קיה EV9 הוא רכב פנאי חשמלי גדול ומרווח עם 6 או 7 מקומות ישיבה, המצויד בסוללה גדולה המקנה לו טווח נסיעה גבוה, הוא מאובזר ותומך בטעינה סופר מהירה. פנים הרכב מודרני, עם עיצוב חדשני ומעט עתידני.
בישראל ה-EV9 נמכר בשתי גרסאות, פרימיום עם הנעה אחורית ו-GT-Line עם הנעה כפולה. שתי הגרסאות מצוידות באותה הסוללה, אך טווח הנסיעה של גרסת ה-GT-Line נמוך בכ-60 ק״מ בשל המשקל של מערכת ההנעה הכפול.
קיה EV9 נחשף לראשונה בתחילת 2021 כגרסת קונספט, וב-2023 נחשפה גרסת הייצור הסופית של הדגם, מאז הוא הספיק לקטוף את תואר ״רכב השנה בעולם״ לשנת 2024 ואת ״רכב השנה לנשים״ ב-2024. הדגם מבוסס על פלטפורמת E-GMP של יונדאי קיה, אותה הוא חולק עם יונדאי איוניק 9, היא זו שמאפשרת את טווחי הנסיעה הגבוהים, פנים הרכב המרווח והתמיכה בטעינה סופר מהירה.
המתחרות העיקריות של הדגם הן BYD טאנג שמחירה נמוך משמעותית מה-EV9, או מרצדס EQB, שתיהן מציעות 7 מקומות ישיבה, אך הן מצוידות בסוללות קטנות יותר, עם טווח נסיעה נמוך יותר, והן מרווחות פחות מה-EV9.
ל-EV9 תכונות מרשימות ההופכות את הרכב לאטרקטיבי בעיקר למשפחות עם ילדים המחפשות רכב נוח ומרווח, עם טווח נסיעה ריאלי גבוה מ-400 ק״מ, או לנהגים המחפשים רכב מרווח בתצורת 6 או 7 מושבים ונמצאים הרבה על הכביש.
גרסה | הנעה אחורית (RWD) | GT-Line |
---|---|---|
הנעה | אחורית | כפולה |
מנוע (קילוואט) | 150 | 286 |
מנוע (כ״ס) | 203 | 384 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 9.4 | 5.3 |
מהירות מקסימלית | 185 | 200 |
טווח נסיעה (WLTP) | 563 | 505 |
טעינה מהירה | 350 | 350 |
קיה EV9 נמכר בשתי גרסאות – פרימיום עם הנעה אחורית ו-GT-Line עם הנעה כפולה, כלל הגרסאות מצוידות בסוללה גדולה של 100 קוט״ש (99.8 אם להיות מדוייקים). גרסת ההנעה האחורית מצוידת במנוע בהספק של 204 כוחות סוס, וטווח הנסיעה המוצהר של גרסה זו עומד על 563 ק״מ. בעולם האמיתי טווח הנסיעה צפוי להיות באיזור ה-450 קילומטרים, כך שאם אתם מחפשים רכב גדול לטיולים ונסיעות ארוכות, הרכב הזה יכול להתאים לכם.
לגרסת ההנעה הכפולה הספק של 385 כוחות סוס, עם מומנט של 71.4 קג״מ, ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-5.3 שניות בלבד. לגרסה זו טווח נסיעה נמוך יותר שעומד על 505 ק״מ, הנובע מהמשקל הנוסף של מערכת ההנעה הכפולה. טווח הנסיעה של גרסה זו צפוי להיות באיזור ה-400 עד 450 ק״מ לטעינה.
ל-EV9 יש יכולת טעינה מהירה של 350 קילוואט, כך שתוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל- 80% במהירות שיא של 22 דקות או שתוכלו להוסיף 100 ק״מ בחמש דקות של טעינה בלבד. אמנם בישראל אין כמעט עמדות טעינה מהירות בהספק כזה, אך גם בעמדות מהירות של 180 קילוואט הקיימות כאן, תוכלו לקבל 100 ק"מ של נסיעה בכעשר דקות של טעינה.
תמיכה ב-V2L
הרכב תומך ב-V2L, המאפשר לחבר מכשירי חשמל לרכב המשמש בעצם כספק כוח חשמלי. עם אפשרות זו תוכלו לטעון מחשב נייד, לחבר תאורה ואף להטעין קורקינט מהרכב.
כיאה לרכב פנאי חשמלי מודרני וחדשני, הקיה EV9 מציע חוויית נסיעה ברמה גבוהה. רכב הפנאי החשמלי מציע מספר מצבי נהיגה כולל מצב אקו, ספורט, שלג, ואפילו מצב נהיגה אחד שניתן להתאמה אישית. במצב ספורט לא תחסכו סוללה אבל כן תוכלו לזנק ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך קצת יותר מ-5 שניות ולנצל את כל 385 הסוסים הצוהלים ואת כל 71 הקג"מים הזמינים בגרסת ה-EV9 GT-Line.
