קיה EV9 הוא רכב פנאי משפחתי גדול ומרווח עם שבעה מקומות ישיבה, שמצויד בסוללה גדולה המקנה לו טווח נסיעה גבוה, הוא מאובזר ומצויד בהנעה עצמתית. ה-EV9 חולק את הפלטפורמה החשמלית עם היונדאי איוניק 7.
ה- EV9 מגיע בשתי גרסאות סוללה ואופציה להנעה אחורית או כפולה. פנים הרכב מודרני וחדשני והעיצוב בו עתידני ומעודכן. הרכב מאובזר לנוחות הנהג והנוסעים וניכר שבקיה השקיעו מחשבה רבה על חווית הנסיעה.
ל-EV9 תכונות מרשימות ההופכות את הרכב לאטרקטיבי בעיקר למשפחות עם ילדים המחפשות רכב נוח ומרווח שמתאים לנסיעות ארוכות, או לאלו המחפשים רכב מרווח ונמצאים הרבה על הכביש. נכון להיום הרכב עדיין לא משווק בארץ.
גרסה | הנעה אחורית (RWD) | הנעה כפולה (AWD) | GT-Line |
---|---|---|---|
הנעה | אחורית | כפולה | כפולה |
מנוע (קילוואט) | 150 | 283 | 283 |
מנוע (כ״ס) | 204 | 385 | 385 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 9.4 | 6.0 | 5.3 |
מהירות מקסימלית | 185 | 200 | |
טווח נסיעה (WLTP) | 541 | 503 | 497 |
טעינה מהירה | 350 | 350 | 350 |
קיה EV9 נמכר בשלוג גרסאות – אחת עם הנעה אחורית ושתיים עם הנעה כפולה, כלל הגרסאות מצוידות בסוללה גדולה של 100 קוט״ש (99.8 אם להיות מדוייקים). גרסת ההנעה האחורית מצוידת במנוע בהספק של 204 כוחות סוס, וטווח הנסיעה המוצהר של גרסה זו עומד על 541 ק״מ. בעולם האמיתי טווח הנסיעה צפוי להיות באיזור ה-450 קילומטרים, כך שאם אתם מחפשים רכב גדול לטיולים ונסיעות ארוכות, הרכב הזה יכול להתאים לכם.
לגרסת ההנעה הכפולה הספק של 385 כוחות סוס, עם מומנט של 61.2 קג״מ. לגרסה זו טווח נסיעה נמוך יותר שעומד על 503 ק״מ, הנובע מהמשקל הנוסף של מערכת ההנעה הכפולה. טווח הנסיעה של גרסה זו צפוי להיות באיזור ה-400 עד 450 ק״מ לטעינה.
בנוסף ה-EV9 נמכרת בגרסת GT-Line, גם היא עם הנעה כפולה בהספק של 385 כ״ס, אך עם מומנט של 71.4 קג״מ, ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-5.3 שניות בלבד.
ל-EV9 יש יכולת טעינה מהירה של 350 קילוואט, כך שתוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל- 80% במהירות שיא של 23 דקות או שתוכלו להוסיף 100 ק״מ בחמש דקות של טעינה בלבד. אמנם בישראל אין כמעט עמדות טעינה מהירות בהספק כזה, אך גם בעמדות מהירות של 180 קילוואט הקיימות כאן, תוכלו לקבל 100 ק"מ של נסיעה בפחות מעשר דקות של טעינה.
תמיכה ב-V2L
הרכב תומך ב-V2L, המאפשר לחבר מכשירי חשמל לרכב המשמש בעצם כספק כוח חשמלי. עם אפשרות זו תוכלו לטעון מחשב נייד, לחבר תאורה ואף להטעין קורקינט מהרכב.
