fbpx

טסלה: הסוללות שלנו מאבדות רק 10% אחרי 320,000 ק"מ

טסלה משומשת במצב טוב עם יותר מרבע מיליון ק"מ? על בסיס הנתונים החדשים זה אפשרי בהחלט.

שלושה נתונים חשובים ביותר לרוכשי מכוניות חשמליות הם: טווח נסיעה, זמן טעינה ומחיר קנייה. כמובן שיש עוד פרמטרים חשובים, אבל אלו שלושת המכריעים בכל קנייה של רכב חשמלי.

הדבר החשוב הבא, הוא גם זה שמפחיד חלק מהקונים – אנחנו מדברים כמובן על איבוד האנרגיה של הסוללה.

סוללה היא החלק היקר ביותר ברכב חשמלי – והיא זו שאחראית במידה רבה על כך שאנחנו משלמים יותר על רכבים חשמליים מאשר על רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית.

כמובן שחברות שונות עובדות בצורה שוטפת כדי לצמצם את העלויות של הסוללות, וסביר להניח שבעתיד הן יעלו הרבה פחות ממה שהן עולות כיום.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לאורך זמן, הסוללה מאבדת אנרגיה. אחרי כמה זמן / ק"מ זה קורה וכמה הסוללות מאבדות בפועל? אין עדיין איזשהו מפרט של דגמים שמספק את הנתונים הללו בצורה מדויקת אך השורה התחתונה ברורה – בלי סוללה, הרכב החשמלי הוא רק ערימה חסרת של ברזלים וחלקים מחומרים אחרים.

כעת, טוענים בטסלה, שיש בידיהם מידע ששופך אור על הסוגייה – שוודאי ישמח מאד את בעלי הרכבים השונים.

על בסיס הנתונים שנקלטו מהמודלים S ו-X של לקוחות החברה, טוענים בטסלה שהסוללה שלהם מאבדת רק 10% מהאנרגיה שלה לאחר 320,000 ק"מ.

בטסלה מוסיפים ואומרים גם כי על פי הנתונים שנקלטו, ניתן לראות כי איבוד האנרגיה המשמעותי יותר קורה דווקא ב-160,000 הק"מ הראשונים, כאשר ב-160,000 הק"מ שבאים אח"כ איבוד האנרגיה של הסוללה מתאזן. 

ומה לגבי טסלה מודל 3 וטסלה מודל Y?

המודל S והמודל X קצת פחות רלוונטיים לרוב האנשים – בטסלה אומרים שהסוללות החדשות שמוטמעות במודל 3 תוכננו כדי לשרוד 800,000 ק"מ כשהדור הבא של הסוללות אמור להחזיק ל-1.6 מיליון ק"מ. 

חשוב לציין שהנתון של איבוד האנרגיה של 10% אחרי 320,000 ק"מ עשוי להשתנות – יכולים להשפיע עליו מאפיינים כמו צורת הטעינה (אנחנו יודעים שיש יצרנים שממליצים להטעין את הסוללה עד 80% בלבד כדי לשמור על אורך חיים אופטימלי) האקלים בו מבלה הרכב את רוב חייו ואפילו נפח הסוללה.

מה המשמעות?

שאם אתם נוהגים לדוגמא בטסלה מודל 3 בגרסת הסטנדרט ריינג' פלוס שעושה טווח של 448 ק"מ – אחרי 320,000 ק"מ תאבד המכונית שלכם רק 10% מטווח הנסיעה שלה – שהם כ-45 ק"מ בלבד. בישראל הנסועה השנתית עומדת בממוצע על 18,000 ק"מ (כשחלקנו עושים פחות מכך) – מה שאומר שאיבוד של 10% מהסוללה הולך לקחת 17 שנים (וגם אז תוכלו להמשיך לנסוע איתה בכיף).

מה דעתכם? האם הייתם קונים טסלה או כל רכב חשמלי אחר עם 250,000 או 300,000 ק"מ בהתחשב בנתונים הללו שפורסמו על ידי טסלה? ספרו לנו בתגובות.

מאמרים נוספים

8 תגובות

  1. כבר עם למעלה מ6000 ק"מ וגם בטסלה חדשה לצערי טרם הצלחתי להגיע ל400 ק"מ על טעינה. עכשיו בקיץ אני משתמש רוב הזמן במיזוג ובנסיעה משולבת סטנדרטית 330 עד 370 ק"מ בין טעינות אלו הטווחים המקסימליים עבורי. צריכים לקחת בחשבון שהטווח האמיתי הוא גם ככה קצר יותר ב20%.

  2. לא. רכב חשמלי מעל 100 אלף ק"מ/5 שנים. הקרוב מבניהם. לא הייתי קונה גם בחינם.

    גם שינוי טכנ' גם עלייה בקרינה. גם החלשות סוללה הרבה ממה שמדווח כאן (חום קיצוני/קור לאורך שנים) וכמובן בלאי רכב. מסך התפעול לא יחזיק 12 שנה, זה מגוחך ולא מקצועי להתחייב.

    כן ממליץ על רכב חשמלי, אפילו יד שנייה אך לא מעל שנה שנתיים בכדי שיהיו לפחות 3 שנים להנות ממה שמציע

    1. ברגע שכתבת קרינה הבנתי שכל התגובה שלך מיותרת וחבל שאתה פפה בכלל

    1. אני מריח אנטיות עיוורת. קודם כל מה הקשר העיצוב עכשיו דיברנו על הסוללה ודבר שני אני לא מכיר רכב ב200000 אלף עם עיצוב פנימי וחיצוני כזה .מאחורה הוא טעון שיפור אבל מקדימה הוא מאוד דומה לפורש שכידוע כל מה שקשור לעיצוב זה הם .אז תנסה לחפס בעיות אחרות .קשה אה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button