fbpx

פולסטאר פרספט – הרכב החדש שמתכננת פולסטאר

חברת הבת החשמלית של וולוו רוצה להביא רכב חשמלי שלישי לזירה, ומלווה את ייצורו בסדרה דוקומנטרית ביוטיוב. פרט להנעה החשמלית, בחברה מכוונים לעיצוב בר קיימא מחומרים ממוחזרים ומתכלים.

הוא הוצג לראשונה כבר בתחילת השנה שעברה, אבל הרכב העתידי של פולסטאר זוכה עכשיו לסדרת יוטיוב, שאמורה ללוות אותו מהרעיון ועד הייצור. פולסטאר פרספט (Polestar Precept) הוא רכב הקונספט של חברת הבת החשמלית של וולוו, שאמור להקפיץ קדימה את החברה שכבר רשמה הצלחות מרשימות.

מסוכן להתרגש מרכב קונספט, ויש האומרים שזה כרטיס בכיוון אחד לאכזבה: יכול להיות שהוא בכלל לא יגיע לייצור, ויכול להיות שעד שיקרום פח וצמיגים כבר יהיה כל כך שונה (זאת אומרת, גרוע) מאשר הרכב שדמיינו, ששברון הלב הוא בלתי נמנע.

עם פולסטאר, יכול להיות (ואנחנו נשמח) שזה יהיה אחרת – והרכב החדש עשוי להצטרף למועדון האקסקלוסיבי של רכבים עם עיצוב נפלא שלא נהרס לחלוטין עבור פשרות הנדסיות ותקציביות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

למה שהפרספט יהיה שונה? קודם כל בגלל שהוא כבר אושר לייצור על ידי החברה. עוד רחוק היום בו נדע מתי הוא יגיע למכירות, אבל ההצלחה המתפתחת של וולוו ופולסטאר בתחום החשמלי עזרה להבטיח את האישורים הנדרשים. ככל הנראה, המכירות של ה-SUV פולסטאר 3 יתחילו לפני שנראה את הפרספט מגיע לקוו הייצור, אבל נחמד לדעת שהוא אכן יגיע.

סדרה באפלTV זה כבר פאסה

הרכבים החשמליים, כפי שלמדנו בשנים האחרונות, הם לא רק דגמים חדשים בארסנל הדגמים של חברות הרכב. מדובר בכלים משוכללים וחכמים, שצפויים לשנות את כל התנהלות התחבורה בעולם. אבל החדשנות לא עוצרת בתחבורה: הכניסה של רכבים וחברות חדשים לזירה והפרסום המתבקש גם הוא שונה – החל מהפקה של ׳יום סוללות׳, בחציית יבשות בלי אגזוז ועד לנסיעת מבחן כשנשיא ארצות הברית מאחורי ההגה.

החברה השוודית החליטה להראות את הגרסה שלה ליחסי ציבור חדשניים – ולהפיק סדרה דוקומנטרית על הליך הפיתוח והייצור של רכב הדגל הבא שלה שתעלה ליו-טיוב תחת השם Polestar Precept: From Concept to Car (פולסטאר פרספט: מרעיון למכונית). הפרק הראשון, באורך של שלוש דקות וחצי, הועלה בתחילת החודש, ולא ברור מתי יצא הפרק השני. אנחנו, כמובן, מתלהבים.

״המטרה היא לעשות משהו שהוא רחוק מספיק (מהמכוניות המוכרות – ש״פ) כדי לעורר השראה אך באותו זמן מציאותי מספיק כדי לא לאכזב כשהדבר האמיתי יגיע לכביש״ אומר בסרטון ראש מחלקת העיצוב בחברה, מקסימיליאן מיסוני.


יכול לעניין אותך:


בסרטון, שמציג את אחד העיצובים המרשימים שנתקלנו בהם, מזהירים יותר מפעם אחת מפני הפער שבין הרעיון למציאות – ומתייחסים למסע של הפרספט אל פס הייצור כמאתגר. העיצוב והדרישות העתידיות מהרכב נמצאות בלב הסרטון, בעיקר באספקט של הנדסת האנוש והבטיחות, נושא שוולוו רוצה להוביל בו את העולם. על מרחק נסיעה, גודל סוללה והספק המנוע עוד רחוקים עוד לא זכינו לשמוע. אולי בפרקים הבאים.

לא סתם גרינוושינג

פנים הרכב של ה-Polestar Precept

הרבה צפוי להשתנות עד שיגיע הפרספט לייצור, ומעניין יהיה לראות את מצב השווקים אליהם יכנס – אולי רכבים חשמליים כבר יהיו רוב הרכבים הנמכרים באירופה, ואולי יהוו נתח גדול מספיק מהמכירות באמריקה כך שלא ניתן יהיה להתייחס אליהם כמוצרי נישה של מעריצי אילון מאסק. 

בכל אופן, לפולסטאר כבר יש כמה עקרונות שמנחים אותה מול הרכב החדש. פרט לעיצוב, שהחברה ׳הבטיחה׳ שיישאר ׳קרוב למה שרואים כרגע׳ במסיבת עיתונאים מוקדם יותר החודש, בכוונתה להביא את הרכב לייצור באופן ׳ירוק׳ ככל הניתן – הצהרה שלא נשמעת הרבה בעולם הרכב, ובטח שלא בקרב חברות היוקרה.

סביבת הנהג בפולסטאר פרספט

שימוש בחומרים באופן בר קיימא אומר שסביר שנראה את החברה משתמשת בפלסטיק ממוחזר, בחומרי דמויי עור, ואולי אפילו בעץ ממוחזר לצורך חלקי הפנים. מדובר בצעד נועז למדי בתחום היוקרה, מה שעוזר להאמין שפולסטאר לא עושה לנו גרינוושינג (Greenwashing- שימוש בכוונות ירוקות רק לצרכי יחסי ציבור).

מתקדמת היטב בכיוון הנכון

הדרך עוד ארוכה ולפני כן אנחנו עוד נפגוש את פולסטאר 3, אבל נראה שפולסטאר עושה דברים נכון. הרכב החשמלי המוביל שלה, פולסטאר 2, זוכה לפופולריות לא מבוטלת, גם כשמדובר ברכב יוקרה.

הדגם חוגג בערך שנה מאז החל להימסר – ביוני 2020. במכירות של פולסטאר 2 הנגיף לא ממש הצליח לפגוע, כשבשבעת החודשים הראשונים שלו הצליחו להימכר בערך 8,500 רכבים בסך הכל.

עד מאי השנה, נמכרו ונרשמו עוד כשבעת אלפים רכבים, כשהחברה שומרת על מכירות יציבות של כ-1,300-1,500 רכבים בכל חודש. אמנם, פולסטאר רחוקה מלהוביל את טבלת המכירות, אך היא נהנית מביקוש מעולה ביחס למחיר ולמיצוב שלה כחברת יוקרה.

הרכב הבא שלה, פולסטאר 3, הוא רכב פנאי שטח שצפוי להגיע למכירות במהלך 2023. הוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית חדשה המיועדת לרכבים של פולסטאר ו-וולוו, שאמורה להגיע לייצור בשנה הבאה. המחיר ההתחלתי שלו יעמוד על 75 אלף דולר, בדומה לרכבי יוקרה אחרים כמו יגואר I-Pace או ב.מ.וו. iX, שזוכים לתג מחיר דומה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button