אאודי אי-טרון (e-tron) הוא רכב קרוסאובר יוקרתי, פנאי חשמלי מלא שמנסה להנעים את המעבר מנהיגה בג'יפון עם מנוע בעירה פנימית לג'יפון חשמלי בלי לזעזע את אמות הספים יותר מדי. המעבר החד ביותר מלבד כמובן המעבר להנעה חשמלית על כל הכרוך בה, סובב סביב המראות שהוחלפו במצלמות המספקות תצוגה של 360 מעלות.
אאודי אי-טרון הוא אחד הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל לשנת 2020 (מקום שני לאחר ה-MG ZS EV)
מידות הרכב הן 4901 מ"מ אורך, 1938 מ"מ רוחב ו-1616 מ"מ גובה. משקל הרכב מכובד ועומד על 2490 ק"ג למשקל עצמי. תא המטען ממוקם בקדמת הרכב ונפחו 600 ליטר.
שיווק אאודי e-tron תוכנן לתחילת 2019 אולם התעכב עקב שינויים של הרגע האחרון שדרשו מעבר מבחני רישוי מחודשים באירופה. שיווקו אמור להתחיל בסביבות ספטמבר 2019 ובארה"ב מעט מוקדם יותר בסביבות יולי 2019. גרסת ספורט לדגם מתוכננת לצאת בשנת 2020 וכבר הוצגה בתערוכת הרכבים בפריז.
בארץ, הרכב נמכר בשני רמות אבזור שונות – מתקדמת (Advanced) ופרמיום, בנוסף לחבילת יוקרה (Luxury Package).
גרסה | quattro 55 |
---|---|
הנעה | כפולה (AWD) |
מנוע (קילוואט) | 300 |
מנוע (כ״ס) | 408 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 5.7 |
מהירות מקסימלית | 200 קמ״ש |
טווח נסיעה (WLTP) | 417 ק״מ |
טעינה מהירה | 155 קילוואט |
הרכב מתאים לחובבי רכבי קרוסאובר שאינם רוצים להתפשר על נהיגה עם הנעה כפולה אבל חושבים להשתדרג לרכב חשמלי מלא ששומר על הסביבה וחוסך כסף בתדלוק. האאודי אי-טרון נותן לנהג שליטה על רכב עוצמתי, ספורטיבי ודינמי עם ביצועים מעולים ואחיזת כביש טובה.
מתלים אדפטיביים מאפשרים שינוי גובה הרכב להתאמה טובה גם לנסיעה עירונית וגם לנסיעת שטח במצב בו הרכב מוגבה. הרכב כולל חמישה מקומות ישיבה כך שהוא אינו מתאים למשפחות עם יותר משלושה ילדים, אך המקום שקיים מרווח מאד עם שטח אחסון רב. זוג המנועים העוצמתיים נותן טווח נסיעה גדול של 417 קילומטרים (WLTP).
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (0-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
Quattro 55 | 45 שקלים | 26 דקות | 9:15 שעות | 417 ק״מ |
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
אאודי אי-טרון מצוידת בשני מנועים חשמליים – אחד לכל סרן עם הספק מרבי של 361 כ"ס במצב רגיל ו- 408 כ"ס במצב טורבו.
לרכב סוללת ליתיום-יון עם מערכת קירור נוזל אקטיבית. קיבולת הסוללה היא kWh 95 וצריכת החשמל היא 262 וואט שעה / ק"מ.
אאודי e-tron מגיעה למהירות מקסימלית של 200 קמ"ש, עם תאוצה מקסימלית של 5.9 שניות מ 0-100 קמ"ש במצב בוסט, בעל טווח טעינה של 417 ק"מ לפי תקן WLTP. לרכב בורר מצבי נהיגה המציע חמישה מצבי נסיעה ששולטים בגובה הרכב ורמת שיכוך המתלים האדפטיביים בין היתר.
טעינה בעמדה של אאודי אורכת כ-9 שעות בהספק של 11 kW ו-4.5 שעות בחיבור 22 kW. הסוללה מאפשרת טעינה מהירה במיוחד בעמדות בהספק של 150 kW – 80% מהסוללה בחצי שעה.
האי-טרון מגיעה בשתי רמות אבזור. חבילת הפרמיום מחליפה את מראות הצד החשמליות, מתכהות, מתקפלות ובעלות חימום וזיכרון במצלמות וירטואליות ששולחות את תמונות השטח המצולם למסך בפנים הרכב.
מצלמות אלו מכסות את כל השטחים ה"מתים" סביב הרכב. מלבד שוני זה, רמת גימור פרמיום כוללת גם מערכת שמע של Bang & Olufsen עם 16 רמקולים מובנים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים ויכולת לשלוט במערכת השמע מהמושבים האחוריים. בשתי רמות הגימור נקבל מסכי מגע מתקדמים עם חווי תחושתי וקולי, מסך LCD לחיווי מערכות הרכב בגודל של "12.3, בקרת אקלים מפוצלת, פתיחה והתנעה ללא מפתח, תאורת לד, ריפוד עור, תאורת לד פנימית וחלון גג פנורמי.
אאודי e-tron מגיעה עם ציון 7 מבחינת רמת אבזור ומכילה 6 כריות אויר, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי הולכי רגל, ניטור מרחק מלפנים ומהצדדים, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטומטית בשעת חירום, מצלמות רוורס וחיישני לחץ אויר בגלגלים. בנוסף, הרכב מכיל מערכת עזרה בצמתים שתבדוק ותתריע במידה והצומת אינו פנוי ואף תאט במידת הצורך במהירויות של עד 30 קמ"ש.
בניגוד לרכבים חשמליים אחרים בהם לא נהוג לכלול גלגל רזרבי, כיאות לרכב שטח האאודי e-tron כולל גלגל רזרבי לא מנופח וערכת ניפוח.
המתחרים העיקריים של האאודי אי-טרון, גם בקטגוריית המחיר הם טסלה מודל X, מרצדס EQC ויגואר I-Pace. רכבי פנאי יוקרה, עם טווח נסיעה דומה. האי-טרון הוא בין רכבי היוקרה הראשונים שהחלו להמכר בארץ, והוא נמכרת בישראל משנת 2019.
הרעיון לדגם e-tron הוצג לראשונה בשנת 2015 בתערוכת הרכבים בפרנקפורט שם הוא נקרא e-tron Quattro. גרסת הייצור הסופית הוצגה לראשונה ב- 2018 בסן פרנסיסקו וההכרזה הרשמית הייתה בתערוכת הרכבים בפריז באותה השנה. הרכב היה אמור לצאת לשווקים בדצמבר 2018 אולם תחילת השיווק התעכבה עקב שינוי שנעשה בתוכנת הרכב שדרש הוצאת רישוי מחודש באירופה.