fbpx

ה-GV60 של ג'נסיס יגיע מוכן לטעינה אלחוטית

הקרוסאובר החשמלי-יוקרתי מקוריאה ממשיך ליצור התעניינות.

בלי כבלים, בלי לחבר. חברת WiTricity, המייצרת פתרון מתקדם לטעינה ביתית-אלחוטית, מאשרת כי המוצר שלה (עליו היא גם הוציאה פטנט) יהיה זמין כאבזור סטנדרט בקרוסאובר-החשמלי יוקרתי החדש של ג'נסיס, ה-GV60. מדובר בפעם הראשון שהפיצ'ר הזה יהיה זמין ברכב שמגיע לייצור סדרתי.

הספק הטעינה האלחוטית אמור לעמוד על כ-11 קילוואט, כך שמדובר בזמן טעינה של כמה שעות במטען שמתאים לשימוש ביתי. הלקוח יתקין את הפד על רצפת החנייה והרכב ייטען ללא צורך בשום חיבור.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפי חברת WiTricity, מהירות הטעינה תהיה כמעט זהה לחיבור פיזי, וכ-90% עד 93% מהחשמל יגיע לרכב (כלומר הפסד של 7 עד 10 אחוזים בטעינה אלחוטית). הפתרון המדובר ייקר במעט את הטעינה (בכעשרה אחוזים לפי הנתון שהחברה מפרסמת), אך עלות הטעינה של רכב חשמלי היא נמוכה, ולכן ההשפעה על עלויות הנסיעה בפועל יהיו נמוכות.

ה-GV60, שמבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP החשמלית של יונדאי, יצויד בסוללת 74 קוט"ש ויוצע בשלוש גרסאות: 

  • הנעה אחורית עם הספק של 168 קילוואט (225 כ"ס) 
  • הנעה כפולה עם הספק של 234 קילוואט (313 כ"ס) 
  • גרסת פרפורמנס עם הספק של 320 קילוואט (430 כ"ס) כולל מצב "בוסט" שמגדיל את ההספק ל-360 קילוואט (482 כ"ס). 

הספק הטעינה המהירה המקסימלי אמור לעמוד על כ-350 קילוואט (כמו באיוניק 5 שחולק עם הג'נסיס את הפלטפורמה), מה שאומר טעינה מ-10% ל-80% בתוך כ-18 דקות.

האם זה יתפוס?

בהנחה שפתרון הטעינה האלחוטית לא יעלה הרבה יותר מעמדת טעינה ביתית רגילה בצורה שאנחנו מכירים כיום (שגם ככה עולה היום כמה אלפי שקלים בודדים – במידה ויש תשתית נוחה להתקנה), ובתנאי שחברות הרכב החשמלי יאמצו את הפתרון ויוסיפו או יתקינו אותו על הרכבים שלהן.

מבחינת המשתמש ברור שמדובר בפתרון עדיף – הרבה יותר נוח כשלא צריך לחבר שום כבל וכאשר אין שום עמדת טעינה "בולטת" מקירות החנייה.

אנחנו לא רואים סיבה למה שבסופו של דבר זה לא יהיה מדובר באבזור סטנדרטי לחלוטין לרכב חשמלי.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button