הסמארט 1# הוא רכב פנאי חשמלי קומפקטי. למרות שמדובר בסמארט, מותג המזוהה עם רכבים עירוניים קטנים מאוד, הסמארט #1 נכנס לקטגוריה של רכבי פנאי, והוא דומה בגודלו לרכבים כמו הפיג׳ו e-2008 או הוולוו EX30.
מותג סמארט החדש הוא שילוב בין חברת מרצדס האחראית על העיצוב ויצרנית הרכב הסינית ג'ילי, האחראית בעיקר על ההנדסה והפלטפורמה החשמלית עליה מורכב הרכב, הנקראת SEA. ה- 1# הוא הדגם החשמלי הראשון של המותג שמגיע לישראל.
הסמארט #1 מציע טווח נסיעה מוצהר של 440 ק״מ, שמתורגם בעולם האמיתי ובנסיעות בינעירוניים לטווח של כ-350 ק״מ לטעינה, והוא משווק נמכר בארבע רמות גימור – פרו+, פרימיום ומהדורה מוגבלת המצוידת בהנעה אחורית, ורמת בראבוס המצוידת בהנעה כפולה. באירופה משווקת גרסה נוספת בעל סוללה קטנה יותר עם טווח מוצהר של 310 ק״מ, אך גרסה זו לא משווקת בישראל.
סמארט #1 מתאים למי שמחפש רכב קומפקטי מצד אחד, עם תא נוסעים מרווח, טכנולוגי ומאובזר היטב מהצד השני, עם טווח נסיעה ריאלי גבוה מ-300 ק״מ.
גרסה | פרו פלוס | פרימיום | מהדורה מוגבלת | בראבוס |
---|---|---|---|---|
הנעה | אחורית | אחורית | אחורית | כפולה |
מנוע (קילוואט) | 200 | 200 | 200 | 315 |
מנוע (כ״ס) | 272 | 272 | 272 | 428 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 6.7 | 6.7 | 6.7 | 3.9 |
מהירות מקסימלית | 180 | 180 | 180 | 180 |
טווח נסיעה (WLTP) | 420 | 440 | 440 | 400 |
טעינה מהירה | 150 | 150 | 150 | 150 |
הסמארט 1# נמכרת בישראל עם סוללה של 66 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר שנע בין 400 ל-440 ק״מ לפי התקן. בעולם האמיתי טווח הנסיעה של הרכב נע באיזור ה-350 ק״מ לטעינה. ראוי לזכור שטווח הנסיעה מושפע בין היתר מצורת הנהיגה ובנהיגה רגועה תוכלו לקבל טווח נסיעה גבוה יותר.
גרסאות ההנעה האחורית מצוידת במנוע בהספק של 272 כוחות סוס, התאוצה שלהן מ-0 ל-100 קמ"ש היא בתוך 6.7 שניות. לגרסת ההנעה הכפולה, בראבוס, הספק כולל של 428 כוחות סוס, והיא מסוגלת להאיץ ל-100 ק״מ ב-3.9 שניות. המהירות המירבית של כלל הגרסאות עומדת על 180 קמ״ש.
לכלל רמות הגימור של סמארט יש יכולת טעינה מהירה של עד 150 קילוואט, איתה תוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 27 דקות או להוסיף עוד 100 ק"מ של נסיעה בעשר דקות של טעינה.
רמות האבזור פרימיום, בראבוס וגרסת המהדורה המוגבלת מאפשרות טעינה ביתית \ איטית בהספק גבוה יחסית של 22 קילוואט, מה שמאפשר לטעון את הרכבים בשלוש שעות וחצי בלבד (כתלות בעמדה), זאת לעומת המקובל בשוק ברכבים אחרים (11 קילוואט) ולעומת רמת גימור פרו+ שהספק הטעינה שלה עומד על 7.4 קילוואט בלבד.
