מיישרת קו עם הגדולות האחרות. מרצדס הצהירה שהיא מתכוונת לחדול מייצור של רכבים חדשים בעלי מנועי בעירה פנימית עד סוף העשור הנוכחי. בהודעה הזו, היא מצטרפת ליצרניות גדולות נוספות כמו אאודי, וולוו ועוד, שמסרו הצהרות דומות לאחרונה.
קביעת תאריכים ביומן זה מצוין, אך האם ענקיות הרכב יצליחו לעמוד ביעדים השאפתניים האלו? זאת כבר שאלה אחרת לגמרי.
כדי לוודא שהמהלך אכן מצליח, במרצדס עובדים על לא פחות משלוש פלטפורמות חשמליות חדשות – הרבה יותר משאבי זמן, כסף וכוח אדם מושקעים עכשיו בהבטחת העתיד החשמלי שלה מאשר בפיתוח של מנועי בעירה פנימית או טכנולוגיות הקשורות לעולם התחבורה הישן.
שלושת הפלטפורמות הן:
- MB.EA – פלטפורמה מודולרית שתהווה בסיס לרוב דגמי הנוסעים החשמליים של החברה.
- AMG.EA – פלטפורמה שתהווה בסיס לדגמים חשמליים ספורטיביים.
- VAN.EA – פלטפורמה שתהווה בסיס לדגמים מסחריים / רכבי ואן חשמליים.
עוד הולכים לשים במרצדס דגש על פיתוחים חדשים בתחום יעילות ניצול האנרגיה, שדרוג יכולות ייצור סוללות, קלות ונוחות טעינה ועוד – תכנית שתעלה מעל ל-40 מיליארד דולר שהגרמנים מתכננים להשקיע בין השנים 2022 ל-2030.
יכול לעניין אותך:
- מנכ״ל וולוו בכנס EcoMotion – עד 2030 נמכור רק רכבים חשמליים
- תפסה פער: ״טסלה מקדימה במספר שנים את שאר השוק״
- דיימלר מאיצה את המעבר שלה לתחבורה חשמלית
חלק מהתקציב הזה יופנה, כך על פי מרצדס, לרכישת חברת YASA – יצרנית מנועים חשמליים מבריטניה שמספקת (סיפקה?) מנועים חשמליים גם לדגמים ההיברידיים של פרארי. YASA מתמחה בייצור מנועים חשמליים עתירי ביצועים, וחברה כזאת ש"תשב" אצלה בבית, זה אחד הדברים שמרצדס הכי צריכה בשביל להישאר בחוד החנית של עולם הרכב.
מרצדס ודאי מתכננת לייצר גם פלטפורמות שיתאימו לרכבים זולים יותר, אך אחד הדגמים היותר מעניינים (שממש לא הולך להיות זול כנראה) הוא ה-Vision EQXX – דגם סופר טכנולוגי שעל פי הדיווחים יציע טווח נסיעה של מעל ל-1,000 ק"מ.
ה-Vision EQXX אמור להיחשף רשמית עד תחילת השנה הבאה.
יהיה שקט, אבל רועש
ההשקעות שמרצדס עושה מוכיחות לנו שעולם התחבורה אולי משתנה מקצה אל קצה בכל הקשור לאנרגיה שהולכת להיות מנוצלת, אבל לא באיך שהמשחק עובד. התחרות תישאר על מי תצליח לייצר מנועים חשמליים חזקים / חסכוניים יותר, ומי תביא יותר טכנולוגיה מתקדמת אל הרכבים שלה – ובכך תמכור יותר מכוניות.
ההשקעות של מרצדס מאשרות את זה.