![רכב פנאי קומפקטי קיה EV3](https://www.evm.co.il/wp-content/uploads/2024/05/Kia_EV3_Reveal_00006_Crop-780x470.jpg)
לפני שבועיים קיה חשפה טיזר ראשון ל-EV3 שכלל בעיקר הצצה לעיצוב והבטחה שמדובר ברכב חשמלי שמטרתו ״להרחיב ולהנגיש את התחבורה החשמלית״, או במלים אחרות – רכב חשמלי במחיר נגיש. אחרי שני דגמים חשמליים מעניינים מאוד – קיה EV6 ודגם נוסף עם שבעה מקומות, קיה EV9, שצפוי להגיע לארץ בקרוב, החברה משיקה באופן רשמי את ה-EV3, רכב פנאי חשמלי קומפקטי.
ה-EV3 משתייך לקטגורית ה-B-SUV, אורכו 4.3 מטרים עם בסיס גלגלים של 2,680 מ״מ, והוא ממשיך את העיצוב הייחודי של ה-EV9, עם פנסי לד שנמתחים לאורך הרכב ומתפצלים בצידו, וזוויות שנותנות לרכב מראה אגרסיבי וייחודי. במבט ראשוני הוא נראה כמו גרסה מוקטנת של ה-EV9, יחד עם חישוקי הגלגלים שנותנים לו מראה מעט עתידני.
המכירות של הדגם יתחילו ביולי הקרוב בקוריאה הדרומית, כשלאחר מכן צפויה השקה למדינות אירופה בחצי השני של השנה. לישראל הדגם צפוי להגיע לקראת סוף השנה הנוכחית או בתחילת שנה הבאה.
סוללה, טווח, הנעה
![קיה EV3](https://www.evm.co.il/wp-content/uploads/2024/05/Kia_EV3_Reveal_00003-1024x576.jpg)
קיה EV3 החדשה מבוססת על פלטפורמת E-GMP של יונדאי-קיה, עליה מבוססים דגמים נוספים של המותג, בנוסף למספר דגמים חשמליים מבית יונדאי, כמו יונדאי איוניק 5.
ה-EV3 נמכרת בשתי גרסאות – גרסת סטנדרט עם סוללה של 58.3 קוט״ש וגרסת לונג ריינג׳ (טווח ארוך) המצוידת בסוללה גדולה של 81.4 קוט״ש ומספקת טווח נסיעה של 560 ק״מ לפי החברה, טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-350 ק״מ לגרסת הסטנדרט, או 450 ל-500 ק״מ לגרסת הלונג ריינג׳, כתלות בסגנון הנהיגה.
בנוסף עם טעינה מהירה את גרסת הלונג ריינג׳ מ-10% ל-80% סוללה ב-31 דקות, מה שייתן לכם טווח נוסף של 100 ק״מ בפחות מעשר דקות של טעינה.
![מבט אחורי על קיה EV3](https://www.evm.co.il/wp-content/uploads/2024/05/Kia_EV3_Reveal_00007-1024x576.jpg)
שתי הגרסאות מצוידות בהנעה בהספק של 204 כוחות סוס, מומנט של 28.8 קג״מ ותאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-7.5 שניות. קיה לא ציינה האם נתון התאוצה מתייחס לשתי הגרסאות, וסביר להניח שהכוונה היא לגרסת הסטנדרט בלבד. המהירות המקסימלית של הדגם עומדת על 170 קמ״ש. הדגם תומך גם בנהיגה עם דוושה אחת.
הרכב תומך גם ב-V2L, המאפשר לספק חשמל מהסוללה ולחבר מכשירי חשמל שונים לרכב, בינהם מטענים של מחשבים וציוד אחד, כלי עבודה או ציוד לשטח הפועל על 220 וולט.
פנים הרכב ואבזור
![פנים הרכב וסביבת הנהג בקיה EV3](https://www.evm.co.il/wp-content/uploads/2024/05/Kia_EV3_Reveal_00013-1024x576.png)
בדומה לדגמים מסדרת ה-EV של קיה, גם ב-EV3 ישנם שני מסכים רחבים על הדשבורד, בגודל 12.3״, הנמתחים ממרכז הרכב ועד לצידו השמאלי של הנהג, המסך הימני משמש את מערכת המולטימדיה, יחד עם מסך נוסף ללוח מחוונים דיגיטלי.
קיה הבטיחו שדרוג במערכת המולטימדיה של הרכב, שתכלול בין היתר אפליקציות סטרימינג מובנות, כמו יוטיוב ונטפליקס, ניווט מובנה שייתמך גם מהתצוגה העלית של הרכב (HUD), ואיך אפשר בלי ״עוזרת ה-AI של קיה״, שם-גימיק לפיצ׳ר ההפעלה הקולית של הדגם.
בסיס גלגלים ארוך של 2,680 מ״מ עם רוחב של 1,850 מ״מ צפוי לתת לרכב תא נוסעים מרווח ביחס לקטגוריה. ה-EV3 רחב יותר מכלל המתחרות, אך בסיס הגלגלים שלו קצר יותר משל סמארט #1 או זיקר X, שמציעים בסיס גלגלים ארוך מאוד של 2,750 מ״מ.
![קדמת הרכב ומקומות האחסון בקיה EV3](https://www.evm.co.il/wp-content/uploads/2024/05/Kia_EV3_Reveal_00014-1024x576.jpg)
נראה גם כי פנים הרכב מציע שפע מקומות אחסון, הודות לבורר מצבי הנהיגה שנמצא לצידו של ההגה, כך שכל המרחב בין הנהג לנוסע הקדמי מיועד לאחסון – עם משטח טעינה אלחוטי לנייד, שני מחזיקי כוסות, ועוד תא אכסון פתוח הנמצא מתחת למשענת היד ה״צפה״.
הרכב מצוידת גם בתאורת אווירה צבעונית, מערכת שמע של הרמן קרדון, עם תא מטען אחורי של 460 ליטרים ותא מטען קדמי קטן בנפח של 25 ליטרים.
הזווית שלנו
קיה EV3 נראה טוב – גם חיצונית, גם פנימית וגם בנתונים הטכניים שלו – עם טווח נסיעה גבוה, טעינה מהירה ומערכות מתקדמות ברכב. השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא – מה יהיה מחירו?
קיה חוזרת על המסר כי ה-EV3 ״הופך את ליין הדגמים החשמליים שלנו לנגישים ליותר אנשים״, ושהוא צפוי להעביר נהגים רבים לתחבורה חשמלית. כל זאת בזמן שפולקסווגן מתכננת רכב חשמלי ב-20 אלף אירו, סיטרואן משיקה רכב חשמלי ב-23 אלף אירו, בטסלה מדברים על רכב ב-25 אלף דולר, שייתכן והתכנית להוציא אותו לפועל נגנזה, והיצרניות הסיניות ממשיכות להוציא דגמים חשמליים במחירים נגישים יותר יותר.
אמנם ה-EV3 נמצא בקטגוריה יקרה יותר מהדגמים האלו, אך האם ייתכן שמחירו יהיה נגיש יותר משאר דגמים הפנאי הקומפקטיים החשמליים הקיימים היום בשוק? עם כל מה שיש לרכב להציע, סביר להניח שהרכב לא יהיה זול כמו שקיה טוענת – אבל, ימים יגידו.