fbpx

תערוכת CES לאס וגאס: שברולט חושפת סילברדו חשמלי עם טווח נסיעה של יותר מ-600 ק"מ

ג'נרל מוטורס, אחת מיצרניות הרכב הגדולות והמובילות בעולם, מציגה סוף סוף תשובה ל-F-150 החשמלי של פורד.

לא מתכוונת לעשות חיים קלים לפורד. ג'נרל מוטורס כבר מדברת הרבה זמן על גרסה חשמלית לטנדר שלה, הסילברדו, ומנצלת את הבמה של תערוכת CES 2022 שמתקיימת בימים אלו בלאס וגאס, כדי לחשוף את התוצר הסופי – שיגיע לאולמות התצוגה כבר בשנה הבאה.

עם כל הכבוד ל-R1T של ריביאן ולסייבטראק של טסלה, סילברדו חשמלי מהווה תחרות הרבה יותר רצינית לטנדר החשמלי של פורד, ה-F-150 לייטנינג – שני אלו יהיו רבי מכר מן הסתם בעוד כמה שנים, ממש כמו שגרסאות מנועי הבעירה הפנימית שלהם שולטים בסגמנט ה-Pickup Trucks בארה"ב ובכלל.

הסילברדו החשמלי בנוי על גבי פלטפורמת האולטיום (Ultium) החשמלית של ג'נרל מוטורס, והוא יוצע בשני דגמים – RST ו-Work Truck. טווח הנסיעה המקסימלי עומד על כ-640 ק"מ (400 מייל), ההספק המקסימלי על 664 כ"ס והמומנט על 107 קג"מ.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ב-GM אומרים כי הסילברדו החשמלי החדש יכול לגרור נגרר במשקל של יותר מ-4.5 טונות, ויש לו כושר העמסה של חצי טון בדגם ה-RST. גרסת ה"עבודה", מציעה כושר גרירה של יותר מ-3.5 טונות חצי טון. בהמשך, צפויה גרסה נוספת, עם כושר גרירה של קצת יותר מ-9 טונות.

מבט צד על הסילברדו החשמלי בשטח

ביצועי הטעינה מרשימים גם כן – שברולט סילברדו החשמלי מגיע עם הספק מקסימלי של 350 קילוואט, וב-GM אומרים שהוא שהסוללה תוסיף כ-160 ק"מ לטווח הנסיעה בכל 10 דקות טעינה. 

הסילברדו החשמלי מצויד גם במערכת מתלים עצמאית מאחורה ומקדימה עם בולמי אוויר, שמאפשרים הגבהה / הנמכה של עד 50 מ"מ. יכולת ניהוג של כל ארבעת הגלגלים מקטינה את רדיוס הסיבוב – יתרון בשטח העבודה או כאשר מתניידים עם נגרר. מערכת ה-Super Cruise שמציעה יכולות נהיגה אוטונומיות תהיה זמינה גם כן. 

מבט קדמי על הסילברדו החשמלי בשטח

תא הנוסעים בגרסת ה-RST של הסילברדו החשמלי נראה מפנק, עם שורה אחורית של מושבי עור שנראית שיכולה להכיל שלושה מבוגרים בנוחות מירבית, מסך תצוגה צבעוני מרכזי גדול בגודל 17 אינטש ועוד אחד לנהג בגודל 11 אינטש, משטח טעינה אלחוטי ועוד. השברולט סילברדו החשמלי "מניע" את עצמו בצורה אוטומטית ברגע שהוא מזהה כניסה של הנהג לרכב, ואפשר גם לפתוח / לנעול את הרכב דרך הטלפון החכם.

תא המטען האחורי של הסילברדו החשמלי

אחד הפיצ'רים המעניינים ביותר בטנדר החשמלי החדש של ג'נרל מוטורס הוא ה-Midgate – אפשרות להאריך את הארגז על ידי קיפול המושבים האחוריים ופתיחת דלת הארגז כדי להכניס ציוד ארוך כמו קיאק למשל – כפי שניתן לראות בתמונות.

מקדימה, מציע הסילברדו החשמלי את ה-eTrunk – תא מטען מוגן מפני פגעי מזג האוויר, ניתן לנעילה.

מתי תתחיל ג'נרל מוטורס למכור את הסילברדו החשמלי, וכמה הוא יעלה? 

ראשונה לצאת תהיה גרסת ה-WT (עבודה) עם טווח נסיעה של 640 ק"מ – זה יקרה באביב 2023. אחריה תגיע גרסת ה-First Edition של ה-RST שצפויה לעלות כ-105,000 דולרים. בהמשך, צפויות להגיע גם רמות גימור נוספות לגרסאות ה-RST וה-WT, במחירים של החל מ-50,000 דולרים ועד ל-70,000 דולרים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button