הקיה EV9 הוא רכב פנאי חשמלי גדול וכבד שבנוסף למשקל העצמי שלו הגדול שלו (שנובע בעיקר מסוללת ה-100 קוט"ש), מיועד לשאת עד 7 נוסעים על ציודם. לשם כך ציידו אותו בקיה במערכת מתלים שכוילה במיוחד כדי להתמודד עם האתגר שמציב המשקל הגבוה ועדיין לשמור על חוויית נסיעה נוחה ומהנה.
טעינת ה-EV9 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף ה-EV9 בטעינה סופר מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (0-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
הנעה אחורית (RWD) | 65 שקלים | 23 דקות | 10:15 שעות | 541 ק״מ |
GT Line (AWD) | 65 שקלים | 23 דקות | 10:15 שעות | 497 ק״מ |
עם טעינה סופר-מהירה בהספק של 350 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-5 דקות של טעינה.חשוב לציין שנכון להיום אין עמדות המאפשרות טעינה בהספק הזה, ולכן תוכלו לקבל טעינה בהספק מקסימלי של כ-230 קילוואט. בהספק כזה תוכלו לקבל טווח נוסף של 100 ק״מ ב-7 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
ל-EV9 יש בסיס גלגלים רחב מאוד של 3,100 מ״מ, מה שהופך אותו לרכב מרווח מאוד גם ביחד לקטגוריה בה הוא נמצא. לרכב יש שלוש שורות מושבים עם שבעה מקומות, ופנים הרכב מעוצב באגלנטיות עם קווים נקיים, ונראה שבקיה חשבו על הנוסעים והנוחות שלהם בכל מה שקשור לפרטים הקטנים.
המושבים בתא הנהג גדלים ומרווחים, ובתצורות שישה מקומות המושבים בשורה השנייה גם הם גדולים ומרווחים, ואף ניתן לסובב אותם ב-180 מעלות, כך שניתן לשבת בשתי השורות האחוריות פנים מול פנים. בנוסף, ניתן לסובב את המושבים גם לכיוון הדלת, דבר נוח אם רוצים לחגור ילדים בכיסא בטיחות, למשל.
בשל בסיס הגלגלים הרחב, יש מרווח גדול ונוח בין המושבים. ל-EV9 יש משענות יד תומכות ובשל גובהו של הרכב גם נוסעים גבוהים יכולו לנסוע בו בנוחות. לנוסעים במושבים האחוריים יש פנסי לד אישיים המיועדים לקריאה.
בתא הנהג יש שני מסכי מולטימדיה ומידע על הנסיעה בגודל 12.3" אשר נמתחים ממרכז הרכב ועד לשמאלו של הנהג. בקונסולה המרכזית יש תאי אחסון, משטח לטעינה אלחוטית לטלפון ומקום לכוסות. בדשבורד ממוקמים כמה כפתורים למיזוג האוויר אך שאר המערכות ברכב נשלטות דרך המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה מתעדכנת דרך האוויר (OTA) כאשר בחברת קיה יש עדכוני תוכנה ושיפורים למערכות שכבר קיימות ברכב.
תא המטען האחורי בנפח של 331 ליטר ועם מושבים אחוריים מקופלים תוכלו לקבל נפח של 2,318 ליטר. ניתן לקפל את המושבים בשורה האחורית וגם את המושבים בשורה השנייה, כך שתוכלו לקבל תא מטען עצום לאחסון מטען גדול בעת הצורך. רצפת תא המטען נפתחת ויש בה מקום נוסף אם רוצים להניח כבלים או כלים. בנוסף, יש ברכב תא מטען קדמי (Frunk) בנפח 52 ליטר.
יש ברכב ידיות דלת נסתרות הנשלפות בעת הכניסה ומראות צד מתקפלות אוטומטית.
קיה EV9 קיבל דירוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP, עם ציון של 84% בשמירה על מבוגרים, 88% בשמירה על ילדים, 76% בשמירה על הולכי רגל ו-83% במערכות העזר לנהג. דירוג אבזור הבטיחות עומד על 7 מתוך 8.
אבזור הבטיחות של הרכב כולל בין היתר 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב, ניטור שטח מת, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת התראה בעת בלימת חירום, מערכת למניעת פתיחת דלת אחורית במקרה של רכב חוצה, שיחרור נעילת דלתות בשעת תאונה.
קיה EV9 משווק בישראל בשתי גרסאות:
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הסוללה היא ל-7 שנים או 150,000 ק״מ, בנוסף לאחריות של 3 שנים על הרכב ללא הגבלת ק״מ.