fbpx

בלי לריב על העמדה: הכירו את זיגי, רובוט טעינה אוטונומי

האם זה הפתרון שישנה את כל מה שאנחנו יודעים על טעינה של רכבים חשמליים?

קרה לכם פעם שבאתם להטעין את הרכב החשמלי שלכם והעמדה הייתה תפוסה על ידי רכב חשמלי שבעליו "שכחו" לנתק אותו או לא עלינו, על ידי רכב עם מנוע בעירה פנימית? לצערנו זה קורה בישראל לא מעט וזו עשויה להיות בעיה של ממש עבור מי שחייב להטעין את הרכב.

עולם הרכב החשמלי הוא יחסית חדש, ולכן רוב הסיכויים שכל פתרונות הטעינה שאנו מכירים כיום ילכו וישתכללו עם השנים, כולל טעינה מהירה הרבה יותר, טעינה אלחוטית וגם עמדות טעינה ניידות כמו הזיגי (ZiGGY) של חברת EV Safe Charge.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

החברה מספקת פתרונות טעינה ועובדת עם לא מעט יצרני מעולם הרכב, ובין השאר המותגים יגואר, אאודי, מרצדס, ניסאן, פורשה ועוד, ומשתפת פעולה עם עוד יצרנים שמספקים פתרונות טעינה לרכב חשמלי כמו ABB, Enel X ובוש.

את זיגי ניתן לאתר דרך אפליקציה בטלפון או במסך המולטימדיה של הרכב, וברגע שרובוט הטעינה מוזמן הוא ינוע עצמאית, ישמור עבורכם מקום חנייה וימתין בו עד שתגיעו. לאחר האישור באפלקציה, תחל הטעינה, שבסופה זיגי יודע לחזור לבד למקום החנייה שלו – שם הוא יטעין את עצמו בשימוש באחד ממגוון מקורות אנרגיה זמינים.

הרובוט של זיגי באמצע חניון

בתחילה, צפוי זיגי לתמוך בטעינה רגילה בלבד (AC) ועל פי החברה, יש תכנון לשדרג לטעינה מהירה בהמשך.

״מכירות רכב חשמלי עולות בכל העולם, אך תשתית הטעינה לא עומדת בקצב.״ אומר מנכ״ל החברה, קארדוק ארנהולט, ״ZiGGY הוא פתרון גמיש ופשוט למעשה לכל מתחם משרדים, קניון או דירות כדי לסייע במתן מענה לצרכים הגוברים של הדיירים והאורחים ללא השקעה יקרת וגוזלת זמן בתשתית והתקנה״.

״במקרים רבים, במיוחד בבניינים ישנים בהם לא ניתן להתקין עמדות טעינה סטטיות, טעינת רכבים חשמליים לא התאפשרה כלל, עד עכשיו.״

זיגי יהיה זמין החל משנת 2023 כאשר החברה מתכננת להציע אותו במודל של Charging-as-a-Service שכולל גם שירות תחזוקה טכנית. הרובוט מגיע עם שני מסכי תצוגה גדולים בצד, שיכולים לשמש להקרנת פרסומות או כל מידע אחר.

בשורה לדייריי הבתים המשותפים

אין כמעט שבוע שאנחנו לא רואים לפחות פוסט אחד על דייר שמתלונן שוועד הבית עושה לו בעיות עם התקנת עמדת הטעינה – למרות שעל פי החלטת הממשלה כל דייר שירצה בכך יוכל להתקין עמדת טעינה ללא אישור של הוועד.

אבל מה לעשות שכמו ששרה מרגול, "פו פו פופה פה זה לא אירופה" וגם לא בריטניה, שם מחייבת הממשלה להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בכל בניין או בית חדשים שנבנים.

זיגי הוא לא פתרון הטעינה הנייד הראשון בעולם – כאן סיפרנו לכם על הפתרון של חברת ההזנק הבריטית GO, אבל אין ספק שהוא הגדול והמרשים ביותר שראינו עד כה. 

לדעתנו, בישראל, בה נפוצות במיוחד כל התופעות שהזכרנו למעלה, פתרון טעינה נייד כמו זיגי הוא פתרון בגדר Must Have במקומות שסובלים מקשיים אלו.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. כל נושא המכונית החשמלית הוא זמני ולכן בניית עמדות טעינה זה בזבוז כספים ויצירת זוהמה לעתיד.
    יש כיום משאיות שעובדות עם תא דלק מבוסס מימן.
    בקרוב יהיו גם מכוניות פרטיות עם דלק מימן.
    עצרו את הטעות שנקראת מכונית חשמלית.

  2. איפה בדיוק ההחלטה שכל דייר יוכל לחבר עמדה בלי לשאול את הועד? אתם יוצרים לאנשים אשליות ומעמידים את הנציגות במקום לא נוח. המצב מורכב מאוד ברוב הבניינים המשותפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button