ג'ילי, ענקית הרכב הסינית, בין יצרניות הרכב הגדולות בעולם, מסמנת את היעד הבא אותו היא מתכננת לכבוש – סגמנט הטנדרים החשמליים. אחרי פורד, שברולט, ריביאן, טסלה ועוד כמה חברות הזנק קטנות יותר, בג'ילי זיהו גם כן את הפוטנציאל הגלום בו והחליטו לייצר אחד משלהם.
פרטים רשמיים לא פורסמו, ומה שאנחנו יודעים על הטנדר החשמלי של ג'ילי, זה הרבה פחות ממה שאנחנו לא יודעים.
קוראים לו רדאר, הוא נבנה על בסיס פלטפורמת ה-SEA בה עושים שימוש גם הקרוסאובר החשמלי 001 של זיקר וגם רכב הפנאי החשמלי המפואר של לוטוס, האלטרה. הוא מקביל בגודלו לפורד ריינג'ר או הקולורדו של שברולט, מה שאומר סגמנט הטנדרים הבינוני, ולא זה בו נמצאים ה-F-150 לייטנינג, הסילברדו החשמלי וה-R1T של ריביאן, אלא "קליק" אחד למטה.
מהתמונות גם ניתן להבחין שמדובר ב"ארגז" קצר יחסית, שמאפיין דגמים מסגמנט הטנדרים הבינוני.
אפרופו ארגז ו-F-150 לייטנינג, אז בדומה לטנדר החשמלי של פורד, גם לטנדר החשמלי של ג'ילי יש שקעי 110/120, 220/240, ו-12V בארגז, מה שמאפשר לו להטעין כלי עבודה, לספק תאורה בעת קמפינג ואפילו לספק חשמל לרכבים אחרים.
הסינים עלו פה על משהו
בזמן שמתנהל לו מרוץ חימוש בסגמנט הטנדרים החשמליים הגדולים, בו משתתפות פורד, שברולט, ריביאן ועוד יצרניות אחרות (היינו מזכירים גם את הסייברטראק אבל לא ממש ברור מתי נראה אותו מגיע לייצור) כשהראשונה מובילה אותו נכון להיום, בג'ילי החליטו "לתקוף" את הנושא מלמטה, ולהציג פתרון שיתן מענה דווקא בסגמנט העממי יותר.
טנדרים כמו הקולורדו או הריינג'ר (וגם הסנטה-קרוז של יונדאי, שהרדאר של ג'ילי ממש מזכיר לנו אותו) נמכרים לא רע בארה"ב, בשטח כשיש משבר כלכלי ברקע ולא כל אמריקני יכול להרשות לעצמו "להשכיב" 50,000 דולרים ומעלה על טנדר חדש.
במידה והרדאר יתגלה כטנדר חשמלי עם תג מחיר אטרקטיבי, טווח נסיעה ראוי (450 ק"מ + ) וזמן טעינה מהיר (שלושת המשתנים שהכי חסרים לנו ושעד עתה לא נחשפו) הרי שהוא עשוי להפוך ללהיט בסין, אירופה וגם בצפון אמריקה.
אנחנו עוקבים מקרוב ונעדכן ברגע שיהיו בידינו עוד פרטים.
עברו שנתים לא דובים ולא סולר מקסימון חולר.
והסייברטראק ניומרת יפה, והשנה הם אמורים לבצע קפיצה בייצור שלה