לרכבים הישראליים שנמכרים בארץ ובמרבית מדינות העולם המערבי יש מכנה משותף אחד: הם גדולים. כמעט כל החשמליות בשוק הישראלי הן בתצורת קרוסאובר גבוהה – או לחילופין מכוניות מנהלים.
בתקופה האחרונה נעשים מהלכים של היצרניות המובילות להתחיל לייצר גם חשמליות קומפקטיות יותר. בין היתר, תשומת לב משמעותית מאוד מופנית לעבר המכונית הקומפקטית של טסלה – שמכונה בידי המעריצים מודל 2, מודל C או מודל Q.
ביום המשקיעים האחרון של טסלה החברה החלה לפזר רמזים סביב אותה מכונית קומפקטית – שמחירה ההתחלתי יעמוד ככל הנראה על פחות מ-30 אלף דולרים. בעבר הדגיש אילון מאסק כי מחירה הנמוכה של המכונית הוא בעל חשיבות גדולה לעתיד החברה ולמהפכת הרכב החשמלי – ואף הבטיח כי הרכב ייהנה מתג מחיר אטרקטיבי של 25 אלף דולרים שיאפשר גם לקהל לקוחות חדש לרכוש מכוניות טסלה.
מעבר לכך, בשנת 2020 טסלה הכריזה כי תקים בסין מרכז פיתוח חדש שיעסוק בבניית מכונית חשמלית בסגנון סיני. כידוע, השוק הסיני מחבב במיוחד דגמים זעירים וקומפקטיים.
החברה אומנם לא חשפה את המכונית ביום המשקיעים האחרון שלה – מה שעורר אכזבה גדולה בציבור – אך ייתכן שטסלה חשפה בטעות את שרטוטי העיצוב של המודל החדש במסגרת סרטון שפרסמה. מעריצים חדים כבר בחנו את התמונות בסרטון והגיעו למסקנה כי המכונית החדשה תהיה בתצורת האצ'בק. חשוב לציין כי מדובר בינתיים בשמועה בלבד – וחברת טסלה עדיין לא הגיבה על הפרסומים (וגם לא מחקה את הסרטון).