fbpx

GMC מציגה טנדר חשמלי חדש

סיירה דנלי 1 אדישן מגיע עם טווח נסיעה של יותר מ-600 ק"מ ותג מחיר לא פשוט לעיכול.

סגמנט הטנדרים החשמליים ממשיך להתחמם, והפעם תורה של GMC, יצרנית הרכב האמריקנית, להכנס למשחק.

היא תעשה את זה עם הסיירה דנלי 1 אדישן, הגרסה החשמלית לטנדר הסיירה שלה שיחידות רבות ממנו נעות על כבישי צפון אמריקה. למרות שמדובר באחד המותגים האמריקנים היותר מוכרים, נדמה כי ג'י אם סי הפכה להיות מעט פחות פופולרית בקרב הקהל האמריקני בשנים האחרונות, שמעדיף רכבים מתוצרת פורד, דודג', שברולט וג'יפ.

על פי מגזין פורבס, סדרת ה-F של פורד היא הנמכרת ביותר בסגמנט הטנדרים בארה"ב בשנת 2022, עם יותר מ-140,000 יחידות שנמכרו, אחריה סדרת דגמי הראם של דודג', עם יותר מ-121,000 יחידות שנמכרו ובמקום השלישי סדרת דגמי הסילברדו של שברולט עם יותר מ-118,000 יחידות שנמכרו.

הרחק מאחור, במקום ה-10 בדירוג, נמצאים דגמי הסיירה של GMC עם מכירות של כ-56,000 יחידות בלבד, מקדימים אותם אפילו רכבים שהם לא טנדרים כמו טסלה מודל Y, טויוטה קאמרי והונדה CR-V.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כעת, נראה שלג' אם סי יש שחקן שיכול לשנות את המצב הזאת – הסיירה דנלי EV יצטרף להאמר-טנדר ולהאמר SUV כרכב החשמלי השלישי של ג'י אם סי ששייכת לג'נרל מוטורס.

כפי שקרה בלא מעט מן הפעמים שרכב חשמלי חדש נחשף, גם כאן הגרסה המוצגת, 1 אדישן, היא גם היקרה ובעלת היכולות הגבוהות ביותר, עם טווח נסיעה של 640 ק"מ, "הליכת סרטן" שאנחנו מכירים מההאמר החשמלי ותג מחיר גבוה של 107,000 דולרים.

טנדר חשמלי של GMC סיירה EV דנלי גורר קרוואן בכביש

בעתיד צפויות להגיע גם גרסאות זולות יותר (Sierra EV AT4 ו-Sierra EV Elevation, יהיו זמינות ב-2025) של טנדר הסיירה החשמלי, מאובזרות פחות וכנראה שעם טווח נסיעה קצר יותר, אבל גם במחיר שיכול להתאים לכיס של יותר אמריקנים.

הסיירה דנלי ש"יושב" על פלטפורמת האולטימום של חברת האם ג'נרל מוטורס יגיע אך ורק בתצורת Crew Cab (תא נוסעים כפול) וארגז אחורי עם אפשרות להרחבה – ואין הרבה דברים שהאמריקנים אוהבים יותר מאת הארגז האחורי של הטנדר שלהם. במקרה של הסיירה החשמלי, ניתן להעמיס עליו משקל של עד 950 ק"ג.

שורת המושבים השנייה מציעה לא פחות מ-4 קונפיגורציות לסידור המושבים כדי לשנע משאות עם נוסעים מאחורה ויש כיסוי מקורי לארגז נגד גשם ופגעי מזג האוויר. 

פנים הרכב וסביבת הנהג של הסיירה GMC EV טנדר חשמלי

הפלטפורמה החשמלית משמשת כחלק בלתי נפרד ממבנה הרכב, מה שמשפר לטענת החברה את החוזק, העמידות והביצועים של הטנדר החשמלי. מרכז כובד נמוך מספק יציבות ונהיגה בטוחה יותר. 

ההספק המקסימלי של הסיירה דנלי החשמלי עומד על יותר מ-750 כוחות סוס, ויש לו 5 מצבי נהיגה זמינים:

  • סטנדרט
  • גרירה / נשיאה (עד משקל של 4.3 טון) 
  • שטח
  • My Mode – מתוכנת על פי העדפותיו של נהג הרכב, בולמי אוויר מתכווננים
  • Max Power – הספק מקסימלי

הסיירה דנלי החשמלי מציע הספק טעינה מקסימלי של 350 קילוואט, מה שיאפשר לו, לפחות על הנייר, להוסיף כ-160 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-10 דקות בלבד, זה בתנאי כמובן שהצלחתם למצוא סופר-מטען שכזה.

בדומה ל-F-150 לייטנינג של פורד, הסיירה של ג'י אם סי יודע לקבל חשמל, וגם להעניק אותו – בעלי הטנדר החשמלי יוכלו לנצל הספק של 10.2 קילוואט שזמין דרך לא פחות מ-10 שקעים יעודיים, כולל שקע 120V ב"פראנק" – תא המטען הקדמי.

תא המטען הקדמי של הטנדר החשמלי של GMC

יכולות אלו יאפשרו לסיירה דנלי החשמלי לספק חשמל לרכבים אחרים ואפילו לבתים – דרך טכנולוגיית GM Energy’s Ultium Home technology – על פי היצרנית, אדישן 1 של הסיירה דנלי יכולה לספק חשמל למוצרים החיוניים בבית למשך לא פחות מ-21 ימים!

בעלי סיירה דנלי, יהנו מגישה לרשת עמדות הטעינה המהירות, Charge 360, של ג'נרל מוטורס. 

מה עוד אפשר לספר על ה-GMC סיירה דנלי EV? 

  • יש לו מסך תצוגה מרכזי ענק בגודל 16.8 אינטש.
  • עדכונים דרך האוויר (OTA).
  • הנעה ללא מגע יד (הרכב מניע באופן אוטומטי כאשר הנהג נכנס לרכב עם המפתח).
  • תצוגה עילית צבעונית.
  • מצב סופר-קרוז לנהיגה ללא מגע יד.
  • נהיגה עם דוושה אחת, בחירה של מצב רגנרציה, פנייה עם 4 גלגלים.

עם תג מחיר של 107,000 דולר, הסיירה דנלי אדישן 1 שצפוי להיות מורכב במפעל במדינת מישיגן, לא נכנס לתוכנית הטבות המס הפדרלית. רמות הגימור הזולות יותר, שמחירן יחל מ-50,000 דולר, פחות מהרף העליון שעומד על 80,000 דולר, מתאימות בהחלט.

מאמרים נוספים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button