fbpx

אאודי משיקה את האי-טרון GT

מכונית גראן טוריסמו חשמלית יוקרתית שחולקת פלטפורמה עם הפורשה טייקן - ויש גם גרסת RS שרירית

משפחת דגמי האי-טרון של אאודי, שמנתה עד עתה 3 דגמים (אי-טרון 55 ואי-טרון ספורטבק שנמכרים בישראל ואי-טרון 50) מתרחבת עם הצטרפות דגם ה-GT החדש. ה-GT יהיה זמין בשתי גרסאות – רגילה וגרסת RS חזקה יותר. 

האי-טרון GT נחשף כבר ב-2018, וכעת מוצג בגרסת הייצור הרשמי (שנראית די זהה לדגם הקונספט) כדגם 2022. ה-GT החדש חולק את אותה פלטפורמה עם ספורטיבית יוקרתית אחרת שאנחנו מכירים די טוב – הפורשה טייקן, כשהשתיים בהחלט עתידות להתחרות ראש בראש אחת בשנייה.

אאודי אי-טרון GT RS חשמלית בצבע אפור כהה על הכביש

אאודי אי-טרון GT מצויד בשני מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק חשמלי של 350 קילוואט (כ-470 כ"ס) בעוד שבגרסת ה-RS השרירית, ההספק החשמלי קופץ ל-440 קילוואט (כ-590 כ"ס).

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מי שעדיין מרגיש שההספק הזה מעט נמוך לו, יוכל להפעיל את מצב ה"אוברבוסט" (Overboost) שמקפיץ את הספק המנועים החשמליים ל-522 כ"ס או 637 כ"ס בהתאמה בין צמד הגרסאות. במצב האוברבוסט, וכאשר בקרת הזינוק (ששומרת על הזנב) משולבת, יאיץ ה-GT החדש למהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-4.1 שניות בגרסה הרגילה, או בתוך כ-3.3 שניות בגרסת ה-RS – נתונים לא רעים, בהתחשב בכך שמדובר ברכב ששוקל יותר מ-2.3 טונות.

מבט אחורי על האאודי אי-טרון GT RS

האי-טרון GT מצויד בסוללה בנפח 93 קוט"ש, כש-85 קוט"ש מהם זמינים לשימוש, מה שאמור לספק (על פי אאודי), טווח נסיעה של יותר מ-488 ק"מ בין טעינות (לפי תקן WLTP) בגרסת ה-GT הרגילה – טווח שאמור לגדול מעט יותר בגרסת ה-RS. נתון מרשים נוסף הוא זמן הטעינה – אאודי טוענים שהאי-טרון GT מוסיף כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-5 דקות בלבד, בעמדת טעינה אולטרה מהירה. 

האי-טרון GT החדש של אאודי הוא רכב חשמלי יוקרתי, וזה מתבטא גם בתג המחיר הגבוה – החל מ-100,000 דולר לגרסה הרגילה והחל מ-140,000 דולר לגרסת ה-RS השרירית – ואלו מחירים לפני שדרוגים כמו מערכת תאורה משולבת מראות חכמה, תצוגה עילית על שמשת הנהג, חישוקי קרבון פייבר קלילים ועוד – שאאודי מציעה ללקוחות בתוספת תשלום.

סביבת הנהג של האאודי החדשה

בשתי הגרסאות יש שני מסכי תצוגה דיגיטליים – מסך לנהג ומסך מגע מרכזי עם מערכת התקשורת והמידע של אאודי, שכוללת שבב LTE שאחראי על קישור אלחוטי של הפיצ'רים השונים כמו ניווט ואפליקציה ייעודית לסמארטפון המאפשרת שליטה על נעילת הדלתות מרחוק ועוד.

מלבד הפורשה טייקן שחולקת איתה את אותה הפלטפורמה, זה די מובן שמול עיני אאודי עומדת מתחרה נוספת (לפחות עד שתיחשף גרסת הייצור הסדרתי של המרצדס EQS) הלא היא טסלה מודל S החדשה – שאמנם חזקה ומתקדמת יותר ממנה ומציעה תג מחיר דומה (140,000 דולר לגרסת הפלייד+), כשלצד אאודי עומד כמובן המותג החזק והוותיק ואהבת הקהל למכוניות גרמניות כבדות, מהירות ויוקרתיות. 

אאודי אי-טרון GT צפויה להגיע לישראל בתחילת שנת 2022.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button