
- ה-e-C3 של סיטרואן הוא רכב מיני חשמלי עם מנוע חשמלי יחיד
- טווח נסיעה מוצהר של יותר מ-300 ק"מ
- תג מחיר אטרקטיבי – 23,300 אירו
- סיטרואן e-C3 צפויה להגיע לישראל במהלך 2024
חדשות על רכבים עם טווחי נסיעה גדולים או זמני טעינה קצרים הן בהחלט חשובות ומבורכות, אבל רכב חשמלי קטן עם טווח נסיעה סביר זה משהו שאנחנו צריכים ממנו יותר. מי שמציג רכב כזה הוא מותג סיטרואן שנמצא בבעלות תאגיד סטלנטיס, תחתיה פועלים מותגי רכב מוכרים נוספים כמו ג'יפ, קרייזלר, פיאט, פיג'ו, אופל, לנצ'יה ועוד.
סגמנט הקומפקט מהווה נתח של לא פחות מ-30% מסך המכירות הכללי של סיטרואן באירופה, כך שהחשיבות שבנתינת מענה חשמלי ראוי בסגמנט הזה מובנת עוד יותר. ה-C3 שהוצג לראשונה בשנת 2002 הוא אחד מרכבי המכר הגדולים בכל הזמנים של המותג הצרפתי, עם מסירות של יותר מ-5.5 מיליון רכבים לאורך השנים.
לתאגיד סטלנטיס יש לא פחות מ-4 פלטפורמות חשמלית (פלטפורמות STLA) אך ה-e-C3 לא עושה שימוש באף אחת מהן – הוא מבוסס על פלטפורמה אחרת שנקראת Smart Car, עליה ניתן לבסס רכבים חשמליים כמו גם רכבים העושים שימוש במנועי בעירה פנימית. ואם התרגלנו לדגמי בעירה פנימית שעוברים הסבה לחשמליים, עכשיו אנחנו רואים את ההפך – יצרנים שמייצרים בסיס לרכבים חשמליים שיכול לשמש גם דגמי בעירה פנימית.
"פלטפורמת ה-Smart Car העולמית שלנו יעילה ביותר ואנחנו כבר ממנפים את היכולות שלה מחוץ לאירופה באמצעות דגמי סיטרואן ספציפיים לאזור בשווקים כמו הודו ודרום אמריקה״, אומר לורנס הנסן, מנהל המוצר של סיטרואן, ״זו הייתה נקודת ההתחלה האידיאלית עבור מערך ה-ë-C3 האירופאי החדש, ולמרות שהוא תוכנן עם יכולת חשמלית מההתחלה, הוא גמיש מספיק כדי לאכלס מערכת הנעה מבוססת בעירה פנימית, כמו גם בסיס לכלי רכב גדולים וקטנים יותר, כולל רכבי שטח".

ה-e-C3 מגיע מצויד בסוללה בנפח של 44 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה מוצהר של כ-320 ק"מ. טווח הנסיעה בפועל צפוי להיות נמוך יותר, באיזור ה-250 עד 290 ק״מ.
תג המחיר של ה-e-C3, שבסיטרואן אומרים עליו שהוא "המכונית החשמלית האירופית הראשונה במחיר נגיש", יעמוד על קצת יותר מ-23,000 אירו – סיטרואן מבטיחים כי במהלך שנת 2025 תוצג גם גרסה זולה אף יותר, עם סוללה קטנה יותר, שמחירה צפוי לעמוד על פחות מ-20,000 דולר.
רכב המיני החדש מצויד במנוע יחיד חשמלי יחיד בהספק של 113 כ"ס ובעל הספק טעינה מהירה מקסימלי של 100 קילוואט, שמביא את סוללת ה-44 קוט"ש מ-10% ל-80% בתוך כ-26 דקות. לפי סיטרואן, יותר מחצי מיליון עמדות טעינה מהירות עומדות לרשות בעלי סיטרואן e-C3 באירופה. בישראל אגב ישנן מעל 600 עמדות מהירות פרוסות ברחבי הארץ.

ה-e-C3 מוצע עם אפליקציית MyCitroën שכוללת את הפיצ'רים ë-ROUTES שעובד בשילוב עם מערכת הניווט של הרכב ומציע מסלולים שכוללים עמדות טעינה מהירות – פיצ'ר שראינו בלא מעט רכבים חשמליים שהוצגו לאחרונה ואת פיצ'ר E-Remote דרכו אפשר לשלוט מרחוק על הטמפרטורה בתא הנוסעים, לאתר את מיקומו של הרכב ועוד.
בסיטרואן אומרים כי הם תכננו את תא הנוסעים, אותו הם מכנים C-ZEN LOUNGE, בדגש על נוחות – יש מסך תצוגה בגודל 10.25 אינטש דרכו ניתן לשלוט על הפיצ'רים השונים, תצוגה עילית על השמשה בצד הנהג, הגה קומפקטי, תחנת עגינה ייעודית לסמארטפון ועוד.

היעד העיקרי של סיטרואן בשיווק של ה-e-C3 היא כמובן יבשת אירופה, שם יהיה זמין המיני החשמלי בשתי רמות גימור, YOU ו-MAX.
רמת הגימור YOU תגיע כסטנדרט עם בולמי קומפורט, בלימת חירום אקטיבית, תצוגה עילית על שמשת הנהג, תחנת עגינה לסמארטפון, אפליקציית MyCitroën, מראות צד חשמליות, בקרת שיוט ו-6 כריות אוויר.

רמת הגימור MAX מגיעה עם חישוקי אלומיניום בקוטר 17 אינטש, שילוב של שני גווני צבע, מושבי קומפורט, מסך תצוגה בגודל 10.25 אינטש, משטח טעינה אלחוטי ועוד, אלו מצטרפים לאבזור הסטנדרטי שמגיע ברמת הגימור YOU.
מתחרים:
דגם | הספק (כ״ס) | סוללה (קוט״ש) | טווח נסיעה (ק"מ, WLTP) | מחיר |
---|---|---|---|---|
סיטרואן e-C3 | 113 | 44 | 320 | 23,300 אירו |
פיאט 500 e גרסת 3+1 | 116 | 42 | 305 | 144,900 ש"ח (35,500 אירו) |
MG4 | 167 | 51 | 350 | 144,888 ש"ח |
אורה פאנקי קאט | 171 | 48 | 310 | 138,458 ש"ח |
פיג'ו e-208 | 134 | 46.3 | 350 | 164,990 ש"ח |
אופל קורסה e | 134 | 46.3 | 354 | 163,990 ש"ח |
רשימת המתחרים שניצבים מול הסיטרואן e-C3 לא קצרה, וניתן למצוא בה שמות מוכרים וותיקים, לצד שמות חדשים, אך רובם ככולם מתומחרים גבוה יותר מה-e-C3 באירופה.
כמה יעלה ה-e-C3 בישראל?
באירופה מתומחר ה-e-C3 בפער של בין 10,000 ל-15,000 אירו מתחת למתחריו כך שאין ספק שמדובר בבשורה. יחד עם זאת הנבואה, כידוע, ניתנה לשוטים, ויש לא מעט משתנים שנכנסים לחישוב המחיר, בין היתר גם עלית המס הצפויה בסוף השנה – לכן בשלב הזה קשה לדעת כמה יעלה בארץ המיני החשמלי החדש של סיטרואן, שצפוי להצטרף לרשימת הרכבים החשמליים בארץ במהלך שנת 2024.