fbpx

טויוטה מציגה רשמית את רכב הפנאי החשמלי החדש שלה

ה-bZ4X הוא הרכב הראשון של יצרנית הרכב היפנית שעושה שימוש בפלטפורמה חשמלית ייעודית.

בניגוד מוחלט למעמד שלה בעולם התחבורה הישן, בו עושים הרכבים שימוש במנועי בעירה פנימית, בעולם התחבורה החדש, טויוטה, אחת מיצרניות הרכב המוכרות בעולם, מדשדשת קצת, בלשון המעטה.

אנחנו אומרים את זה לא מעט – עולם התחבורה החדש, החשמלי, מבוסס יותר על טכנולוגיה מתקדמת מאשר על מכניקה ולכן אנחנו רואים חברות כמו טסלה שמצליחות בענק וגם חברות הזנק שלאו דווקא קשורות לעולם הרכב או חברות אלקטרוניקה כמו פוקסקון ושיאומי שנכנסות לתחום.

חברות כמו טויוטה, סובארו ועוד יודעות לייצר רכבי בעירה פנימית מצוינים ויודעות לעשות את זה בצורה טובה ויעילה אבל רכבים חשמליים? זו טריטוריה חדשה יחסית עבורן, למרות הניסיון הרב של טויוטה עם רכבים היברידיים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אם נדמה את עולם התחבורה לכלי שייט, וגם אם מעולם לא השטתם אחד מעולם, זה די ברור שקל הרבה יותר לשנות כיוון בסירת מנוע קטנה מאשר בספינת משא ענקית – לעניינו, טסלה היא סירת המנוע הקטנה שמייצרת רק רכבים חשמליים, וטיוטה היא ספינת המשא הענקית – היא פונה לכיוון הברור של מגמת המעבר לרכב חשמלי, אבל ייקח לה זמן רב עד שהיא תצליח ליישר את החרטום ולהמשיך במסלול הנכון.

טויוטה bZ4X רכב הפנאי החשמלי החדש של טויוטה

מה גרם לטויוטה להתעכב? האם לפני 10-15 שנים החליטו החבר'ה ביפן שהם רוצים לראות אם הדבר הזה שנקרא תחבורה חשמלית יתפוס (ברור לכולם שאם יש לטויוטה רכב חשמלי מוכן שיתחיל להימכר ב-2022 כנראה שהם לא התחילו לעבוד עליו אתמול…) ואולי ההתעסקות גם באנרגיות אחרות כמו מימן מתוך הרצון לפתוח כמה שיותר אופציות היא זו שגרמה לעיכוב? ואולי גם וגם?

קשה לדעת, אבל במקום להיתקע בעבר, בואו נדבר על העתיד – לטויוטה יש פלטפורמה חשמלית שהיא פיתחה ביחד עם סובארו בשנים האחרונות, e-TNGA שמה, וכעת מציגה יצרנית הרכב היפנית באופן רשמי את הדגם הראשון שיעשה בה שימוש, ה-bZ4X (ביונד זירו) – רכב פנאי חשמלי שזהה בגודלו לראב4, הג'יפון הפופולרי שלה.

את ה-bZ4X אנחנו מכירים כבר תקופה – זו לא הפעם הראשונה שנחשפות תמונות שלו – סובארו מצידה שחררה גם תמונות של הסולטרה שלה, האח התאום של ה-bZ4X, כך שלא מדובר בהפתעה. החידוש הפעם שיש הרבה יותר נתונים טכניים – הגרסה הראשונה שהוצגה של רכב הפנאי החשמלי של טויוטה תהיה בעלת הנעה קדמית עם מנוע בהספק של כ-150 קילוואט ותצויד בסוללה מקוררת נוזל בנפח 71 קוט"ש, המבטיחה טווח נסיעה ראוי של כ-450 ק"מ לפי התקן.

טויוטה תציע את ה-bZ4X גם בגרסת הנעה כפולה עם שני מנועי 80 קילוואט שיחד מביאים להספק של כ-215 כ"ס. מידע על זמן הטעינה לא פורסם, אך כן מופיע נתון של הספק טעינה מקסימלי של 150 קילוואט, מה שאומר שאפשר לצפות לביצועי טעינה יחסית טובים.

פנים הרכב של טויוטה bZ4X רכב הפנאי החשמלי החדש של טויוטה

בטויוטה, כמו בטסלה, טוענים כי הסוללה שלהם מאבדת לאחר כ-240,000 ק"מ רק כ-10% בלבד מהיעילות שלה – או 10 שנים, מה שמגיע לפני.

הודות לפלטפורמה החשמלית, ה-bZ4X אמור להיות גם מרווח בצורה משמעותית ממקבילו, בהחלט נקודה משמעותית כשאנחנו מדברים על רכב משפחתי.

מה עוד מעניין לדעת על ה-bZ4X, רכב הפנאי החשמלי החדש של טויוטה?

טויוטה bZ4X רכב הפנאי החשמלי החדש של טויוטה

שהוא הרכב הראשון של החברה שמצויד במערכת "הגה על חוט" (steer-by-wire) – במקום מערכת היגוי מכנית מסובכת, יש פתרון טכנולוגי מתקדם שגם תורם להיגוי מדויק יותר ותורם לשיפור מרווח הרגליים לנהג. ל-bZ4X יש גם גג סולארי (אופציונאלי) שמסייע לטעינה של הסוללה, מסך מולטימדיה גדול עם התאמה לקבל עדכונים "דרך האוויר" (OTA), מערכת חיישניי בטיחות היקפית ועוד.

אורכו של ה-bZ4X עומד על 4,690 מ"מ, רוחבו על 1,860 ובסיס הגלגלים על 2,850 מ"מ, והוא זמין בגרסת 5 מקומות בלבד.

כאמור למעלה, החשמלי החדש של טויוטה אמור להגיע לאולמות התצוגה לקראת אמצע שנת 2022, ועתיד להימכר בצפון אמריקה, אירופה, יפן ואף סין, מדינות בהן שואפת טויוטה להשיג דריסת רגל. מצפה לו תחרות לא פשוטה מול מכוניות כמו הטסלה מודל Y, הפולקסווגן ID.4, הסקודה אניאק, האיוניק 5 המוסטאנג מאך-אי ועוד, שכבר צוברות להן מוניטין בשטח. 

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. מסכים עם כל מילה אבל חשוב מאוד לדעת שהנתונים של טסלה על הסוללות לא נכונים לגבי הטסלה שנמכרים היום בארץ
    כיום הטסלה שמגיע אלינו מיוצר בשנחאי [סין] והוא מצוייד בסוללה שבנויה אחרת ומחומרים אחרים
    לפי ההבנה שלי הסוללה הזו תאבד יותר את היכולות במשך הזמן מהסוללה שטסלה מפרסמת לגביה את הנתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button