fbpx

מנכ״ל וולוו בכנס EcoMotion – עד 2030 נמכור רק רכבים חשמליים

הכנס השנתי התשיעי לתחבורה חכמה של EcoMotion מתקיים השנה בפלטפורמה וירטואלית. בראיון בכנס, האקאן סמואלסון, מנכ״ל וולוו, מדבר על התוכניות של החברה לעבור לחשמל, על צוואר הבקבוק, ועל השינויים שצפויים לקרות בעולם הרכבים.

״עד 2025 חצי מהמכירות שלנו יהיו של רכבים חשמליים, ובשנת 2030 נמכור רכבים חשמליים בלבד״, אומר סמואלסון בראיון עם מאיר ארנון, מייסד שותף ויו”ר שבוע EcoMotion.

כבר בחודשים האחרונים וולוו הודיעה כי היא מתכננת לעבור לרכבים חשמליים בלבד עד סוף העשור, וגם קראה לאיחוד האירופאי לאסור מכירת רכבי בנזין. בראיון סמואלסון מסביר כי המטרה של וולוו היא לשמור על שלום הנוסעים, וגם על שלום כדור הארץ. עם זאת הדרך לתחבורה חשמלית עוד ארוכה, ויש בעיות בדרך שצריך לפתור.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

צוואר הבקבוק: סוללות

לפי סמואלסון יש שני אתגרים מרכזיים שנוגעים לסוללות לרכבים חשמליים – טכנולוגיה ויכולת הייצור. ״לגבי הטכנולוגיה, אני לא מודאג, יש המון פיתוחים ורעיונות שמאפשרים גם להפחית את הקובלט בסוללה, וגם לאפשר טווחי נסיעה גבוהים יותר, וזה עוד לפני שנגיע לעידן סוללות הסוליד סטייט״.

עם זאת היכולת לייצר כמות מספיקה של סוללות היא אחת הבעיות המרכזיות. "הבעיה השניה היא יותר משמעותית, והיא תפוקת הסוללות שיענו על הדרישה. אנחנו צריכים מפעלים חדשים, שעדיין לא קיימים. מעבר לכך שאנחנו צריכים לבנות אותם, אנחנו גם צריכים לספק להם אנרגיה, שלא צריכה להיות מבוססת על דלקים מאובנים. המפעלים החדשים צריכים להיות מוזנים מאנרגית השמש, הרוח ואנרגיה הידרואלקטרית.״

הנורמלי החדש

השנה האחרונה עם מגיפת הקורונה הובילה לשינויים מרחיקי לכת בהרבה תחומים. סמואלסון כבר אמר לפני שנה כי לדעתו הקורונה תאיץ את המעבר לרכבים חשמליים, בנוסף לכך שיותר אנשים ירצו לקנות רכבים באינטרנט.

״המכירות המקוונות הואצו על ידי המגיפה. ומקוון משמעותו גם לראות את הזמינות של הרכבים, המפרט שלהם, והמחירים – המחירים האמיתיים, שהם אחידים לכולם, וכבר אין צורך להסתובב בין הסוכניות כדי להתמקח״. מעבר לכך תהליך הקנייה החדש מתייחס גם לטביעת הרגל הפחמנית של הרכב.

טביעת רגל פחמנית

אולם תצוגה של פולסטאר, נקרא גם Polestar Spacea
Polestar Space בנורווגיה

סמואלסון לא מפחד לדבר גם על תהליך הייצור של הרכב, ומסביר שהמטרה של המעבר לתחבורה חשמלית צריך להפחית את פליטות המזהמים גם בתהליך הייצור. ״אנחנו מדברים יותר ויותר על טביעת הרגל הפחמנית של הרכב, כולל הייצור״.

באתר של פולסטאר, מותג בן של וולוו, שמיועד לרכבים חשמליים, ניתן לראות את כמות הפחמן הדו חמצני הנפלט במהלך הייצור של הרכב והסוללה, ובמהלך חייו. 

למרות שטביעת הרגל הפחמנית של רכב חשמלי נמוכה משל רכבי בנזין, סמולאסון טוען כי צריך להמשיך ולייעל את תהליך הייצור של הרכבים כדי להפחית את הזיהום.

לוולוו יש עוד עבודה

למרות הפעולות, ההצהרות וההשקעה של החברה בתחבורה חשמלית, וולוו החלה למכור רק לאחרונה שני דגמים של רכבים חשמליים פולסטאר 2 ו-XC40 Recharge (שעדיין לא הגיעו לישראל), בזמן שיצרניות וותיקות אחרות מוכרות רכבים חשמליים כבר מספר שנים, ומתכננות להוציא מספר רב של דגמים חשמליים בתקופה הקרובה.

הכנס השנתי התשיעי של EcoMotion, מתקיים השבוע – 18-20 במאי – בפלטפורמה וירטואלית ומאפשר האזנה לדברי מומחים בתחום ופגישות עם החברות המובילות בעולם בתחום התחבורה החכמה. EcoMotion הינה מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, המנהלת לתחבורה חכמה (תחת משרד ראש הממשלה) ומשרד הכלכלה והתעשייה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button