מצד אחד, ייקח עוד זמן עד שנוכל להתרשם במציאות מה-EV9, רכב הפנאי החשמלי הבכיר של קיה – אבל אפילו בלי לראות אותו אפשר להעריך שמדובר ברכב חשמלי מרשים ומתקדם. מצד שני, אנחנו לא צריכים לראות את ה-EV9 במציאות כדי להבין שזול, הוא לא יהיה.
די להציץ במחירו ההתחלתי הנוכחי של ה-EV6, דגם הקרוסאובר החשמלי של קיה שקטן באופן משמעותי מה-EV9 ועומד בארץ על רבע מליון ש"ח, בכדי להבין שדגם הפנאי הבכיר, שמציע 7 מקומות ישיבה, הולך להיות יקר ולא מתאים לכל אחד.
לבעיה יש פתרון, וקוראים לו EV5 – גרסה מוקטנת בעלת 5 מקומות ישיבה של ה-EV9. רכב הפנאי החשמלי נחשף כקונספט כבר בחודש מאי האחרון וכעת, אנחנו מקבלים הצצה ראשונה לגרסת הייצור הסדרתי. באופן דומה ל-EV9, גם במקרה של ה-EV5 הגרסה הראשונית זהה כמעט לחלוטין לגרסה הסופית שהוצגה לקהל הרחב בתערוכת הרכב בעיר צ'נגדו בסין.
מבחינת מראה חיצוני ה-EV9 וה-EV5 די מזכירים אחד את השני, אבל יחד עם זאת, וכאשר בוחנים מקרוב את התמונות ניתן לראות מספר הבדלים, בעיקר בעיצוב הפנסים הקדמיים והאחוריים ועוד. מקיה נמסר כי ה-EV5 יהיה זמין בלא פחות מ-10 צבעים: לבן, שחור, אדום, כסוף, ירוק, כחול, ירוק, אפור ועוד, 9 מהן בגימור מבריק ואחת בגימור מט.
בקיה ממשיכים את שפת העיצוב ששמה דגש על יצירת תחושת מרחב ביתי על גלגלים וצמצום התחושה של תא נוסעים שגרתי, אליה נחשפנו לראשונה עם הצגתו של ה-EV9, עם פיצ'רים כמו מערכת תאורה פנימית שמתאימה את עצמה למצבי הנהיגה, תא אחסון נסתר שמתגלה עם קיפול המושב האחורי, מדף ייעודי (כפי שניתן לראות בתמונה) ועוד. בגרסת הקונספט ראינו את ה-EV5 הופך ממש לסלון עם מרפסת – אך לפי עיצוב הדלתות של גרסת הייצור הסדרתי לא נראה שמדובר בפיצ'רים שיהיו זמינים ללקוח הסופי.
כאמור, ה-EV5 שמוצג כאן בכתבה נחשף בתערוכת רכב בסין ומדובר בדגם שמיועד לשוק המקומי – מבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP עם מנוע חשמלי יחיד עם הספק של 160 קילוואט. לפי דיווחים ייתכן כי ה-EV5 יצויד בסוללת הבלייד של BYD (סוללת LFP), כנראה לגרסאות עם הטווחים הנמוכים יותר, אך בשלב זה לא נחשפו פרטים על טווח הנסיעה של הרכב.
מוקדם לדעת, אך הגיוני שנראה את ה-EV5 יוצא מגבולות סין ומגיע גם לשווקים נוספים – מותג קיה פופולרי גם בצפון אמריקה וגם באירופה, ועם מימדים מקבילים למודל Y של טסלה ולפולקסווגן ID.4, הוא בהחלט מסוגל להציב תחרות ראויה לרכבי פנאי אחרים מאותו הסגנמט.
בסין, יימכר ה-EV5 במחיר של כ-43,000 דולרים, זול יותר בכ-4,000 דולרים מהמודל Y, כך שזו כבר נקודת פתיחה טובה יותר בעבור הראשון.
נמתין לפרטים נוספים לגבי השווקים הגלובאליים.