
2033 – זוהי השנה האחרונה בה תייצר אאודי דגמי רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית (אולי אפילו לפני). החברה, שנוסדה בשנת 1909 בגרמניה על ידי אוגוסט הורך, היא אחת מיצרנית הרכב הגדולות והמשמעותיות בעולם, ולכן מדובר בהצהרה חשובה כל כך.
בשנת 2026, 7 שנים לפני שהמכונות שמייצרות את רכבי אאודי עם מנועי הבנזין והדיזל (ו-4 שנים בסה"כ מהיום) יעברו להרכיב מכוניות חשמליות בלבד, אאודי תפסיק להציג רכבים חדשים לא-חשמליים.

בהודעה הזו, אאודי מצטרפת לוולוו, שהודיעה שהיא מתכננת למכור רכבים חשמליים בלבד משנת 2030 וג'נרל מוטורס, שמתכננת מעבר לחשמל עד שנת 2035 וליצרני רכב נוספים.

ההודעה החשובה של אאודי נמסרה על ידי המנכ"ל מרקוס דוסמן, בוועידת האקלים של ברלין ב-22.6. אאודי החלה את דרכה החשמלית עם האי-טרון בשנת 2018, ומאז הרחיבה את היצע הדגמים החשמליים שלה עם רכבים כמו אי-טרון GT, אאודי Q4 ועוד.
אז נכון שמדובר ב-12 שנים, וזה נראה כמו הרבה מאד זמן בהתחשב בפיק המטורף שעולם הרכב החשמלי עובר – אבל עדיין, קחו בחשבון שבאאודי ובחברות הרכב הוותיקות האחרות צריכים לקפל עשרות ואפילו מאות שנים של ייצור רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, תהליך שלא קל בכלל לעשות – שלא לדבר על הלקוחות שאוהבים דגמים ספציפיים, בטח בחברות כמו אאודי שמייצרת גם רכבים ספורטיביים שמכוונים לאוהבי הנהיגה – אלו שיהיה להם קשה במיוחד לוותר על מנועי הבנזין הביצועיסטיים.

המעבר הזה יצטרך להתבצע בנחישות וברגישות.
וכאן בולט אחד היתרונות הגדולים של חברות שמייצרות רק רכבים חשמליים כמו טסלה – אילון מאסק לא צריך להתעסק במעבר כולל של כל החברה ממנועי בעירה פנימית – רק להמשיך לייצר מוצרים שממשיכים להימכר בכמויות.
ומה יעשו חברות (בעיקר יפניות) גדולות כמו טויוטה או סובארו, שלמעט דגם אחד לא מראות יותר מידי פעולות שמקרבות אותן לעידן החשמל? נקווה שהתקיעות המערכתית הזו וחוסר הבנה (ואולי אפילו הכחשה) של המציאות, לא יהיה מה שיחסל את החברות האלו ויגרום להן להיעלם מהעולם.