fbpx

האם טסלה תציע בקרוב טעינה אלחוטית לרכב?

טסלה רכשה חברה גרמנית בשם Wiferion שמפתחת ומשווקת פתרונות טעינה אלחוטיים לרכבים אוטונומיים ולרובוטים, זאת כחודש לאחר דיווחים ראשונים על כוונת הרכישה. האם נראה בקרוב טעינה אלחוטית ברכבי טסלה?

חברת טסלה השלימה השבוע רכישה של חברת Wiferion, חברה גרמנית שהוקמה ב-2016, ומתמחה בתשתיות טעינה אלחוטיות לרכבים ולרובוטים אוטונומיים. לפי אתר Teslamag הגרמני, העסקה מוערכת בכ-76 מיליון דולר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשנה שעברה חברת Wiferion הגרמנית נכנסה לשוק האמריקאי בשיתוף פעולה עם חברת WiTricity, שחשפה פתרון טעינה אלחוטי לרכבים חשמליים, והודיעה בעבר כי טכנולוגיה הטעינה האלחוטית שלה תשולב כחלק מהאבזור של הג׳נסיס GV60.

לפי WiTricity, מהירות הטעינה בחיבור אלחוטי צפויה להיות כמעט זהה לחיבור פיזי, וכ-90% עד 93% מהחשמל יגיע לרכב (כלומר הפסד של 7 עד 10 אחוזים בטעינה אלחוטית). למרות שהפתרון ייקר במעט את הטעינה, בשל עלויות הטעינה הנמוכות של רכב חשמלי ההשפעה בפועל תהיה נמוכה יחסית.

הרכישה מגיעה מעט לאחר ״יום המשקיעים״ האחרון של טסלה, שהתרחש במרץ השנה, בו החברה הציגה באחת מהמצגות שלה טסלה מודל S נטענת ממכשיר רצפתי, שנראה כמו מטען אלחוטי. למרות ה״חשיפה״, טסלה לא מסרה פרטים על תוכניות לתמוך בטעינה אלחוטית.

האם טסלה תציע בקרוב טעינה אלחוטית לרכבים?

טסלה לא סיפקה פרטים על הרכישה, או על תוכניות להכניס טעינה אלחוטית, אך כמו שכבר קרה בעבר, החברה ״שותלת״ רמזים, בכוונה או שלא, על תוכניות עתידיות שלה.

אחת האפשרויות היא שטסלה מתכננת להקים תשתית טעינה אלחוטית עבור שירות המוניות האוטונומיות שלה, שמאסק מבטיח שיושק ״עוד בשנה הקרובה״, בכל שנה, מ-2018. בכל מקרה, טעינה של רכב חשמלי בשירות אוטונומי היא פעולה מורכבת, למרות שיש רובוטים שמתיימרים לעשות זאת, נראה שטעינה אלחוטית היא פתרון פשוט יותר.

מכשיר רצפתי הנראה כמטען אלחוטי כשמעליו טסלה מודל S אדומה

יכול להיות שנראה פתרון טעינה אלחוטי מותקן במערכת הכבישים התת קרקעית של The Boring Company בלאס וגאס, שהוא כנראה עוד ניסיון של מאסק להגיע לתחבורה אוטונומית.

מקום נוסף בו טעינה אלחוטית יכולה לייעל תהליכים הוא בתחום ההובלה, טסלה העלתה את המשאית הראשונה שלה על הכביש בסוף שנה שעברה, משאית שמנסה לפרוץ לא מעט גבולות בתחום ההובלה החשמלית, וייתכן שפריצת דרך נוספת תהיה אם המשאית תוכל לטעון את הסוללה בצורה אלחוטית בזמן הפריקה והטעינה של המשאית עצמה.

אופציה נוספת היא שטסלה מסתכלת עוד צעד קדימה אל עבר חווית נהיגה ונסיעה חלקה יותר ופשוטה יותר, והיא מתכננת גם לחסוך את הצורך בחיבור הרכב לעמדה – תגיעו לבית ובבוקר הרכב יהיה טעון במלואו, וייתכן שעם פיצ׳ר ה-Smart Summon גם לא תצטרכו להחנות את הרכב או להוציא אותו מהחניה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button