fbpx

פחות ממאה אלף ש״ח? פולקסווגן ID.1 תגיע לייצור

מנכ״ל פולקסווגן אמר כי רכב המיני החשמלי, ID.1, שצפוי להחליף את הגרסה החשמלית של פולקסווגן אפ!, יגיע לייצור למרות ההאטה בשוק הרכב החשמלי באירופה. התחרות לרכב חשמלי במחיר נגיש עדיין בעיצומה.

רכב המיני החשמלי, פולקסווגן ID.1, צפוי להגיע לייצור ״במהלך 2027 והלאה״, כך אמר תומאס שייפר, מנכ״ל הקונצרן, בראיון ל-CAR Magazine. הנסיונות של פולקסווגן להנגיש את הרכב החשמלי לציבור עלו דרגה כאשר החברה הצהירה לפני כשנה על פולקסווגן ID.2, רכב חשמלי עם מחיר מטרה של 25 אלף אירו, שההשקה הרשמית שלו צפויה ב-2025.

ה-ID.1 מתוכנן להיות המחליף של פולקסווגן אפ!, שנמכרה גם בגרסה חשמלית, והייצור שלה הגיע לסיומו בשנה שעברה. מדובר ברכב קטן יותר וזול יותר מה-ID.2, אך בניגוד ל-ID.2 שצפויה להתבסס על אותה פלטפורמה עליה מבוססים שאר הדגמים החשמליים של הקונצרן, כמו פולקסווגן ID.4 או סקודה אניאק, ה-ID.1 תתבסס כנראה על פלטפורמה שונה – ייתכן כי פולקסווגן תפתח פלטפורמה חדשה לרכבי מיני ורכבים עירוניים, או שהרכב יבוסס על פלטפורמה של יצרן רכב אחר, כמו רנו, שמפתחת גרסה חשמלית לרנו טווינגו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ההצהרה של שייפר מגיעה לאחר האטה מסוימת בשוק הרכבים החשמליים באירופה, שבעקבותה חלק מהיצרניות האירופאיות הודיעו כי הן שוקלות מחדש את ייעדי החשמול שלהן, אך למרות זאת נראה שפולקסווגן מתכננת להמשיך עם התוכניות של ה-ID.2 וה-ID.1.

תומאס שייפר, מנכ״ל פולקסווגן

״הירידה בשוק הרכבים החשמליים שאנו רואים באירופה, לא משפיעה על ההחלטה, מפני שמדובר ברכב שיגיע לאחר ה-ID.2, כנראה רק ב-2027 ואילך״. אומר שייפר, ״פשוט צריך לעשות את זה כמו שצריך. דרוש דיוק רב במיוחד כדי להפוך את המהלך לרווחי, והוא חייב להיות רווחי.״

לפי שייפר, הרכב נמצא בקטגוריה שמאוד רגישה למחיר, שכן לרוב ההחלטה לקנות רכב קטן מונעת משיקולים כלכליים, מה שידרוש מפולקסווגן להביא את מיטב היכולות שלה לשולחן. ה-ID.1 מתוכנן לעלות 20 אלף אירו, ללא ספק מדובר ברכב חשמלי זול. בפועל עם המיסוי הנוכחי על רכבים חשמליים מחירו של הרכב בישראל יכול להיות נמוך מ-100 אלף ש״ח.

למרות מחירו הרכב צפוי להציע טווח נסיעה של 300 ק״מ. לפי שייפר רכבים חשמליים עם טווחי נסיעה נמוכים הם לא פופולאריים בקרב הלקוחות (כפי שהשוק הוכיח מספר פעמים). ״אתה לא יכול להציע מכונית שעושה רק 150 קילומטרים, אמנם זה עשוי להוזיל את המחיר, אבל הלקוחות לא יאהבו את זה.״

מאמרים נוספים

5 תגובות

  1. לא נוגעים בשום מוצר של התאגיד העלוב הזה .גם אם הרכב יעלה 100k ינקנקו לכם את הצורה בטיפולים , ותאכלו תקלות יותר גרועות מלאדה שנת 82 .בהצלחה לפרייארים!

  2. איזה בדיחה טובה.
    עד 2027 יהיו לרכב כזו 100 רכבים חשמליים סיניים שיתחרו בו. השוק הרכב האירופאי מפגר מאחורי הסינים בצורה מחפירה ללא הבנה בסיסית שאם רוצים דריסת רגל בשוק עושים את זה היום ולא עוד שנה, שנתיים שלוש כמו שהיו רגילים.
    כתבה מיותרת ועוד יותר הצהרה מיותרת וחסרת משמעות של היצרן.
    רק לייצור בפועל יש משמעות והאירופאים לא מבינים את זה.

  3. כן בטח, רק בצ'מפיון … אם יעלה מתחת ל 120,000 זה יהיה קווצ מבחינתם

  4. 100 אלף ש״ח לרכב קטן ואיכותי, שמסוגל לעשות 300 קמ זה ממש מצויין.
    העניין אם זה טווח אמיתי, או כמו הטווח של הסיניות בלי מזגן לא בקיץ שמאוד חם ולא בחורף ובנסיעה סופר עדינה. אם הטווח האמיתי יורד למתחת ל250-280 זה רכב שקשה להשתמש בו באופן קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button