קיה EV6 הוא רכב פנאי חשמלי עם 5 מקומות, טווח נסיעה גבוה, עיצוב ייחודי וחווית נהיגה מהנה. ה-EV6 מבוססת על פלטפורמת E-GMP החשמלית עליה מבוססים רכבים נוספים כמו יונדאי איוניק 5 או ג׳נסיס GV60, המציעה סוללה גדולה, יכולת טעינה סופר מהירה, תא נוסעים מרווח והנדסת אנוש מתקדמת.
בזכות שילוב של האיכויות הללו יחד עם חווית הנהיגה, ה-EV6 זכתה לשבחים ופרסים רכבים והיא נבחרה לדגם השנה באירופה שנתיים ברציפות.
מחירה של הקיה ממצב אותה מול מתחרות כמו טסלה מודל Y או פולקסווגן ID.4 וגם עם האחות מבית יונדאי-קיה, איוניק 5. בדומה להן היא מצוידת בהנעה אחורית או כפולה, והיא מצטיינת בטעינה מהירה מאוד, אך טווח הנסיעה שלה נמוך במעט משל מתחרות כמו פולקסווגן ID.4 או סקודה אניאק.
קיה EV6 מתאימה למי שמחפש רכב פנאי מרווח עם טווח נסיעה ריאלי של 400 ק״מ, טעינה מהירה מאוד המאפשרת התניידות נוחה בנסיעות ארוכות ועיצוב ספורטיבי.
גרסה | פרימיום 2WD | פרימיום טופ 2WD | EV6 GT-Line 4WD |
---|---|---|---|
הנעה | אחורית | אחורית | כפולה |
מנוע (קילוואט) | 168 | 168 | 239 |
מנוע (כ״ס) | 229 | 229 | 325 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 7.3 | 7.3 | 5.2 |
מהירות מקסימלית | 185 | 185 | 185 |
טווח נסיעה (WLTP) | 528 | 528 | 484 |
טעינה מהירה | 350 | 350 | 350 |
קיה EV6 נמכרת בישראל בשתי גרסאות – גרסת הנעה אחורית (הנמכרת בשתי רמות גימור – פרימיום ופרימיום טופ) וגרסת GT-Line.
שתי הגרסאות של ה-EV6 מצוידות בסוללה בקיבולת של 77 קוט"ש. על פי תקן WLTP, טווח הנסיעה של גרסת ההנעה האחורית הוא 528 ק"מ לטעינה. בגרסת ה-GT-Line הטווח נמוך יותר, ועומד על 484 ק"מ לטעינה, בשל המשקל של מערכת ההנעה הכפולה.
טווח הנסיעה בעולם האמיתי נע באיזור ה-400 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית ועל כ-370 ק״מ לגרסת ה-GT Line, אך הוא יכול להשתנות כתלות בסגנון הנהיגה שלכם ובתוואי הדרך. בנהיגה רגועה תוכלו לקבל טווח גבוה יותר.
אחד היתרונות הגדולים של הקיה EV6 הוא הטעינה המהירה – הרכב תומך בטעינה מהירה בהספק של 350 קילוואט בעזרתה תוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% ב-18 דקות בלבד, או לקבל טווח של 100 קילומטרים בחמש דקות טעינה בלבד. לצערינו, אין הרבה עמדות טעינה מהירות בהספק גבוה כזה, וגם טעינה זו דורשת עמדות מיוחדות (במתח של 800 וולט), אך עם פריסה הולכת וגדלה של עמדות ציבוריות בהספק של 180 קילוואט, תוכלו לספק ל-EV6 טווח של 100 ק"מ נסיעה בזמן של כ-7 דקות טעינה בלבד.
גרסת ה-2WD מצוידת בהנעה אחורית בהספק של 229 כוחות סוס עם מומנט של 35.7 קג״מ ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-7.3 שניות. גרסת ה-GT Line מצוידת בהנעה כפולה בהספק כולל של 325 כוחות סוס, עם יכולת תאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-5.2 שניות בלבד.
קיה EV6 תומך ב-V2L, ראשי תיבות של Vehicle-to-Load, המאפשר לספק חשמל מהסוללה אל מכשירי חשמל חיצוניים, באמצעות מתאים ייעודי המתחבר לשקע הטעינה של הרכב. באמצעות V2L תוכלו להטעין מכשירים שונים כמו מחשב נייד או קורקינט חשמלי או להשתמש בו כאשר אתם בשטח, ולחבר אליו מכשירים כמו תאורה, מאוורר וכד׳.
