יש הרבה סיבות לעבור לרכב חשמלי, הוא חוסך כ-75% בעלויות הדלק, אגרת הרישוי שלו נמוכה מאוד, עלויות התחזוקה השוטפות נמוכות יותר משל רכב בנזין, ובנוסף לכל הוא גם לא פולט מזהמים שמזיקים לבריאות שלנו. מהצד השני רכבים חשמליים עולים לרוב יותר מרכבי בנזין מקבילים, וההיצע בשוק הרכבים המשומשים קטן מאוד.
ובכל זאת, אתם מבינים שעדיף להשקיע ברכב חשמלי. לכן הכנו לכם רשימה של רכבים חשמליים זולים, כולל מספר אופציות לרכבים משומשים. הרשימה מסודרת לפי המחיר (מהנמוך לגבוה), וכוללת רכבים חשמליים עד מחיר של 150,000 ש״ח (כולל אגרת רישוי).
את הרשימה פותחת אחת המכוניות החשמליות הוותיקות בישראל, שנמכרת רק ביד 2:
רנו זואי (יד 2)
הזואי היא אחד הרכבים החשמליים הוותיקים בישראל. הזואי עלתה לראשונה על פס הייצור ב-2012, והשיווק שלה בישראל החל לפני יותר משש שנים. הזואי היא רכב מיני, שמציעה טווחי נסיעה נמוכים יחסית (כ-150 עד 220 ק״מ טווח ריאלי), וחסרונה העיקרי הוא שהיא לא תומכת בטעינה מהירה בניגוד לכל הרכבים האחרים שמוצעים כיום בשוק.
היתרון שלה – עם מעל חמש שנים על הכביש המחיר שלה בשוק המשומשות מתחיל מ-45 אלף שקלים, כך שאם אתם מחפשים רכב שני או רכב המיועד בעיקר לנסיעות בעיר, זו כנראה אחת האופציות החשמליות הזולות ביותר, ויחד עם עלויות טעינה ותחזוקה נמוכות, היא תהיה חסכונית יותר מלא מעט רכבי בנזין.
- מחיר (משומשת): החל מ-45,000 שקלים.
- טווח נסיעה מוצהר: 240-315 ק״מ לטעינה.
MG ZS EV (יד 2)
בסוף 2019 הגיע לישראל הגרסה החשמלית המלאה של ה-MG ZS, ג׳יפון חשמלי עם טווח נסיעה של 260 ק״מ. המסירות הראשונות של הדגם היו ב-2020, באותה השנה הוא היה הדגם החשמלי הנמכר ביותר. כיום נמכרת גרסה משודרגת של הדגם עם טווחי נסיעה שנעים באיזור ה-440 ק״מ, אך תוכלו למצוא את הגרסה הראשונה של הדגם במחירים שמתחילים בכ-85 אלף שקלים.
אם אתם מחפשים ג׳יפון חשמלי עם טווח נסיעה ריאלי של מעל 200 ק״מ, ה-MG ZS EV יכולה להיות אופציה טובה עבורכם.
- מחיר (משומשת): החל מ-85,000 שקלים.
- טווח נסיעה מוצהר: 260 ק״מ.
ליפמוטור T03 (חדש)
ה-T03 משתייך לקטגוריית המיני – מדובר ברכב קטן ועירוני, יש לו מנוע חשמלי יחיד בהספק של 108 כ"ס, סוללה בנפח של 41.2 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 280 ק"מ. הליפ T03 מציעה טעינה מהירה, בהספק של 50 קילוואט שמאפשרת טעינה מ-30 ל-80% ב-36 דקות.
מחירו של הליפמוטור מתחיל במאה אלף שקלים, אם אתם מחפשים רכב קטן לנסיעות עירוניות ייתכן ששווה לכם לשקול לקנות רנו זואי משומשת או MG ZS EV, שיהיו זולים יותר, ויציעו לכם לכם טווח נסיעה דומה ואבזור בטיחות משודרג.
- מחיר (חדשה): החל מ-99,900 שקלים.
- טווח נסיעה מוצהר: 280 ק״מ.
