קבוצת הטכנולוגיה של הון האי (Hon Hai Technology Group) המוכרת גם בשם 'פוקסקון' תחתיו היא נסחרת בבורסה, הוקמה בטאיוון בשנת 1974 ונחשבת ליצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם. יכול מאד להיות שלא שמעתם על השם הזה עד לרגע קריאת שורות אלו, ויחד עם זאת, יש סבירות גבוהה שאתם עושים שימוש במוצר של פוקסקון, בלי לדעת שהוא שלה – הענקית הטאיוונית מייצרת את מוצרי אפל השונים ובתוך כך אייפון, אייפד ועוד.
פוקסקון היא עוד סממן לתמורות שעובר עולם התחבורה – הפוקוס עובר ממכניקה לטכנולוגיה וחברות ענק שהצליחו לייצר מנועים / רכיבים מכניים בעולם התחבורה הישן לא בהכרח יצליחו לשחזר את ההצלחה גם בעולם התחבורה החדש – וזו הסיבה שאנחנו רואים יותר ויותר חברות שעוסקות בטכנולוגיה מתקדמת ובייצור של מוצרים אלקטרוניים, כמו פוקסקון ושיאומי, שמזהות את הפוטנציאל העסקי ונכנסות לעולם הרכב חשמלי.
החשיפות של שלושת הדגמים החשמליים החדשים – קרוסאובר העונה לשם מודל C, סדאן העונה לשם מודל E ואוטובוס העונה לשם מודל T (בפורד מרימים גבה?) מגיעות אחרי שורה של מהלכים גדולים של פוקסקון הקשורים לרכב חשמלי – כולל הצהרה על הכוונה לבנות מפעלים לייצור רכב חשמלי בארה"ב ובתאילנד, השקעה בפרויקטים בתחום סוללות בטכנולוגיית סוליד סטייט ואף רכישה של מפעל הרכב של חברת ההזנק לורדסטאון, שעובדת על פיתוח של טנדר חשמלי, מפעל שנמצא במדינת אוהיו בארה"ב. לורדסטאון מכרה את המפעל לפוקסקון, בתקווה שהעסקה תכניס לה מספיק מזומנים שיאפשרו לה להמשיך לעבוד על הפרויקט שלה.
שלושת הרכבים נחשפו באירוע Hon Hai Tech Day 2021 (סטייל יום ה-AI של טסלה), בואו נכיר אותם מעט יותר לעומק:
פוקסקון מודל C
הקרוסאובר החשמלי בנוי על ה"פלטפורמה החשמלית הפתוחה" של היצרן, בעל בסיס גלגלים של 2.86 מטרים (קצר מעט יותר מהאיוניק 5) שיהיה זמין גם בגרסת 7 מקומות. טווח הנסיעה עומד על פי היצרן על כ-700 ק"מ, אם כי לא ברור אם מדובר בנתון על בסיס תקן NEDC הסיני או WLTP האירופי, ביניהם יש הבדל משמעותי.
פוקסקון מודל E
המודל E הוא רכב סדאן חשמלי שפוקסקון בנתה יחד עם סדנת העיצוב האיטלקית המפורסמת פינינפארינה. "רכב סדאן חדשני, יוקרתי ומתקדם" – כך מכנים בחברה את מכונית הדגל שלהם. על פי היצרן, המושב האחורי במודל E יכול להפוך למשרד נייד (אם כי לא ממש ברור לנו למה הם מתכוונים כשהם אומרים את זה) ויש לו מספר פונקציות מתקדמות מובנות כמו חלונות "חכמים" ויכולות זיהוי פנים. המודל E מציע גם הוא טווח נסיעה גדול, העומד על 750 ק"מ ותאוצה סופר מהירה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-2.8 שניות בלבד (מודל S פלייד – מאחוריך!)
פוקסקון מודל T
מפוקסקון לא נמסר דבר לגבי טווח הנסיעה של האוטובוס החשמלי החדש שלהם, אך כן נחשף כי הוא עבר כבר מעל ל-200,000 ק"מ ו-1000 שעות של מבחנים ומבדקים מפרכים ושהבטריות שלו, בנויות לעמוד בחום של מעל ל-200 מעלות צלזיוס.
כולנו זוכרים את הדיבורים על כך שמתישהוא בשנים הקרובות נזכה לראות רכב חשמלי מתוצרת אפל –
כנראה לא אחד מהדגמים שרואים בסרטון המצורף
החשיפה של הרכבים של פוקסקון, לה קשר עסקי הדוק עם אפל, עשויה לסמן כי היום הזה קרב.
למה לעשות כתבה אם לא מציינים את הדברים המעניינים כמו : מתי השקה בישראל ואם בכלל? מה יהיו עלויות הדגמים?
עוד סיבה לסינים לפלוש לטייוואן 🙂