עיצוב הפנים בסמארט הוא אלגנטי ומינימליסטי, והודות לבסיס הגלגלים הארוך הוא מרווח מאוד לעומת המתחרות, אך תא המטען שלו קטן יחסית.
עם בסיס גלגלים ארוך של 2,750 מ"מ הסמארט #1 מציעה תא נוסעים מרווח ביחס למתחרות כמו הפיג׳ו 2008 החשמלית או הוולוו EX30.
כיסא הנהג מתכוונן חשמלית עם זכרונות. במושבים האחוריים יש מקום לשלושה נוסעים ומרחב טוב לרגליים. המושבים האחוריים ניתנים לכוונון קדימה או אחורה, על חשבון תא המטען.
ל-#1 תא מטען קטן יחסית של 313-323 ליטרים (או 986 ליטר עם מושבים מקופלים), שגודלו משתנה בהתאם לכוונון של המושבים האחוריים (כן, כן, אתם יכולים למשוך אותם לאחור על חשבון תא המטען), אך הוא מצויד גם בתא מטען קדמי בנפח של 15 ליטרים, נוח ושימושי לאכסון כבלים או תיק קטן.
תא הנהג מצויד במסך מולטימדיה מרכזי בגודל 12.8״ ולוח מחוונים דיגטלי בגודל 9.2". הקונסולה המרכזית גדולה ויש בה מקום אחסון תחתון רחב, משענת יד הנפתחת למקום אחסון נוסף, מחזיקי כוסות, מקום לטלפון, שקעי USB, שקע V12 ופתחי מיזוג. לנוסעים מאחור יש כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג, תא אחסון ושקעי USB.
יש ברכב חימום למושבים הקדמיים, כניסה ונסיעה ללא מפתח, מראה מרכזית מתכהה, מראות צד מתכהות ומתקפלות אוטומטית עם זיכרון, חלונות אחוריים כהים ומצלמות 360°.
ברמות גימור פרימיום ומהדורה מוגבלת תקבלו בנוסף משטח טעינה אלחוטי לטלפון, מערכת שמע עם 13 רמקולים, תאורת אווירה ברכב, הגה מצופה עור, תצוגה עילית בגודל 10" ומערכת לטיהור האוויר.
ברמת גימור בראבוס תקבלו הגה ספורטיבי ודוושות בעיצוב ספורטיבי.
טעינת הסמארט #1 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הסמארט #1 תומכת בטעינה סופר מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
פרו פלוס | 40 שקלים | 27 דקות | 10:00 שעות | 420 ק״מ |
פרימיום | 40 שקלים | 27 דקות | 3:30 שעות | 440 ק״מ |
מהדורה מוגבלת | 40 שקלים | 27 דקות | 3:30 שעות | 440 ק״מ |
בראבוס | 40 שקלים | 27 דקות | 3:30 שעות | 400 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-10 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
הסמארט 1# קיבל חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP וציון של 96% בבטיחות הנוסעים המבוגרים, 89% בבטיחות הילדים, 71% בבטיחות הולכי הרגל בסביבת הרכב ו- 88% באבזור בטיחותי. רמת האבזור הבטיחותי ברמת גימור פרו+ היא 6 מתוך 8. רמת האבזור הבטיחותי ברמות גימור פרימיום, לאונץ' וברבאס היא 7 מתוך 8.
יש ברכב שבע כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימת חירום בזיהוי הולכי רגל ואופניים, מערכת לזיהוי כלי רכב בשטח ראיה מת ומניעת התנגשות צד, סייען חניה, מערכת אוטומטית להחלפת אורות גבוהים, מערכת התרעה בעת פתיחת דלתות והתרעה על עייפות הנהג.
ברמת גימור פרימיום, לאונץ' וברבאס תקבלו גם בלימה אוטומטית בעת נסיעה לאחור ותאורה אדפטיבית.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
אחריות על הסוללה ל-8 שנים או 200,000 ק״מ, אחריות על הרכב ל-3 שנים ללא הגבלת ק״מ.