אורה פאנקי קאט (חדש)
הפאנקי-קאט הוא רכב משפחתי קומפקטי, מאובזר היטב, עם עיצוב צעיר וסטייליסטי מבית יצרנית הרכב הסינית GWM. הפאנקי-קאט מזכירה את החיפושית של פולקסווגן, ובמידה מסויימת נראת כמו שילוב בינה לבין הפיאט e500 החשמלית. התוצאה, בכל מקרה, היא מכונית מרשימה עם נוכחות.
ב-139,990 תוכלו לקבל את גרסת הסוללה הקטנה, עם טווח נסיעה מוצהר של 310 ק״מ, אך קחו בחשבון שבעולם האמיתי תקבלו טווח נסיעה של כ-250 ק״מ בנסיעה בינעירונית. ב-146,900 שקלים תקבלו כבר את הגרסה עם הסוללה הגדולה יותר, עם טווח מוצהר של 420 ק״מ.
- מחיר (חדשה): החל מ-139,990 שקלים.
- טווח נסיעה מוצהר: 310-420 ק״מ.
פיאט 500e (חדש)
הפיאט 500 החשמלית, מכונית המיני-רטרו החשמלית, נמכרת בישראל בלא פחות בחמש רמות גימור שונות. ה-500 החשמלית מציעה טווח נסיעה מוצהר של 320 ק״מ, שמתרגם לכ-250 ק״מ בעולם האמיתי, כך שה-500e מתאימה בעיקר לנסיעות עירוניות ונסיעות קצרות.
- מחיר: החל מ-139,900 ש״ח.
- טווח מוצהר: 320 ק״מ.
BYD דולפין (חדש)
הדולפין הוא רכב חשמלי משפחתי קומפקטי ומאובזר היטב. מדובר במשפחתית קומפקטית, עם טווח נסיעה ריאלי של כ-340 ק״מ, שמציעה אבזור עשיר, ומחיר לא רע לדגם עם המפרט המדובר.
- מחיר (חדשה): החל מ-143,990 שקלים.
- טווח נסיעה מוצהר: 427 ק״מ.
MG4 (חדש)
ה-MG4 הוא הא׳צבק קומפקטי מאובזר, ורכב שמציע לא מעט ביחס למחיר שלו. במחיר התחלתי של 143,888 שקלים תקבלו רכב עם טווח נסיעה מוצהר של 350 ק״מ, אך סביר להניח שרוב האנשים יעדיפו לקפוץ כבר לגרסת הקומפורט ב-151,888 שקלים שמציעה טווח נסיעה מוצהר של 450 ק״מ, ומגיעה בעולם האמתי אל איזור ה-370 ק״מ לטעינה.
מעבר לכך יש ל-MG4 טעינה מהירה בהספקים גבוהים יחסית, כך שאם אתם נמצאים הרבה על הכביש, כנראה שבקטגורית המחיר הזו ה-MG4 תתן לכם את התמורה הטובה ביותר.
- מחיר (חדשה): החל מ-143,888 שקלים.
- טווח מוצהר: 350-450 ק״מ.
ג׳ילי גיאומטרי C (חדש)
הגיאומטרי C הוא אחד מרכבי הפנאי החשמליים הפופולאריים בישראל, ויתרונו בין היתר גם בטווח הנסיעה הנדיב שהוא מציע, עם טווח מוצהר שנע בין 359 ל-480 ק״מ. הרכב מאובזר היטב ונוח מאוד, אך חסרונו שלא קיבל ציון במבחני הריסוק של EuroNCAP.
הגיאומטרי C נמכר בשתי גרסאות סוללה, הזולה שבינהן מתחילה ב-149,990 שקלים, ומציעה טווח נסיעה מוצהר של 359 ק״מ (באיזור ה-280 ק״מ בעולם האמיתי). גם כאן כנראה שרוב האנשים יעדיפו את הגרסה עם הסוללה הגדולה עם טווח מוצהר של 485 ק״מ, וטווח שנושק ל-400 ק״מ בעולם האמיתי, אך במחיר התחלתי של 167,990 שקלים.
- מחיר (חדשה): החל מ-149,990 שקלים.
- טווח מוצהר: 369-485 ק״מ.