טעינת הקיה EV6 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הקיה EV6 תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
פרימיום 2WD | 52 שקלים | 16 דקות | 8:00 שעות | 528 ק״מ |
פרימיום טופ 2WD | 52 שקלים | 16 דקות | 8:00 שעות | 528 ק״מ |
EV6 GT-Line 4WD | 52 שקלים | 16 דקות | 8:00 שעות | 484 ק״מ |
עם טעינה סופר-מהירה בהספק של 350 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-5 דקות של טעינה.חשוב לציין שנכון להיום אין עמדות המאפשרות טעינה בהספק הזה, ולכן תוכלו לקבל טעינה בהספק מקסימלי של כ-230 קילוואט. בהספק כזה תוכלו לקבל טווח נוסף של 100 ק״מ ב-7 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
ל-EV6 יש תא נוסעים מרווח עם אבזור עשיר אך תא המטען שלה קטן יותר משל המתחרות הישירות.
עיצוב הפנים של הרכב אטרקטיבי ובסגנון העתידי ביותר מכל הדגמים של קיה עד כה. מדובר ברכב מרווח מאוד עם בסיס גלגלים של 2,900 מ"מ, דבר המאפשר ישיבה נינוחה עם מקום גדול לרגליים גם לנהג וגם לשאר הנוסעים.
המושבים האחוריים מצוידים במשענות ראש, הרצפה היא שטוחה ללא תעלת הינע והמושבים הקדמיים דקים כך שמרווח הרגליים לנוסעים הוא גדול. בנוסף, לנוסעים מאחור יש חיבור USB בגב המושבים הקדמיים, כך שניתן להשתמש בהם לטעינת מכשירים שונים. לנוחיות הנוסעים האחוריים, אפשר להוריד משענת יד של המושב האמצעי אשר יש בה מקום גם לכוסות. בנוסף, אם הנוסעים מאחורה רוצים לנוח, ישנה אפשרות להשעין את המושבים האחוריים למצב שינה.
ה- EV6 נותן פתרונות אחסון רבים. תא המטען האחורי הוא בנפח של 520 ליטר, אך ישנו גם תא מטען קדמי. בגרסת הפרמיום, מדובר בתא בנפח 52 ליטרים ובגרסת ה-GT תא בנפח 20 ליטר. בנוסף, ניתן לאחסן דברים במרווח בין המושבים ואף מתחת להם. אם יש צורך במטען גדול, ניתן לקפל את המושבים האחוריים בקלות ולקבל תא מטען אחורי בנפח של 1,300 ליטר.
בסביבת הנהג יש שני מסכים בגדול 12.3", מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי. מערכת המולטימידה תומכת באנדרואיד אוטו ובאפל קארפליי. רוב הכפתורים הם למעשה מסך מגע, בין אם מדובר במיזוג אוויר, במוסיקה שרוצים לשמוע או נתוני ניווט תוך כדי נהיגה. לכל פונקציה כזאת של בידור, בקרת אקלים או אפשרויות נהיגה, יש תפריט פשוט ונוח לקריאה.
גרסת ההנעה האחורית נמכרת גם ברמת גימור פרימיום טופ, שמציעה חלון גג חשמלי.
בגרסת ה-GT-Line של הדגם, תקבלו, בנוסף לחלון הגג, גם מושבים עם חימום ואוורור, דלת תא מטען אחורי חכמה הנפתחת אוטומטית לפי הנחיה, מתאם V2L לאספקת חשמל חיצונית (מהרכב למכשירים אחרים), מערכת SPA לחניה אוטומטית בין כלי רכב ומערכת AVM של מצלמות המקיפות את הרכב ב- 360 מעלות ונותנת תצוגה פנורמית של סביבת הרכב ומאפשרת לתמרן את הרכב במקומות צפופים מבלי לצאת ממנו.
קיה EV6 הוא רכב בטיחותי אשר קיבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק Euro NCAP, עם ציונים גבוהים בכל הקטגוריות שנבחנו. מדובר על טווח שבין 86%-90% בבטיחות של הנהג והנוסעים ברכב במקרה של התנגשות. רמת האבזור הבטיחותי מדורגת 7 מתוך 8.
הרכב מצויד במערכת FCA אשר משתמשת במצלמה וברדאר ובולמת את הרכב במקרה שהנהג לא הספיק לעשות זאת אם ישנה היתכנות להתנגשות עם הולכי רגל או רוכבי אופניים וכלי תחבורה אחרים. המערכת פועלת גם בזמן שחוצים צומת או פונים בה.
כמו כן, יש לרכב מערכת התראה לתנועה מסביב, כולל תנועה מהירה החוצה את הרכב, בנסיעה לאחור ובנקודות ראיה מתות לנהג.
בנוסף, המערכת ברכב מתריעה בעת מעבר לנתיב אחר אם קיימת סכנת התנגשות ברכבים המתקרבים במהירות ובמקרה של סכנה כזו, המערכת תופסת פיקוד על השליטה ברכב ומונעת את ההתנגשות. המערכת פועלת באופן דומה גם במקרה שבו יוצאים מחניה במקביל.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
על הרכב יש אחריות של 3 שנים ללא הגבלת ק"מ, על הסוללה אחריות של 7 שנים או 150,000 ק״מ (המוקדם מבינהם).