fbpx

אאודי e-tron SUV

אאודי e-tron הוא רכב קרוסאובר יוקרתי, SUV קומפקטי חשמלי מלא שמנסה להנעים את המעבר מנהיגה בג'יפון עם מנוע בעירה פנימית לג'יפון חשמלי בלי לזעזע את אמות הסייפים יותר מדי. המעבר החד ביותר מלבד כמובן המעבר להנעה חשמלית על כל הכרוך בה, סובב סביב המראות שהוחלפו במצלמות המספקות תצוגה של 360 מעלות.

מידות אאודי e-tron הן 4901 מ"מ אורך, 1938 מ"מ רוחב ו-1616 מ"מ גובה. משקל הרכב מכובד ועומד על 2490 ק"ג למשקל עצמי. תא המטען ממוקם בקדמת הרכב ונפחו 600 ליטר.

שיווק הרכב תוכנן לתחילת 2019 אולם התעכב עקב שינויים של הרגע האחרון שדרשו מעבר מבחני רישוי מחודשים באירופה. שיווקו אמור להתחיל בסביבות ספטמבר 2019 ובארה"ב מעט מוקדם יותר בסביבות יולי 2019. גרסת ספורט לדגם מתוכננת לצאת בשנת 2020 וכבר הוצגה בתערוכת הרכבים בפריז.

בארץ, הרכב יימכר בשני רמות אבזור שונות – מתקדמת (Advanced) ופרמיום. המחיר יעמוד על 392,500 ₪ כולל מע"מ (ללא אגרת רישוי בסך 4,683₪) ותוספת של 29,900 לחבילת הפרמיום. רכבי אאודי זוכים בשנתיים אחריות (ללא הגבלת קילומטרים) עם אפשרות הרחבה לשלוש שנות אחריות (או 100,000 ק"מ, הקודם משניהם). נתונים לגבי אחריות שתינתן על הסוללה עדיין אינם ידועים.

ההיסטוריה של אאודי e-tron

הרעיון לדגם הוצג לראשונה בשנת 2015 בתערוכת הרכבים בפרנקפורט שם הוא נקרא e-tron Quattro. גרסת הייצור הסופית הוצגה לראשונה ב- 2018 בסן פרנסיסקו וההכרזה הרשמית הייתה בתערוכת הרכבים בפריז באותה השנה. הרכב היה אמור לצאת לשווקים בדצמבר 2018 אולם תחילת השיווק התעכבה עקב שינוי שנעשה בתוכנת הרכב שדרש הוצאת רישוי מחודש באירופה.

למי הרכב מתאים?

הרכב מתאים לחובבי רכבי קרוסאובר שאינם רוצים להתפשר על נהיגה ב 4X4 אבל חושבים להשתדרג לרכב חשמלי מלא ששומר על הסביבה וחוסך כסף בתדלוק. אאודי e-tron נותן לנהג שליטה על רכב עוצמתי, ספורטיבי ודינמי עם ביצועים מעולים ואחיזת כביש טובה.

מתלים אדפטיביים מאפשרים שינוי גובה הרכב להתאמה טובה גם לנסיעה עירונית וגם לנסיעת שטח במצב בו הרכב מוגבה. הרכב כולל חמישה מקומות ישיבה כך שהוא אינו מתאים למשפחות עם יותר משלושה ילדים, אך המקום שקיים מרווח מאד עם שטח אחסון רב. זוג המנועים העוצמתיים נותן טווח נסיעה גדול מאד של 417 ק"מ לפי תקן מחמיר של WLTP.

Audi e-tron SUV
VanderWolf Images / Shutterstock.com

נתונים טכניים

אאודי e-tron מגיע עם שני מנועים חשמליים אחד לכל סרן עם הספק מרבי של 361 כ"ס במצב רגיל ו- 408 כ"ס במצב טורבו.

לרכב סוללת ליתיום-יון עם מערכת קירור נוזל אקטיבית. קיבולת הסוללה היא kWh 95 וצריכת החשמל היא 262 וואט שעה / ק"מ.

אאודי e-tron מגיעה למהירות מקסימלית של 200 קמ"ש, עם תאוצה מקסימלית של 5.9 שניות מ 0-100 קמ"ש במצב בוסט, בעל טווח טעינה של 417 ק"מ לפי תקן WLTP. לרכב בורר מצבי נהיגה המציע חמישה מצבי נסיעה ששולטים בגובה הרכב ורמת שיכוך המתלים האדפטיביים בין היתר.

טעינה בעמדה של אאודי אורכת כ-9 שעות בהספק של 11 kW ו-4.5 שעות בחיבור 22 kW. הסוללה מאפשרת טעינה מהירה במיוחד בעמדות בהספק של 150 kW – 80% מהסוללה בחצי שעה.

אבזור

אאודי e-tron מגיעה עם שתי רמות אבזור. חבילת הפרמיום מחליפה את מראות הצד החשמליות, מתכהות, מתקפלות ובעלות חימום וזיכרון במצלמות וירטואליות ששולחות את תמונות השטח המצולם למסך בפנים הרכב.

מצלמות אלו מכסות את כל השטחים ה"מתים" סביב הרכב. מלבד שוני זה, רמת גימור פרמיום כוללת גם מערכת שמע של Bang & Olufsen עם 16 רמקולים מובנים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים ויכולת לשלוט במערכת השמע מהמושבים האחוריים. בשתי רמות הגימור נקבל מסכי מגע מתקדמים עם חווי תחושתי וקולי, מסך LCD לחיווי מערכות הרכב בגודל של "12.3, בקרת אקלים מפוצלת, פתיחה והתנעה ללא מפתח, תאורת לד, ריפוד עור, תאורת לד פנימית וחלון גג פנורמי.

בטיחות

אאודי e-tron מגיעה עם ציון 7 מבחינת רמת אבזור ומכילה 6 כריות אויר, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי הולכי רגל, ניטור מרחק מלפנים ומהצדדים, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטומטית בשעת חירום, מצלמות רוורס וחיישני לחץ אויר בגלגלים. בנוסף, הרכב מכיל מערכת עזרה בצמתים שתבדוק ותתריע במידה והצומת אינו פנוי ואף תאט במידת הצורך במהירויות של עד 30 קמ"ש.

בניגוד לרכבים חשמליים אחרים בהם לא נהוג לכלול גלגל רזרבי, כיאות לרכב שטח האאודי e-tron כולל גלגל רזרבי לא מנופח וערכת ניפוח.

חלק אחורי של האאודי e-tron
תא מטען של הרכב
חזית הרכב מבפנים
תרשים של מערכת ההנעה החשמלית
Electric drivetrain
Back to top button