fbpx

אאודי: לא נציג רכבים חדשים לא חשמליים אחרי 2026

אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם קובעת תאריכי יעד למעבר לתחבורה חשמלית. החברה תפסיק לייצר רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית עד 2033, ולא תציג רכבים חדשים לא חשמליים אחרי 2026. עכשיו נותר לראות כיצד יגיבו למהלך יצרניות נוספות.

2033 – זוהי השנה האחרונה בה תייצר אאודי דגמי רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית (אולי אפילו לפני). החברה, שנוסדה בשנת 1909 בגרמניה על ידי אוגוסט הורך, היא אחת מיצרנית הרכב הגדולות והמשמעותיות בעולם, ולכן מדובר בהצהרה חשובה כל כך.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשנת 2026, 7 שנים לפני שהמכונות שמייצרות את רכבי אאודי עם מנועי הבנזין והדיזל (ו-4 שנים בסה"כ מהיום) יעברו להרכיב מכוניות חשמליות בלבד, אאודי תפסיק להציג רכבים חדשים לא-חשמליים.

אאודי אי-טרון מחוברת לעמדת טעינה סופר מהירה של רשת IONITY
אאודי אי טרון מחוברת לעמדת טעינה מהירה (צילום: Audi AG)

בהודעה הזו, אאודי מצטרפת לוולוו, שהודיעה שהיא מתכננת למכור רכבים חשמליים בלבד משנת 2030 וג'נרל מוטורס, שמתכננת מעבר לחשמל עד שנת 2035 וליצרני רכב נוספים.

אאודי Q4 אי טרון 50 בגרסת ייצור , מבט בחוץ בזמן שקיעה
אאודי Q4 חשמלית

ההודעה החשובה של אאודי נמסרה על ידי המנכ"ל מרקוס דוסמן, בוועידת האקלים של ברלין ב-22.6. אאודי החלה את דרכה החשמלית עם האי-טרון בשנת 2018, ומאז הרחיבה את היצע הדגמים החשמליים שלה עם רכבים כמו אי-טרון GT, אאודי Q4 ועוד.

אז נכון שמדובר ב-12 שנים, וזה נראה כמו הרבה מאד זמן בהתחשב בפיק המטורף שעולם הרכב החשמלי עובר – אבל עדיין, קחו בחשבון שבאאודי ובחברות הרכב הוותיקות האחרות צריכים לקפל עשרות ואפילו מאות שנים של ייצור רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, תהליך שלא קל בכלל לעשות – שלא לדבר על הלקוחות שאוהבים דגמים ספציפיים, בטח בחברות כמו אאודי שמייצרת גם רכבים ספורטיביים שמכוונים לאוהבי הנהיגה – אלו שיהיה להם קשה במיוחד לוותר על מנועי הבנזין הביצועיסטיים.

אאודי אי-טרון GT RS חשמלית בצבע אפור כהה על הכביש
אאודי אי-טרון GT RS

המעבר הזה יצטרך להתבצע בנחישות וברגישות.

וכאן בולט אחד היתרונות הגדולים של חברות שמייצרות רק רכבים חשמליים כמו טסלהאילון מאסק לא צריך להתעסק במעבר כולל של כל החברה ממנועי בעירה פנימית – רק להמשיך לייצר מוצרים שממשיכים להימכר בכמויות. 
ומה יעשו חברות (בעיקר יפניות) גדולות כמו טויוטה או סובארו, שלמעט דגם אחד לא מראות יותר מידי פעולות שמקרבות אותן לעידן החשמל? נקווה שהתקיעות המערכתית הזו וחוסר הבנה (ואולי אפילו הכחשה) של המציאות, לא יהיה מה שיחסל את החברות האלו ויגרום להן להיעלם מהעולם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button