קוראת אותכם וחושבת לקנות רכב חשמלי… קדש או יד שניה? על מה חשוב לשים לב? כל חיי נוסעת על גרוטאות… האם באמת משתלם לעומת הבנזין? ועוד שאלה אצל מי כדאי לבדוק? הציעו לי או את הגילי או את הדולפין… אשמח את חוכמת ההומים… תודה
אל תתקרבי לרכב סיני עגלות קרוב לוודאי שתוך שנה או שנתיים תשארי עם רכב ללא חלפים כולם שם פושטי רגל אם את נוסעת פחות מ17000 ק"מ בשנה לא כדאי המדינה התלבשה על בעלי החשמליות ביטלה הטבות מס נסועה בדרך מץלתפארת מדינת ישראל
תקני מה את יכולה מבחינת מחיר. תשקלי בטיחות. הטווח לא ככ חשוב אם כל מה שאת צריכה זה חיפה ת"א הלוך חזור. מעבר לזה תצטרכי הפסקת קפה. גם לא צריכים התקנת מטען – תחסכי 5K ש"ח. "כבל סבתא" (16A) מספיק עם יש לך חניה נגישה לשקע ביתי (אנחנו מסתדרים עם 2 רכבים חשמליים בלי עמדה). טיפולים זולים – אבל תשווי מחירים (אני משלם 260 ש"ח טיפול בשנה). אין הוצאות שוטפות מלבד חשמל ביתי. תשכחי ממוסכים. ב2.5 שנים רק מבקר בתחנות דלק לבדוק אוויר בצמיגים. טענתי מחוץ לבית רק פעמיים – פעם בתיול סופ"ש. הסינים הגיעו לירח, הם מעולים והמכוניות מדהימות מבחינת טכנולוגיה ואבזור.
החסרון היחידי שריח אקסוס, בנזין, פקקים ותחנות דלק, הופך להיות מגעיל – כמו מעשן שהפסיק.
שכחתם לציין שרנו זואי קיבלה 0 בבטיחות
הכל סיני זבל חכו עוד כמה שנים להתקע איתם
עוד כמה שנים אתה תחפש זבל סיני יד שניה כי לא יהיה לך 300 אלף לרכב חשמלי חדש חחחח
בלי יונדאי קונה החשמלית ?! זה הרכב החשמלי השני הכי נמכר בארץ!!
בבעלותי דולפין מאמצע ספטמבר. נסעתי כבר כ' 10000 ק"מ בין רמת הגולן לחיפה – (משולב עליות, ירידות, עירוני ובינעירוני) 2-3 פעמים בשבוע,ואזור הלמרכז מדי פעם. בנהיגה רגועה קצת מעל המהירות המותרת,במצב 'אקו' הרכב עושה 450-460 ק"מ – מעל כל הציפיות. שילמתי 140 k (הנחה של 2000 ש' אם משלמים בהעברה בנקאית) יש לי כמובן ביקורות וכמה באגים באוטו, אבל נכון לעכשיו מאוד מרוצה . (אחד הבאגים היה אי זיהוי התמרור שמבטל הגבלת מהירות; בעדכון של היום פתרו עת הבעיה). חייבים לקחת בחשבון את ציון הבטיחות: ציון מירבי של משרד התחבורה , וציון 5 במבחן הריסוק האירופאי. תודה
איך הרכב עושה 460 אם היצרן מצהיר לפי מעבדה 427??
שאלה טובה.
זה מה שנמדד בנסיעה יומית. יש כמה הסברים: משקל האוטו קל ב ~200 קג מה-אטו 3 עם אותו מארז סוללות; תקופת המעבר (לא היה צריך מיזוג בסתיו); מד מרחק מזייף (לא מוכח – נותן אותו מרחק לעבודה כמו קודמיו)
שמח לקרוא, הכותב באופן כללי עושה עוול לטווח הנסיעה בחשמליות, אני עם Atto 3 ומרגיש שהטווח קרוב מאוד להצהרות היצרן
היי אצל מי רכשת?
האחריות על הסוללה בליפ מוטור הוא לא 3 שנים!!!
3 שנים או 120 אלף זה אחריות על הרכב
לסוללה יש אחריות כמו כל רכב חשמלי !!
צודק, תוקן.