fbpx

הדור הבא של וולוו: טווח נסיעה גבוה יותר, טעינה סופר מהירה

וולוו תתמקד בהגדלת הטווח של הרכבים החשמליים שלה, ובהגדלת מהירות הטעינה המהירה. עד אמצע העשור החברה מתכננת להביא לשוק רכב עם טווח נסיעה ריאלי של 1000 קילומטרים.

וולוו, שהכריזה כי תהפוך לחברת רכב חשמלי עד 2030, חשפה את מפת הדרכים של החברה לעתיד. בין היתר החברה מתכננת להשקיע בפיתוח ושיפור הסוללות, ובשותפויות עם חברות המייצרות סוללות.

עד כה החברה הוציאה רכב חשמלי מלא אחד, הוולוו XC40 Recharge, שצפוי להגיע לישראל במהלך השנה. בנוסף לרכב חשמלי מבית תת המותג פולסטאר – פולסטאר 2.

לשני הרכבים יש טווח נסיעה של 400 עד 500 קילומטרים לפי התקן, וטעינה מהירה של 150 קילוואט. לצורך השוואה רכבי טסלה מגיעים למהירויות טעינה של 250 קילוואט, האיוניק 5 והפורשה טייקאן – 350 קילוואט.

Polestar 2 שחורה נוסעת על כביש, צילום מקדמת הרכב
פולסטאר 2

כעת וולוו מתמקדת בדור השני והשלישי של הרכבים החשמליים שלהם, שיהיו עם טווחי נסיעה גבוהים יותר ומהירויות טעינה גבוהות יותר.

הדור השני של הרכבים החשמליים מבית החברה יתבסס על פלטפורמה חדשה מבית וולוו, עליו יתבססו הוולוו XC90 והפולסטאר 3. הרכבים מהדור השני צפויים להכנס לייצור רק בשנה הבאה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הדור השלישי של הרכבים החשמליים של וולוו צפוי להגיע בעוד מספר שנים. המטרה של החברה היא להגיע לצפיפות אנרגיה גבוהה בסוללות הרכב (עד 50 אחוז יותר מהסוללות הקיימות כיום השוק), ולהביא רכבים עם טווח נסיעה ריאלי של 1000 קילומטרים. בנוסף לפי הצהרת החברה זמני הטעינה צפויים להחתך בחצי, הודות לשיפורים בטכנולוגיות הטעינה המהירה.

1000 קילומטרים לטעינה

רכב קונספט חשמלי מבית וולוו, Recharge
רכב קונספט חשמלי מבית וולוו, Recharge

למרות שטווחים כאלו נשמעים לא רלוונטיים, במיוחד במדינה קטנה כמו ישראל, השיפורים בסוללות יתבטאו בירידה בעלויות הסוללות, ובסופו של דבר ברכבים עם סוללות קטנות יותר (פיזית) וזולות יותר שיתנו טווחי נסיעה ריאליים של 500 קילומטרים.

גם השיפורים בטעינה המהירה בסופו של דבר יגיעו לכלל הרכבים, ואנחנו צפויים לראות בעתיד הקרוב רכבים עם מהירויות טעינה של 150 קילוואט לכל הפחות, גם עבור הרכבים בגרסאות הכניסה, ולא מעט רכבים עם מהירויות טעינה של 300 קילוואט ומעלה.

בהקשר הזה אנחנו מקווים שנתחיל לראות פריסה מסיבית של עמדות טעינה מהירות בהספקים של 175 עד 350 קילוואט ברחבי המדינה, כל שיוכלו לענות על הביקוש ההולך וגדל לטעינה מהירה.

פליטות מופחתות גם בייצור

וולוו שמה דגש גם על הפחתת הפליטות בתהליך הייצור של הרכבים. מתקני הייצור החדשים של הסוללות מתוכננים להתבסס על אנרגיות מתחדשות בלבד, וסוללות של רכבים שיגיעו לסוף חייהם צפויות לעבור לשימוש יד שניה, כמו במתקני אגירה לדוגמה, או למחזור של הסוללות.

האיחוד האירופאי כבר החל לגבש תקנות ומנגנונים שיחייבו את היצרניות לטפל בסוללות שמגיעות לסוף חייהן ולמחזר אותן כדי למנוע מזיהום שעלול להיווצר מפסולת של סוללות.

מנכל וולוו עם רכב קונספט חשמלי
האקאן סמואלסון, מנכ״ל וולוו לצד רכב קונספט חשמלי של החברה

בכנס Ecomotion שהתרחש במאי השנה, מנכ"ל וולוו התייחס גם לנושא הייצור, לדבריו המטרה של המעבר לתחבורה חשמלית צריך להפחית את פליטות המזהמים גם בתהליך הייצור.

טעינה דו כיוונית

עוד תחום שחברות רכב נכנסות אליו הוא נושא הטעינה הדו-כיוונית או היכולת של רכב חשמלי להחזיר חשמל לרשת החשמל (Vehicle-to-Grid). וולוו צפויה להציע את האפשרות הזו בדגמים העתידיים שלהם.

השימוש באפשרות הזו מאפשר בפועל לאגור אנרגיה ברכב כשייצור האנרגיה זול ולהשתמש בה כשהוא יקר. עם זאת הפיצ'ר הזה יכול להיות מסובך יתר על המידה לנהג הממוצע שפשוט רוצה לנסוע ברכב שלו, ובמובן הזה יכול להיות שהרכב הוא לא בהכרח הפתרון הכי טוב לבעיה הזו.

בנוסף החברה צפויה להשקיע במערכת המולטימדיה, הניווט והניהול של הרכב, עם מערכת הפעלה חדשה שפותחה בשיתוף עם גוגל.

השורה התחתונה

וולוו חזרה מספר פעמים על ההתחייבות שלה לעבור להנעה חשמלית בלבד עד שנת 2030. אך מעבר להצהרות נראה שהצעדים הבאים של החברה, בין היתר ההשקעה בפיתוח הסוללה, יאיצו את התחרות אל עבר סוללה זולה וטובה יותר.

הבחירה להתמקד בסוללות נראת כמו הבחירה הנכונה – למעשה הסוללות הן המרכיב החשוב והיקר ברכב חשמלי, שכן הן כרגע מהוות את המכשול העיקרי בדרך לרכבים זולים יותר עם טווחי נסיעה גבוהים, כמו גם צוואר הבקבוק ביכולות הייצור של החברות השונות.

אנחנו רואים עוד חברות ששמו תאריך יעד למעבר המלא לחשמל, כמו אאודי בשנת 2033 וג׳נרל מוטורס בשנת 2035, אך יכול להיות שחלק מהחברות רק מנסות להתאים את עצמן למחוקקים, שבעצמם מתכננים לשים תאריך תפוגה לרכבי בעירה פנימית.

מפת הדרכים החדשה של וולוו משנה את הכיוון של החברה, שעדיין לא הדביקה את הפער עם שאר היצרניות האירופאיות שמציעות כבר מספר דגמים חשמליים. מצד שני הכיוון של החברה נראה מבטיח, ויכול להיות שנראה את מכונית הבנזין האחרונה של וולוו יוצאת מפס הייצור כמה שנים לפני 2030.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button