדיב מאוד.
הפיג׳ו E-3008 החשמלית תגיע לשווקים באירופה בשנה הבאה, והיא צפויה להגיע לישראל במחצית השניה של 2024.
מה אתם חושבים על הגרסה החשמלית של ה-3008? ספרו לנו בתגובות.
רכב מעולה, אבל למה כפתור Start/Stop?
וכמה קמ הרכב יוכל לנסוע בחום הישראלי בפקקים עם מזגן עובד אולי 50% מהצהרת היצרן וגם זה לא בטוח