שוק הרכבים החשמליים בארץ ממשיך להתחמם, והיום מגיעה אלינו נציגה חשמלית ראשונה המבוססת על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן. מדובר על פלטפורמה חדשה לרכבים חשמליים, שמציעה בין היתר אפשרות בחירה בין גדלי סוללה שונים (ובפועל טווחי נסיעה שונים) ומערכת הנעה. הפלטפורמה החדשה משמשת רכבים נוספים מבית הקונצרן, בינהם גם הפולקסווגן ID.4 והאאודי Q4.
האניאק מתבססת על ה-Vision iV שנחשף לפני שנתיים, כבר אז סקודה הודיעה כי הרכב החדש יתבסס על הפלטפורמה החדשה, ונכנסה לייצור בחודשים האחרונים, מאז היא הצליחה להתברג גבוה במכירות הרכבים החשמליים בשוק האירופאי.
בישראל האניאק נמכרת בגרסת ה-80 שטווח הנסיעה שלה עומד על 517 קילומטרים לפי התקן – הטווח בעולם האמיתי צפוי להיות נמוך יותר אך מדובר על טווח נסיעה גבוה מאוד למדינה קטנה כמו ישראל, כך שיהיה קל מאוד להתנייד עם הרכב.
הפלטפורמה החדשה תומכת גם בטעינה מהירה בהספק של עד 175 קילוואט (תוכלו לקרוא עוד על טעינה מהירה כאן) מדובר על יכולות טעינה מהירה מאוד (נכון להיום הרכבים עם הטעינה המהירה ביותר מציעים הספקים של 250 עד 350 קילוואט, כמו יונדאי איוניק 5 לדוגמה).
עיצוב ופנים הרכב
העיצוב החיצוני של הסקודה אניאק הוא קרוסאוברי-ספורטיבי, הוא לא מנקר עיניים וגם לא צועק ״חשמלי״. קדמת הרכב מצוידת בדמוי גריל (למרות שבאמת אין צורך בגריל ברכב חשמלי). ברמת הגימור הגבוהה תקבלו גריל קריסטל עם תאורת לד.
פנים הרכב מינמליסטי ומוקפד, ומצויד במסך גדול של 13 אינטש. בסיס גלגלים ארוך (2.77 מטרים) והוויתור על בורר הילוכים בולט והבחירה בפתרון מודרני מסוגנן (Shift By Wire) אפשר לסקודה ליצור קרוסאובר חשמלי מרווח ביותר מבפנים. אם אתם מחפשים רכב פנאי חשמלי מרווח, האניאק היא מועמדת טובה עבורכם.
עלויות אחזקה וטעינה
עלות טעינה מלאה (עמדה ביתית) של האניאק תעלה כ-40 שקלים לטעינה מלאה. עם טווחי הנסיעה של האניאק עלות החשמל תהיה כעשר אגורות לקילומטר, לעומת כחמישים אגורות לקילומטר ברכב בנזין מקביל.
כלומר חסכון של 40 אגורות לקילומטר נסועה, או 7,200 שקלים לשנה אם אתם נוהגים כ-18 אלף קילומטרים בכל שנה (נסועה ממוצעת בישראל). יחד עם אגרת רישוי נמוכה (כ-550 שקלים) ושגרת טיפולים פשוטה וזולה יותר החסכון באחזקה של האניאק יהיה אף גבוה יותר.
נתונים
גרסה | אניאק 80 |
---|---|
הנעה | אחורית |
מנוע (כ״ס) | 204 |
מנוע | 150kW |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש | 8.5 |
מהירות מקסימלית | 160 קמ״ש |
טווח (WLTP) | 517 ק״מ |
טעינה מהירה | 175 קילוואט |
- מימדים:
- אורך: 4649 מ״מ
- רוחב: 1879 מ״מ
- גובה: 1616 מ״מ
- בסיס גלגלים: 2764 מ״מ
- תא מטען: 585 ליטרים
רמות גימור
האניאק מוצעת בחמש רמות גימור המציעות עיצוב פנים שונה – לופט, לאונג׳, סוויט, אקו-סוויט וספורט ליין.
כל רמות הגימור מצוידות במסך מולטמידה של 13״, כולל תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני שקעי USB, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת בקרת אקלים דו או תלת איזורית, מצלמה אחורית, בקרת שיוט אדפיטיבית, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב ושבע כריות אוויר.
מרמת גימור לאונג׳ יש שקע של 230v ליושבים מאחור, בקרת אקלים עם שלושה איזורים, שני שקעי USB-C מאחור, מושבים קדמיים מחוממים, גג שמש עם פתיחה חשמלית, ווילונות נגללים, תא מטען חשמלי, וחישוקי 19״.
ברמות גימור סוויט (Suite) ואקו סוויט, תקבלו חישוקי 20״ משענת ראש למושבים האחרויים וגריל קרסיטלי עם תאורת לד.
רמת גימור ספורטליין מצוידת גם היא בחישוקי 20״.
מחירים
- רמת גימור לופט – 189,990 שקלים.
- רמת גימור לודג׳ – 224,990 שקלים.
- רמות גימור סוויט ואקו סוויט – 228,990 שקלים.
- רמת גימור ספורטליין – 260,990 שקלים.
שורה תחתונה
הפלטפורמה החשמלית החדשה אפשרה לסקודה להביא לשוק רכב פנאי חשמלי מרווח עם טווח נסיעה גבוה. במחיר המוצע אנחנו מצפים שהיא תנגוס במכירות של רכבי הבנזין ותרים את השוק החשמלי בארץ.
היבואן בחר לסחוט עוד כסף דרך טיפולים יקרים ומיותרים ולכן טסלה עדיפה באופן משמעותי.
שוב הקטע ההזוי עם גודל החישוקים: ככל שאתה משלם יותר, מקבלים פחות צמיג = נסיעה קופצנית יותר וסיכוי גבוה יותר להרס הצמיג מפגמים בכביש (שלא לדבר על יריד לשביל).
עיצוב אכזבה. לא רק שאין חדשנות, הלכו אחורה…
בשביל מה לעזאזל הגריל המנופח הזה??
עוד רכב פנאי חשמלי[סיני]הגיע לארץ EV6 של חברה בשם סקייוול 410 טווח[WLTP ] ו-205 כו"ס ג"כ תנאים טובים
אתה מערבב בין השמות. EV6 זה דגם קרוסאובר חשמלי של קיה, על אותה פלטפורמה כמו האיוניק, שעוד לא התחיל להימכר לא בארץ ולא באירופה — הוא צפוי להימכר כאן מאמצע שנה הבאה.
לדגם הקרוסאובר של סקייוול קוראים ET5.
(אנדיקציה למספר הדגמים ההולך וגדל — צרות של עשירים (-: )
באמת כל התנאים שצריך למלחמה הזאת [עם הבעירה הפנימית] .נקווה שה-I.D יבוא אחריו