עד עתה, ליין הרכבים החשמליים של פולקסווגן כלל רכבי האצ'בק, מסחרי ופנאי, מה-ID.3, דרך ה-ID.5 ועד ה-ID.BUZZ וה-ID.6 הגדול שמשווק לשוק הסיני בלבד. אבל עכשיו כל זה הולך להשתנות עם התוספת של האח החדש ביותר במשפחת ה-ID החשמלית של פולקסווגן, וזו בשורה חשובה מאד לשוק הרכב החשמלי.
בפולקסווגן אומרים שדגם ה-ID.AERO מצטרף לשאר הדגמים החשמליים כחלק מתוכנית ACCELERATE של היצרן לעידוד המעבר לתחבורה חשמלית והמעבר של החברה כולה לתחבורה נקייה עד שנת 2050, אבל אנחנו יודעים מה התוכנית האמיתית לגבי ה-ID.AERO – לתת פייט למודל 3 של טסלה ולפגוע במכירות שלה ברחבי העולם.
״…מכונית בעלת עיצוב רגשי ויחד עם זאת אווירודינמי במיוחד, טווח של למעלה מ-600 קילומטרים, מרחב יוצא דופן ופנים פרימיום.״ נמסר מהחברה, ״עם אסטרטגיית ה-ACCELERATE שלנו, אנו מקדמים באינטנסיביות את החשמול של מגוון הדגמים שלנו. בעקבות ה-ID.4, דגם זה יהווה את "המכונית הגלובלית" הבאה שלנו עבור אירופה, סין וארה"ב.״
חשוב לציין שה-ID.AERO הוצג כדגם קונספט, ולא כגרסת ייצור סדרתי, לכן הפרטים שנחשפו לא רבים. כמו שאר דגמי ה-ID החשמליים, גם ה-AERO "יושב" על פלטפורמת ה-MEB, נמתח לאורך של 5 מטרים. ועם סוללה בנפח 77 קוט"ש שצפויה לייצר טווח נסיעה של 620 ק"מ על פי תקן WLTP.
הייצור צפוי לצאת לדרך תחילה בסין בשנה הבאה (2023) שם ישווק ה-ID.AERO, שבהמשך יגיע גם לאירופה וארה"ב.
ה"טסלה קילר" האמיתית הראשונה?
עיתונאי הרכב מהעולם ומהארץ אימצו להם הרגל מגונה לכנות רכבים החשמליים חדשים שנחשפים כ"טסלה קילר" (חפשו בגוגל) אבל עם כל הכבוד ללא מעט יצרנים סיניים ואפילו לפולסטאר 2 או לב.מ.וו i4, אנחנו חושבים שהפולקסווגן ID.AERO היא המכונית החשמלית הראשונה שהטייטל "טסלה קילר" מגיע לה באמת.
ולמה?
מדובר ברכב סדאן (אין צורך יותר להשוות את המודל 3 לאיוניק 5, וגם אנחנו חטאנו בזה…). יש לה טווח נסיעה גדול במעט משל המודל 3 (602 ק"מ בגרסת הלונג ריינג') והיא מגיעה אלינו מאחד מיצרני הרכב הגדולים והמובילים בעולם.
לא מזמן כתבנו כאן על מנכ"ל ב.מ.וו פיטר נוטה, שהצהיר שהדומיננטיות של טסלה נגמרה. נוטה הסביר ש"שנות החסד" מהן נהנתה החברה, שעדיין נחשבת היום למובילת ענף הרכב החשמלי חלפו, ושיצרני רכב אחרים צמצמו את הפער – כך שלטסלה אין יותר יתרון על פניהם.
יכול להיות שמבחינת נוטה מדובר בסה"כ ב"טראש טוק" שנועד להוציא מאיזון את החבר'ה של מאסק ותו לו, אבל אי אפשר שלא לחוש שיש אמת בדבריו.
הפער בין טסלה ליצרני הרכב האחרים הצטמצם בצורה משמעותית בשנים האחרונות, והסינים, הקוריאנים, האמריקנים והאירופאים מציעים כיום מוצרים שלא נופלים מטסלה מבחינה טכנולוגית, ואפילו עולים עליה באופנים מסוימים, כמו באיכות הייצור וההרכבה למשל (אם יש לכם טסלה, אתם יודעים על מה אנחנו מדברים…).
הטכנולוגיה של טסלה מדהימה, והמותג חזק מאד ואנחנו חושבים שלא יהיה מצב לעולם שאנשים לא ירצו טסלה, אבל אי אפשר שלא לחוש שקהל המאמינים האדוקים שלה הולך וקטן, וככל שנראה יותר דגמים כמו ה-ID.AERO, כך נראה יותר רוכשים שמעדיפים מכונית חשמלית של מותג מהמיינסטרים.
לאחרונה ביקרנו בסוכנות של קיה בארה"ב ופגשנו שם לראשונה, פנים מול פנים את ה-EV6. שאלנו את נציג המכירות אם היו לו מקרים שאנשים החליפו את המודל 3 שלהם ברכב מתוצרת קיה והתשובה הייתה שכן, ואף לא מעט, ובין אם זו האמת או סתם פייק מכירתי, אי אפשר להתכחש לעניין שיוצרים רכבים כמו הקיה EV6.
בזמן שטסלה נתקלת בקשיי ייצור משמעותיים, עיכובים באספקה ועצירה של הזמנות לדגמים חדשים, בפולקסווגן שקט, כמו שאפשר לצפות מחברה בת יותר מ-100 שנה. טסלה גדולה, אבל היא עדיין לא עובדת בסקיילים של תאגיד ענק כמו פולקסווגן.
במחיר הנכון אנחנו חושבים שפולקסווגן ID.AERO בהחלט עשויה להצדיק את הכינוי "טסלה קילר".
ממש משעמם בחלק האחורי . גם החזית לא ממש מרגשת אבל אפשר להגיד בסדר. למה לא חזרו על קו דומה בחלק האחורי – מאכזב
ועדיין פולסטאר 2 היא המתחרה הישירה בטסלה מודל 3 יש לה את כל התנאים