fbpx

תמונות רשמיות ראשונות של סובארו סולטרה

מכירות הקרוסאובר החשמלי צפויות להתחיל לקראת סוף שנת 2022 תחילת שנת 2023.

בעולם התחבורה הישן, רכב יפני נחשב לשם דבר באיכות ובעיקר באמינות. בעולם התחבורה החדש, החשמלי, היצרניות היפניות הגדולות סובארו, טויוטה, מאזדה בעיקר מדגימות לנו איך חברה ענקית לא צריכה לעבוד – מבחינת מבט מאקרו על השוק ותחזיות רחוקות לעתיד – החברות האלו מפסידות בענק לאירופה, אמריקה ובעיקר לסין – ההפסד הכואב מכולם.

ויש לא מעט סימנים להפסד הזה. זה מתחיל בזלזול המוחלט של מנכ"ל טויוטה בטסלה וברכב חשמלי בכלל, דרך העובדה שהנתונים של הדגם החשמלי היחיד שמאזדה מציעה ממש לא מציבים אותו בשורה אחת עם שחקנים אחרים בשוק, ונגמר בכך שהרכב ה-100% חשמלי הראשון של סובארו יחל להימכר רק לקראת סוף שנת 2022 במקרה הטוב, בשעה שבה יצרניות כמו פולקסווגן, טסלה ועוד, כבר מציעות מספר דגמים בלתי מבוטל וצוברות ניסיון עשיר. 

לא בטוח שההפסד של היצרניות היפניות הוא הפסד בנוקאאוט – סביר להניח שהן כן יצליחו לעלות בסופו של דבר על הספינה החשמלית – אבל את הסיבובים הראשונים הן הפסידו, וזה בטוח.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

יחד עם הביקורת, צריך גם להיות כנים – ברור שהרבה יותר קל לחברה כמו טסלה לייצר ולמכור רכבים חשמליים ואי אפשר להשוות אותה ליצרניות בסדר גודל של טויוטה או מאזדה שמייצרות במשך עשורים רבים רכבי בעירה פנימית וצריכות להסב למעשה את כל הפעילות שלהן – מהלך שכזה הוא קשה ומורכב, דורש תכנון מדוקדק, והשקעה של הרבה מאוד זמן והמון כסף.

קשה, אבל לא בלתי אפשרי. קחו לדוגמא את פולקסווגן – יצרנית רכב גדולה וותיקה לא פחות מכל אחת מן היפניות המוזכרות כאן. בפולקסווגן הבינו כבר לפני שנים לאן נושבת הרוח ואפשר לומר ש"ראו את הנולד" ונערכו מבעוד מועד עם פלטפורמה חשמלית חשובה ואסטרטגיה ברורה. כך שעם כל הכבוד לטויוטה, מאזדה וסובארו – אי אפשר לומר שהן נמצאות במקום שהן היו צריכות להיות בו.

הפנס הקדמי של סובארו סולטרה EV החשמלית החדשה מגיח בין צמחיה בשטח

אחרי שהוצאנו את מה שאנחנו חושבים על יצרניות הרכב היפניות, הגיע הזמן לדבר קצת על הקרוסאובר החשמלי של סובארו, הסולטרה, שהוא גם האח התאום של הטויוטה bZX4 והרכב החשמלי הראשון של היצרנית – שתמונות רשמיות ראשונות שלו פורסמו לאחרונה.

בסובארו טוענים שזה בכלל שהרכב החשמלי החדש יהיה בעל יכולות בכביש – וגם בשטח.

פרטים רשמיים על הסולטרה – אין יותר מדי, חוץ מהעובדה שהוא מבוסס על פלטפורמת ה-e-Subaru ה"גלובלית" של סובארו (שנקראת e-TNGA בגרסה המקבילה של טויוטה) – הספקים, טווחי נסיעה וזמני טעינה – אלו יחשפו בהמשך.

פנים הרכב של הסובארו סולטרה החשמלית

תמונת חלל הנוסעים חושפת מסך תצוגה גדול והמון "כפתוריאדה" – לא משהו שלא ראינו לפני. בסובארו טוענים שהסולטרה הוא הסובארו הטכנולוגי והמתקדם ביותר אי פעם – מסקרן לדעת מה הם מכינים לנו שיצדיק את הטענה הזו.

אם נשים לרגע את צמד הדגמים בצד, הדבר הכי חשוב שאנחנו לוקחים מכאן זו העובדה שלסובארו וטויוטה יש פלטפורמה חשמלית ייעודית – מה שאומר שהן יוכלו לבסס עליה עוד מגוון גדולים של דגמים, ולהצטרף, גם אם באיחור, לעולם התחבורה החדש.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button