24 שעות בלבד – זה הזמן שלקח ל-GMC למכור את כל יחידות הסיירה דנלי EV אדישן 1 – הטנדר החשמלי החדש של יצרנית הרכב האמריקנית שבבעלות ג'נרל מוטורס. גרסה זו, היקרה ביותר, מגיעה עם טווח נסיעה של יותר מ-600 ק"מ, הספק של יותר מ-750 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 4.5 שניות (זה טנדר, כן?!), הספק טעינה מירבי של 350 קילוואט שמאפשר תוספת של 160 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-10 דקות בלבד וכושר גרירה של יותר מ-4 טונות.
לנתונים אלו מצטרפת כמובן רשימה ארוכה של אביזרים, פיצ'רים מתקדמים ומערכות בטיחות, בטנדר שמחירו נקבע על יותר מ-108,000 דולר.
מלאי שנגמר בתוך 24 שעות בלבד נשמע סקסי בהחלט, אבל צריך לזכור שמדובר בסה"כ בפקדון של 100 דולרים (עם החזר מלא למי שבוחר לבטל) וש-GMC לא באמת גילתה בכמה יחידות מדובר – אנחנו די בטוחים שלא כל מי ששריין לעצמו הזמנה של הסיירה דנלי EV אדישן 1 ישקיע בסופו של דבר את 108,000 הדולרים שמבקשים עבורו – תג מחיר מהגבוהים לרכב באמריקה.
החשיפה של הסיירה דנלי החשמלי של GMC מספק לנו הזמנות מצוינת לבדוק מה קורה בשוק הטנדרים החשמליים, שהולך ומתחמם מיום ליום.
מובילים אותו כיום שניים – ה-F-150 לייטנינג של פורד וה-R1T של ריביאן, שכבר נמכרים ונמכרים יפה ונעים על כבישי צפון אמריקה, צוברים ניסיון ובונים את אמון הקהל. הבאים ביותר להגיע הם הסילברדו החשמלי של שברולט, הסייברטראק של טסלה ו-מישהו ראה את דודג'?
מלבד טיזר די מעורפל לא ראינו שום דבר מוחשי שמזכיר טנדר חשמלי מאחת היצרניות שמובילות את המכירות בסגמנט זה.
אחרי הדגמים המהמותגים האמריקנים המוכרים (כי מה לעשות טנדר זה קודם כל אמריקה) ישנם מתחרים סיניים כמו הראדר של ג'ילי והטנדר החשמלי של פוקסקון ומספר חברות הזנק שהציגו מוצרים יפים אבל רחוקים מייצור סדרתי כמו הוולף של אלפא, ה-XT של אטליס, האנדורנס של לורדסטאון ועוד.
ומתי נראה טנדר חשמלי ראשון בישראל?
בספק אם הוא יהיה מתוצרת ריביאן או טסלה, ויותר סביר שנראה טנדר חשמלי ראשון בישראל מאחד המותגים המוכרים כמו פורד.