ל-EV9 יש בסיס גלגלים רחב מאוד של 3,100 מ״מ, מה שהופך אותו לרכב מרווח מאוד גם ביחד לקטגוריה בה הוא נמצא. לרכב יש שלוש שורות מושבים עם שבעה מקומות, ופנים הרכב מעוצב באגלנטיות עם קווים נקיים, ונראה שבקיה חשבו על הנוסעים והנוחות שלהם בכל מה שקשור לפרטים הקטנים.
המושבים בתא הנהג גדלים ומרווחים, ובתצורות שישה מקומות המושבים בשורה השנייה גם הם גדולים ומרווחים, ואף ניתן לסובב אותם ב-180 מעלות, כך שניתן לשבת בשתי השורות האחוריות פנים מול פנים. בנוסף, ניתן לסובב את המושבים גם לכיוון הדלת, דבר נוח אם רוצים לחגור ילדים בכיסא בטיחות, למשל.
בשל בסיס הגלגלים הרחב, יש מרווח גדול ונוח בין המושבים. ל-EV9 יש משענות יד תומכות ובשל גובהו של הרכב גם נוסעים גבוהים יכולו לנסוע בו בנוחות. לנוסעים במושבים האחוריים יש פנסי לד אישיים המיועדים לקריאה.
בתא הנהג יש שני מסכי מולטימדיה ומידע על הנסיעה בגודל 12.3" אשר נמתחים ממרכז הרכב ועד לשמאלו של הנהג. בקונסולה המרכזית יש תאי אחסון, משטח לטעינה אלחוטית לטלפון ומקום לכוסות. בדשבורד ממוקמים כמה כפתורים למיזוג האוויר אך שאר המערכות ברכב נשלטות דרך המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה מתעדכנת דרך האוויר (OTA) כאשר בחברת קיה יש עדכוני תוכנה ושיפורים למערכות שכבר קיימות ברכב.
תא המטען האחורי בנפח של 331 ליטר ועם מושבים אחוריים מקופלים תוכלו לקבל נפח של 2,318 ליטר. ניתן לקפל את המושבים בשורה האחורית וגם את המושבים בשורה השנייה, כך שתוכלו לקבל תא מטען עצום לאחסון מטען גדול בעת הצורך. רצפת תא המטען נפתחת ויש בה מקום נוסף אם רוצים להניח כבלים או כלים. בנוסף, יש ברכב תא מטען קדמי (Frunk) בנפח 52 ליטר.
יש ברכב ידיות דלת נסתרות הנשלפות בעת הכניסה ומראות צד מתקפלות אוטומטית.
טעינת ה-EV9 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף ה-EV9 בטעינה סופר מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (0-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
הנעה אחורית (RWD) | 62 שקלים | 23 דקות | 10:15 שעות | 541 ק״מ |
הנעה קדמית (AWD) | 62 שקלים | 23 דקות | 10:15 שעות | 503 ק״מ |
GT Line | 62 שקלים | 23 דקות | 10:15 שעות | 497 ק״מ |
עם טעינה סופר-מהירה בהספק של 350 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-5 דקות של טעינה.חשוב לציין שנכון להיום אין עמדות המאפשרות טעינה בהספק הזה, ולכן תוכלו לקבל טעינה בהספק מקסימלי של כ-230 קילוואט. בהספק כזה תוכלו לקבל טווח נוסף של 100 ק״מ ב-7 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
ישנם ברכב 15 חיישנים שונים כולל חיישנים הממפים את סביבת הרכב, מערכת לשמירת מרחק בין רכבים, מערכת לשמירת נתיב הנסיעה, מערכת לניטור שטחי ראיה מתים ומערכת לבלימת חירום אוטומטית.
בשלב זה הקיה EV9 לא נמכר בארץ, אך לא מדובר ברכב זול. באירופה מחירו של הרכב נע באיזור ה-72 אלף אירו. לצורך השוואה מדובר במחיר הגבוה בכ-20 אלף אירו מדגמים כמו ה-EV6, טסלה מודל Y או האיוניק 5.